Web Analytics Made Easy - Statcounter

مداح اهل بیت (ع) گفت: مراسم‌های دهه اول ماه محرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد؛ اگر همه به اندازه هیئتی‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند کرونا را شکست می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، ماه عزای سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین امسال با شیوع ویروس منحوس کرونا رنگ و بوی دیگری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویروسی که گریبان‌گیر این ماه نیز شد و غربتی مضاعف بر دل‌ها نشاند. جوشش عشق حسینی بر اعمال محدودیت‌ها برای برگزاری مراسم‌های سوگواری غلبه کرد و این مراسم‌ها با شکوه تمام در حال برگزاری است. خبرگزاری آنا در پرونده «طریق الحسین» به بررسی این ماه محرم متفاوت می‌پردازد.

مهدی میثمی، مداح اهل بیت (ع) و شاعر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا درباره برگزاری سوگواری‌های دهه اول ماه محرم با وجود محدودیت‌های ناشی از کرونا گفت: به لطف خدا و عنایت اهل بیت (ع) مراسم‌های عزاداری دهه اول محرم با شکوه عظمت تمام برگزار شد. هر چند محدودیت‌ها باعث شده بود برخی از مردم کمتر حضور پیدا کنند اما با تمام وجود مراسم‌های بسیار پرشکوه و با معنویت خاصی برگزار شد.

وی افزود: مراسم‌های ماه محرم با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد. اگر همه مردم به اندازه هیئتی‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند در مبارزه با کرونا هم موفق خواهیم بود.

این مداح اهل بیت (ع) ضمن بیان اینکه با وجود ویروس کرونا درباره برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین هم ابهاماتی وجود دارد، عنوان کرد: شاید امسال همه ارادتمندان به اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) از توفیق زیارت کربلا محروم شوند و امیدواریم از طرف عراق و ایران بیشتر مسئله امکان برگزاری مراسم مورد بررسی قرار گیرد.

میثمی ابراز کرد: قبل از اینکه پیاده‌روی اربعین فراگیر شود که انصافاً در طی چند سال گذشته تبدیل به یک مراسم باشکوه در سطح جهان شده است؛ مراسم‌های خوبی در سطح کشور توسط هیئت‌ها و دوست‌دارن اهل بیت (ع) برگزار می‌شد؛ بنابراین اگر بنا باشد حضور مردم در مراسم اربعین حسینی در کشور عراق محدود برگزار شود فرصت مناسبی است تا هیئت‌ها مثل دهه اول ماه محرم امسال باشکوه و باعظمت هرچه بیشتر برگزار شود.

این مداح جوان با اشاره به این نکته که پایبندی هیئتی‌ها از اوایل بروز کرونا بسیار خوب و شایسته بود، خاطرنشان کرد: پس از بروز ویروس کرونا اولین اماکنی که محدودیت‌ها را پذیرفتند مربوط به اماکن و مراسم‌های مذهبی بود و به انجام دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کردند. در طول دهه اول ماه محرم نیز هیئتی‌ها ضمن رعایت دقیق موارد بهداشتی عزاداری‌های باشکوهی برگزار کردند.

انتهای پیام/4028/

منبع: آنا

کلیدواژه: ماه محرم امام حسین محرم 99 طریق الحسین دستورالعمل های بهداشتی دهه اول ماه محرم محدودیت ها برگزار شد هیئتی ها مراسم ها اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۵۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم وداع با شهید اعتماد در قروه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، فرمانداری شهرستان قروه در اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت شهادت امام جعفرصادق (ع) اعلام کرد: مراسم وداع با شهید والامقام «جلال اعتماد» روز ۱۵ اردیبهشت ماه پس از نماز مغرب در مسجد جامع شهرستان قروه برگزار خواهد شد.

مراسم تجمع و حرکت جهت تشییع وخاکسپاری پیکر شهید «جلال اعتماد» روز ۱۶ اردیبهشت ماه رأس ساعت ۹ صبح از ستاد فرماندهی فراجای شهرستان قروه تا میدان شهید سلیمانی خواهد بود.

مراسم تشییع و خاکسپاری شهید «جلال اعتماد» رأس ساعت ۱۱ روز ۱۶ اردیبهشت ماه در شهر دزج برگزار خواهد شد.

کد خبر 6096477

دیگر خبرها

  • مراسم یادبود اسکویی امروز برگزار می‌شود
  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • تعیین کمیته ویژه برای بررسی رویداد اخیر در بدخشان
  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • توماس توخل: وقتی به اندازه کافی بازیکن ندارد، نمی‌توانید از ترکیب دوم استفاده کنید
  • مراسم وداع با شهید اعتماد در قروه برگزار می‌شود
  • آغاز مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان/ هیئتی به وسعت خیابان‌های شهر به راه افتاد
  • تفال به حافظ شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ المنه لله که در میکده باز است....