Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه  نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره افزایش قیمت کالاهای اساسی در بازار و عدم نظارت دولت بر آن اظهار داشت: شرایط بازار هم اکنون به صورتی است که التهابات عجیبی در آن وجود دارد و گویی نرخ کالا و جنس در بازار مشخص نیست.

** فقدان وزیر صمت در کنترل قیمت‌ها محسوس است

وی افزود: ‌فقدان وزارتخانه و وزیر صمت در راس این وزارتخانه در عدم نظارت بر بازار و ایفای وظایف نسبت به کنترل قیمت‌ها محسوس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: امروز که شرایط کشور به شکلی خاص است، باید بدانیم که وزارت صمت یکی از مهمترین وزارتخانه‌هایی است که باید در میدان حضور داشته و بر قیمت‌ها کنترل و بازرسی ویژه داشته باشد ضمن اینکه برای برنامه‌ریزی آینده باید ارزیابی‌های مناسب داشته باشد که ما شاهد چنین وضعیتی نیستیم.

** انتقاد مردم از عدم ایفای وظایف دستگاه‌های نظارتی 

آزادیخواه خاطرنشان کرد: متاسفانه وزارت صنعت معدن و تجارت مدت مدیدی است بدون سرپرست اداره می‌شود و رئیس‌جمهور باید خیلی جدی‌تر، سریع‌تر و دقیق‌تر گزینه پیشنهادی وزارت صمت را به مجلس معرفی کرده و نمایندگان کارنامه و عملکردش را بررسی کنند که بعد از کسب رای اعتماد از پارلمان می‌تواند کار قانونی و نظارتی خود را بهتر انجام دهد.

وی گفت: متاسفانه ما شاهد ضعف دستگاه‌‌های نظارتی در کنترل بازار و قیمت‌‌ها هستیم این در حالی است که مردم نسبت به این موضوع دغدغه داشته و نگران عدم ایفای وظایف دستگاه‌های نظارتی هستند.

 نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: متاسفانه شرایط به گونه‌ای است که نرخ‌ها در بازار صدر و ذیل ندارد که جای نگرانی بسیار زیادی است.

** خلاء نظارت قوه مجریه در بازار

آزادیخواه گفت:‌ ما در این کمیسیون حداقل 5 جلسه با وزیر جهاد کشاورزی، سرپرست وزارت صمت و معاونین آن‌ها و دبیر ستاد تنظیم بازار و معاونین بانک مرکزی، رئیس کل گمرک برگزار کرده‌ایم و درباره اصلاح الگوی کشت،‌ نهاده‌های دامی، خرید تضمینی کالاها، نشست‌هایی را داشته‌ایم که در مجموع درباره واردات و صادرات و تنظیم بازار مباحثی را مطرح کردیم.

وی افزود: حضور اعضای دولت و زیرمجموعه قوه مجریه در مجلس برای ایفای وظایف ذاتی مجلس و مطالبه‌گری نمایندگان بوده است اما متاسفانه و کماکان خلاء حس می‌شود. 

 عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: متاسفانه در طول هفته‌های اخیر شاهد افزایش قیمت تا حدود 7 برابری کود فسفاته هستیم که نگرانی زیادی برای کشاورزان ایجاد کرده است.

** نگرانی کشاورزان از کشت پاییزه با افزایش قیمت 5 تا 7 برابری سموم و کود 

آزادیخواه گفت: اگر مشکل واردات محصولات کشاورزی و تنظیم بازاری وجود دارد که بایستی دولت با دستورات خاص این خلا را رفع کند این در حالی است که در طی هفته‌های آینده کشت پائیزه انجام شده و بایستی نهاده‌های دامی و کشاورزی تامین شود در حالی که دولت قیمت آنرا بین 500 تا 700 درصد گران کرده است. 

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان نیاز مبرم به سموم و انواع کودهای شیمیایی را دارند تا بتوانند افزایش تولید داشته باشند و فقط با این کار می‌توان بازار را کنترل کرد.

 نماینده مردم ملایر در مجلس گفت:‌ نمایندگان مجلس هرگاه احساس کنند نیازمند نظارت جدی  بر دولت به منظور ایفای وظایف نسبت به مردم و بازار هستند حتما این کار را کرده و کوتاه نخواهند آمد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس بازار افزایش قیمت عدم نظارت بر بازار اجناس و کالا دستگاه های نظارتی نماینده مردم ملایر در مجلس ایفای وظایف قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۶۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،غلامرضا قنبری اظهار کرد: به منظور کنترل و ثبات بازار و رفاه شهروندان تاکنون 1.5 تن گوشت منجمد گوسفندی تنظیم بازاری با قیمت مصوب تنظیم بازار در شهرستان بهشهر توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر تصریح کرد: یکی از ابزارهای مؤثر در کنترل قیمت، تزریق کالاهای اساسی با نرخ مناسب در سطح فروشگاه‌ هاست.

وی در خاتمه یادآور شد: 26 تن مرغ منجمد و 8 تن گوشت قرمز گوساله منجمد نیز قبلا به شهروندان بهشهری توزیع شد.

دیگر خبرها

  • جلوگیری از درج آگهی جعلی مسکن/ کنترل بازار با مالیات
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • پس لرزه قرارداد ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چینی‌ها | هرکس فکر می‌کند باید چپاول کند؟
  • پس لرزه قرارداد پنهانی و ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چین /علیرضا بیگی: هیچ ترسی وجود ندارد و هرکسی هرجا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند
  • شهرداری می‌تواند با کشور‌های خارجی قرارداد ببندد، اما نه قرارداد‌های پنهانی
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • نماینده تبریز: شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد