Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:01:09 GMT

رکود بازار کفش در مشهد تولیدکنندگان را زمینگیر کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۷۱۲۸

رکود بازار کفش در مشهد تولیدکنندگان را زمینگیر کرد

محمد محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بازگشایی مدارس بازار کفش طی شهریور ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هنوز به شرایط مطلوب نرسیده است.

وی ادامه داد: یکی از دلایل رکود کنونی در بازار کفش،  نبودن برنامه دقیق و روشن در رابطه با بازگشایی مدارس است زیرا تا لحظه آخر مردم نمی‌دانستند که کلاسهای مدارس حضوری خواهد بود یا مجازی لذا نتوانستند به موقع برای خرید ملزومات دانش آموزان اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اتحادیه صنف کفاشان مشهد گفت: شیوع کرونا و رکود ناشی از آن در بازار باعث کاهش تولید و انباشت کفش در انبارها شده است زیرا فروشندگان نتوانستند، کفشی که برای تامین نیاز بازار در ایام پایانی سال و نوروز از تولیدکننده خرید کرده بودند را به موقع بفروشند.

محمدی افزود: از زمان شیوع کرونا تاکنون تولید کفش در کارگاه‌های این شهر ۴۰ درصد کاهش یافته است اما کارگاه‌ها تنها به کاهش تولید اکتفا کرده و تعدیل نیروی انسانی نداشته‌اند.

وی ادامه داد: با این که تقاضا برای طرحهای جدید کفش زیاد است اما کارگاه‌های تولیدی قادر به پذیرش این طرحها و تولید مدلهای جدید کفش نیستند زیرا انبارهای بنکداران و فروشندگان از کفشهایی که برای ایام پایانی سال گذشته از تولیدکنندگان خریداری کرده بودند پر بوده و به فروش نرسیده است.

رییس اتحادیه صنف کفاشان مشهد گفت: استقبال عمومی برای خرید کالا باعث رشد بازار می‌شود اما با توجه به رکود بازار ناشی از شیوع کرونا طی ماه‌های گذشته، کاهش قدرت خرید مردم به دلیل نوسانات قیمت ارز و جذب سرمایه‌های مردم در بازار بورس، فروش کفش بسیار کم شده است.

محمدی با بیان این که ۶۰ درصد مواد اولیه تولید کفش وارداتی است افزود: تولید کفش با کمبود مواد اولیه مواجه است و اگر شرایط به همین منوال پیش رود و موجودی انبارهای کفش به پایان برسد تولید کفش با مشکل مواجه خواهد شد.

او  اضافه کرد: هزار و ۲۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب زیر پوشش اتحادیه کفاشان در مشهد در حوزه تولید، پخش و عرضه کفش فعالیت دارند.

برچسب‌ها مشهد تولید داخلی اصناف محمدی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد تولید داخلی اصناف محمدی مشهد تولید داخلی اصناف محمدی تولید کفش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۷۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراذل و اوباش قمه به‌دست در تبریز زمینگیر شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، یدالله جهان‌آرا امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی دریافت گزارشی مبنی بر اینکه ۲ نفر با قمه و چاقو قدرت‌نمایی، ایجاد درگیری و مزاحمت در یکی از محلات شهرستان موجب سلب آسایش عمومی و نگرانی شهروندان شده بودند، بلافاصله مأموران کلانتری ۱۳ به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: با حضور مأموران در محل، یکی از متهمان با دیدن گشت کلانتری با قمه به سمت مأموران حمله‌ور که مأموران انتظامی با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی هوایی کرده که متأسفانه متهمان توجه نمی‌کنند و مأموران رأی حفظ جان خود و پس از چندین بار اخطار به پای آنان شلیک و هر ۲ متهم را زمینگیر و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تبریز تاکید کرد: امنیت و آرامش شهروندان خط قرمز پلیس است و اگر فردی بخواهد نظم و امنیت جامعه را مختل کند با برخورد شدید و سخت پلیس مواجه خواهد شد.

کد خبر 6097652

دیگر خبرها

  • استقرار ۵۰ درصد تولیدکنندگان شوینده در قزوین
  • تولید منحصر به فرد گندم در گلستان / صنایع آردی که در رکود به سر می‌برند
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • اراذل و اوباش قمه به‌دست در تبریز زمینگیر شدند
  • پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان