Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده پارلمان عراق از ائتلاف الفتح تأکید کرد که مصوبه پارلمان در خصوص خروج تمامی نیرو‌های بیگانه از جمله آمریکایی از عراق، تصمیمی الزام‌آور است. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «فاضل جابر» نماینده پارلمان عراق از ائتلاف الفتح با اشاره به الزام‌آور بودن مصوبه پارلمان درباره اخراج نیرو‌های بیگانه از خاک عراق گفت که پارلمان می‌تواند در توافقنامه چارچوب راهبردی امضاشده با آمریکا بازنگری و آن را لغو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جابر در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» گفت که تعدادی از سیاستمداران و نمایندگان پارلمان از تجدیدنظر در مصوبه مربوط به اخراج نیرو‌های بیگانه از جمله نیرو‌های آمریکایی از عراق سخن به میان می‌آورند حال آنکه این سخنان معنا ندارد چرا که مصوبه مذکور از سوی ملت صادر شده است.

این نماینده پارلمان عراق همچنین گفت که اگر منظور این عده از سیاستمداران و نمایندگان بازنگری در روابط آمریکا و عراق تحت عنوان توافقنامه چارچوب راهبردی است، این امر ممکن است چرا که بندی در آن وجود دارد که به دو طرف اجازه لغو توافقنامه را می‌دهد.

جابر تصریح کرد که حضور «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق در جلسه پارلمان نیز برای بررسی امکان بقای نیرو‌های آمریکایی در عراق نخواهد بود بلکه هدف از حضور وی تنها برای تشریح نتایج سفرش به واشنگتن و اردن است.

دی ماه گذشته به دنبال اقدام جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون رئیس سازمان الحشد‌الشعبی در بغداد، پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرد.

در سال ۲۰۱۴ حدود پنج هزار نظامی آمریکایی در قالب ائتلاف بین‌المللی در پایگاه‌های نظامی عراق مستقر شده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عراق آمریکا تفاهم نامه نماینده پارلمان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۴۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| نطق نماینده آمریکا علیه ماشین سرکوب دانشجویان

دریافت 6 MB

دیگر خبرها

  • دبیر قرارگاه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی در هرمزگان منصوب شد
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • توس ۳؛ سلاح رعب‌آور روسی که استحکامات غیرقابل نفوذ را درهم می‌کوبد
  • فیلم| نطق نماینده آمریکا علیه ماشین سرکوب دانشجویان
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند