Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@10:38:20 GMT

مشکل تولید چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۶۵۹۲

مشکل تولید چیست؟

آقایان مصری عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس و زرندی معاون وزیر صمت به بیان دیدگاه ها درباره سال جهش تولید در شش ماهه اول سال ۹۹ پرداختند.

به گزارش مشرق، عبدالرضا مصری گفت: در دو مجلس گذشته و مجلس فعلی کمیسیون ویژه رفع موانع تولید در مجلس تشکیل شد که فقط به مسائل بخش تولید می پردازد. کمیسیون رفع موانع تولید از موفق ترین کمیسیون های مجلس بوده است و در این کمیسیون قوانین راهگشای تولید به تصویب رسید که مجلس نیز انها را تایید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس افزود: محور وظایف کمیسیون ویژه رفع موانع تولید است. نخستین جلسه این کمیسیون سه شنبه 18 شهریور تشکیل می شود.

مصری افزود: مشکل تولید ما اکنون قانون هوای پاک نیست بلکه با رعایت مسائل تولیدی می توان جلوی تولید خودروهای الوده کننده هوا را گرفت و می توان دستگاه ها را ملزم به رفع موانع کرد.

بیشتر بخوانید

چرا تورم ماهانه مرداد کاهش یافت؟

او افزود: سرمایه نیروی انسانی، مواد اولیه، انرژی رقبا و غیره عوامل موثر در تولید هستند بنابراین در صورت همراهی نکردن هریک از این عوامل تولید به مشکل می خورد.

وی گفت: در شاخص کسب و کار در سال 2019 میلادی از بین 190 کشور های دنیا رتبه 128 را بدست آوردیم که بدترین رتبه بین کشورها بود بنابراین برای رفع موانع تولید باید دستگاه های اجرایی قوانین مزاحم را بردارند.

عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس افزود: در دوره مجلس گذشته (دهم) بیش از 2 هزار قانون دست و پاگیر حذف شد در حالی که دولت به دنبال تفکیک وزارت صنعت بود.

زرندی معاون وزیر صمت هم گفت: هدف استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای جهش تولید است. شبکه بانکی توان خدمت به صنعت را ندارد، حضور شرکت ها در بورس شفافیت می خواهد که در این راستا حمایت های لازم انجام شد و اکنون 250 شرکت برای ورود به بورس اعلام آمادگی کرده اند.

زرندی افزود: برای رفع موانع تولید لازم است همه دستگاه ها تغییر رویه دهند. در حوزه استراتژی و سیاست های صنعتی تمرکز بر صنایع پیشران بوده و اولویت های صنعت با ارزش افزوده بالا مشخص شده اند.

او افزود: برای رفع موانع تولید باید قانون ها را کم کرد، فرایند تخصیص ارز نیز باید تسهیل شود. نگاه حمایت از کالای ایرانی، نهضت ساخت داخل نیز به افزایش تولید و رفع موانع تولید کمک می کند. تصویب آیین نامه برچسب ساخت داخل از سوی دولت نیز فضا را برای تولید بیشتر فراهم می کند.

عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی شمس‌آباد هم گفت: کرونا و تحریم دو عامل مسئله ساز در صنعت است.

داود نوده‌فراهانی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی، هدف (دشمن) اقتصاد مولد است افزود: 30درصد از منابع بانک مرکزی برای صنعت اختصاص یافته است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین تولید مجلس شورای اسلامی رفع موانع تولید کمیسیون ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۶۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد

«عطا بهرامی» کاندیدای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به لیست انتخاباتی صبح ایران، اظهار داشت: در دور اول ما رقابتی داشتیم که عمدتاً طیف جناح راست بیشتر کار می‌کرد، البته علی مطهری که به طیف مقابل معروف است در دور دوم تقریباً به عنوان کلیت اصولگرایی شناخته می‌شود که در ظاهر یکپارچه است ولی در باطن یکپارچه نیست، در آن هویت روشنی را نمی‌بینید. در لیست انتخاباتی صبح ایران دعوای سیاسی زیادی وجود ندارد. ملاک در این لیست شفافیت است و به طریقی به دنبال بازگرداندن مجلس به جایگاه خود است تا مجلس در راس امور باشد چرا که امروز مجلس در راس امور نیست.

وی با بیان اینکه هم پوشانی در بین فهرست‌ها زیاد بود، ادامه داد: من تصوری ندارم که چه خواهد شد و هیچ قرینه‌ای برایش نیست چون همپوشانی بین فهرست‌ها زیاد است و نتیجه قابل پیش بینی نیست.

کاندیدای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که با توجه به تخصصی که دارید، اگر به عنوان نماینده مجلس انتخاب شوید در چه کمیسیون یا کمیسیون‌هایی به طور تخصصی کار خواهید کرد، گفت: کمیسیون اقتصادی، صنایع و برنامه بودجه مد نظرم است.

بهرامی با اشاره به اولویت مجلس دوازدهم، گفت: مجلس باید دولت و نهادها را موظف کند به قوانین بالا دستی عمل کنند. در قوانین بالا دستی اوضاعمان بد نیست، کارهای چهارچوب داری را انجام داده‌ایم، انجا که بحث نوشتن است حرف بی ربط ننوشته‌ایم بلکه در عمل کار بی ربط می‌کنیم.

وی رسیدگی به مسائل اقتصادی را از اولویت‌های مجلس آینده دانست و ادامه داد: مجلس دوازدهم باید به مباحث خودرو، مسکن، مالیات و معیشت مردم بپردازد.

بهرامی در پاسخ به این سوال که آیا به پویش انتخاباتی مهر می‌پیوندید، بیان کرد: بله به این پویش می‌پیوندم؛ کاری که خبرگزاری مهر انجام داده اینکه کاندیداهای مجلس را از مراجعه به اسپانسرها و غیره بی نیاز و یا کم نیاز می‌کند، این استقلال کاندیداها را بیشتر می‌کند.

کد خبر 6097356 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • برنامه‌های بخش کشاورزی بر اساس اطلس موجود تعریف شود
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • چهار نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تحریم شدند
  • مشکل آب مشهد به سرعت قابل حل است
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب