Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام صادقی علویجه گفت: آموزه‌های تربیتی ما چه در خانواده، چه در مهد کودک‌ها و چه در مدارس باید به گونه‌ای باشد که کودکان و فرزندمان ما را مبتنی بر حب پیامبرگرامی اسلام و اهل بیت(ع) بار بیاورد.

حجت الاسلام احمد صادقی علویجه کارشناس امور دینی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در ارتباط با وضعیت مهد کودک‌ها و اظهارگلایه مندی از این وضعیت به تبیین روش تربیتی صحیح متناسب با یک جامعه اسلامی پرداخت و گفت: مسئولین و دست اندرکاران آموزش و پرورش کشورما باید توجه داشته باشند که اساس و شالوده آموزش باید مبتنی بر توصیه و روایات پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار علیهم السلام باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیامبر گرامی اسلامی می فرماید: "أدِّبُوا أَولاَدَکُم عَلیٰ ثَلاثِ خِصالٍ: حُبِّ نَبِیِّکُم، وَ حُبِّ أهلِ بَیتِهِ، وَ قِراءَةِ القُرآنِ" فرزندان خود را به داشتن سه ویژگی، پرورش دهید: دوست داشتن پیامبرتان، دوستی خاندان او و تلاوت قرآن.

حجت الاسلام صادقی علویجه توضیح داد: آموزه های تربیتی ما چه در خانواده، چه در مهد کودک ها و چه در مدارس باید به گونه‌ای باشد که کودکان و فرزندمان ما را مبتنی بر حب پیامبرگرامی اسلام و اهل بیت بار بیاورد و آنها را مشتاق به خواندن قرآن با هدف عملی کردن آن در زندگی آینده بپروراند. خانواده‌ها توجه داشته باشند که حتی الامکان تا قبل از سن آغاز مدرسه یعنی هفت سالگی بهتر آن است که کودکان در نزد خودشان تربیت شوند و فرستادن آنها به مهد کودک اولویت نباشد چرا که بهترین محیط برای آموزش کودک در این سن محیط خانواده و محبت پدرو مادر است، در نهایت اگر چاره ای وجود نداشت فرزندان خود را به مهد بفرستند.

کارشناس امور دینی افزود: با توجه به روایتی که نقل شد فرزندان ما باید از کودکی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را بشناسند و بر محب و دوستی با آنها رشد پیدا کنند. آموزش های فردی و اجتماعی که قرار است در مهد کودک به فرزندان ما یاد داده شود باید مبتنی بر توصیه‌های قرآن باشد. مثلا اگر می خواهیم مسواک زدن را به کودک آموزش دهیم از احادیث بسیاری که در این مورد نقل شده استفاده کنیم یا شعرهایی که می خواهیم یاد دهیم مفاهیم قرآنی و اسلامی داشته باشند، اما متاسفانه می‌بینیم که در بسیاری از مهد کودک‌های ما این اصل رعایت نمی‌شود و گاه آموزش هایی داده می شود که با فرهنگ اسلامی و ایرانی ما سنخیت ندارد و این می شود که نحوه آموزش و پرورش ما رضایت بخش نیست.

وی در مورد این بخش از سخنان مقام معظم رهبری که سند ۲۰۲۰ را یکی از راه‌های نفوذ غرب به جامعه ما توصیف کردند گفت: همانطور که ایشان فرمودند آموزه ها و متدهایی که غرب سعی در ترویج و تحمیل آن بر سیستم آموزشی ما دارد، در خود غرب شکسته خورده و می‌بینیم که بنیان خانواده در این کشورها چگونه متزلزل شده است اما برخی از مسئولین غربزده ما تلاش می‌کنند که این سند ننگین را در کشور اجرایی کنند.

حجت الاسلام علویجه با تاکید براینکه متاسفانه در حال حاضر برخی از بندهای سند ۲۰۲۰ در کشور در حال اجراست و به صورت تدریجی فرهنگ غربی برای کودکان ما تحمیل می‌شود گفت: راه بستن نفوذ غرب در جامعه ما و جلوگیری از آموزش فرهنگ غربی به کودکان اولا تغییر مسئولینی است که رویکرد و نگاه غربی دارند و به دنبال جایگزین کردن فرهنگ غربی به جای فرهنگ ایرانی اسلامی هستند، دوم اینکه در گزینش معلمان و اساتید دقت بیشتر به خرج داده شود و کسانی که توجهی به آموزش‌های مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و قرآنی ندارند گزینش نشوند، مقام معظم رهبری هم براین اصل تاکید کردند که معلم باید منیع الطبع، صبور، متدین و متین باشد. اگر معلمان ما کسانی باشند که توجهی به دین و آموزه‌های دینی ندارند خوب مشخص است که نتیجه آموزش و پرورش او برای کودکان ما چه خواهد بود.

کارشناس امور دینی افزود: سومین راه مقابله با نفوذ غرب و فرهنگ آن تولید محتوای مناسب است؛ همانطور که اشاره کردیم تولید محتوا باید مبتنی بر حب پیامبر، اهل بیت(ع) و آموزه های قرآنی باشد نه اینکه مطالبی را به کودک آموزش دهیم که موجب انحراف و گمراهی او در مسیر زندگی شود.

وی در پایان با انتقاد از عملکرد بهزیستی که متولی امور مهد کودک هاست گفت: متاسفانه طی سال های گذشته بهزیستی عملکرد خوبی در ترویج آموزه های اسلامی به کودکان نداشته و گاه خلاف آن عمل شده است و می‌بینیم کودکان ما چیزهایی را یاد گرفته‌اند که محتوای زشتی دارد. خانواده‌ها هم باید در انتخاب مهدکودکی که فرزند خود را به آنجا می‌سپارند بیشتر دقت کنند، بعضا خود خانواده‌ها هم مشاهده می‌شود که به مهدهای غیراسلامی تمایل دارند که اگر با این شرایط پیش برویم روزی خواهد رسید که به تعداد مهد کودک‌ها خانه سالمندان خواهیم داشت، چراکه خودمان با سپردن فرزندانمان به مهدکودک ها آن هم مهدکودک هایی که مروج فرهنگ غربی هستند به فرزندانمان محبت کردن و خانواده دوستی را یاد نداده ایم و نتیجه‌اش می‌شود آنکه پدران و مادران خود را در سن پیری به خانه سالمندان می سپارند.  

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مهد کودک آموزش وپرورش آموزه های قرآنی باید مبتنی حجت الاسلام مهد کودک ها فرهنگ غربی آموزه ها اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۷۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند

مدیرعامل موسسه محک با بیان اینکه از سال ۷۰ که این موسسه ایجاد شد تاکنون ۴۲هزار بیمار کودک سرطانی تشکیل پرونده داده اند، گفت:تا امروز ۱۶ هزار کودک سرطانی بهبودی پیدا کرده و به زندگی بازگشته اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نشست خبری کنگره دوسالانه بین المللی آنکولوژی کودکان یادبود «پروانه وثوق» در بیمارستان فوق تخصصی درمان سرطان «محک» برگزار شد.

هادی موسی خانی، فوق تخصص آنکلوژی در این نشست بیان داشت:۲۰درصد کودکان سرطانی کشور در بیمارستان محک تحت درمان قرار می‌گیرد و شایع‌ترین سرطان در کودکان سرطان خون و پس از آن تومور مغزی است.

وی ادامه داد:درمان آنکولوژی به یک کار تیمی نیاز دارد. در محک به این موضوع توجه خاصی دارد. استید این بیمارستان سابقه هیات علمی دانشگاه دارند و همه آنکولوژیست‌ها آرزوی کار کردن در محک را دارند.

آراسب احمدیان، مدیر عامل موسسه خیریه درمان کودکان سرطانی محک با بیان اینکه درمان کودکان سرطانی در محک رایگان است؛ ضمن اینکه حمایت‌های لازم در طول بیماری کودک نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در محک یک پلن درمانی یکپارچه در درمان بیماران سرطانی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ هزار کودکان سرطانی به زندگی طبیعی خود بازگشتند، خاطرنشان کرد:از ابتدای تأسیس محک از سال ۷۰ بالغ بر ۴۲ هزار بیمار کودک سرطانی تشکیل پرونده داده اند.

وی با بیان اینکه محک ۳۰سال پیش با هدف درمان کودکان سرطانی ایجاد شده، افزود: مجوز مرکز تحقیقات سرطان در محک گرفته شده تا پروتکل‌های درمانی کامل شود.

احمدیان تاکید کرد:خیرین هزینه‌های درمانی در محک را تامین می‌کنند؛ ضمن اینکه محک از نظر علمی و تخصصی با بیمارستان‌های خارج کشور ارتباط دارد؛ از جمله پزشکان ایرانی خارج از کشور.

دانشگری، معاون درمان بیمارستان محک تصریح کرد:این کنگره ۲۶لغایت ۲۸ اردیبهشت برگزار می‌شود و اساتید خارجی و داخلی در این کنگره شرکت می‌کنند و امتیاز باز آموزی دارد.

وی ادامه داد:یکی از نیاز‌های همیشگی رسیدن به درمان‌های روز دنیا در درمان سرطان است؛ باتوجه به اینکه محک بیشترین بیماران کودک سرطانی را در تومور‌های مغزی دارد.

وی متذکر شد:محیط، ژنتیک و وراثت از جمله علل بروز سرطان در کودکان است؛ در نتیجه اینکه بیماری صعب العلاج گفته می‌شود به دلیل نامشخص بودن علت بیماری است.

دانشگری خاطرنشان کرد:در بیمارستان محک کودکان تا ۱۸سال مبتلا را درمان می‌کنیم و سرطان خون و لنفوم شایع‌ترین سرطان در بین کودکان است.

وی گفت:در ایران و محک ۶۵تا ۷۰ درصد کودکان سرطانی درمان می‌شوند

میترا قالیبافان آنکولوژیست ابراز کرد:تومور‌های مغزی اولین علت مرگ در سرطان‌های کودکان است.

وی ادامه داد:تومور‌های کودکان با تومور‌های بزرگسالان متفاوت است؛ در نتیجه برخورد تیم درمان با کودک سرطانی باید متفاوت باشد.

قالیبافیان خاطرنشان کرد:هدف اول این کنگره این است که تومور‌های مغزی در کودکان و بزرگسالان متفاوت است؛ نحو برخورد با این کودکان نیز متفاوت است و سوم اینکه این کودکان نیازمند بازتوانی دارند و باید برای این بیماران فکری شود.

وی تصریح کرد:زمان بقای کودکان مبتلا به تومور سرطانی به زمان مراجعه به پزشک بستگی دارد. کودکان به عوارض درمان بیماری سرطان نسبت به بزرگتر‌ها حساس‌تر هستند. جراحی، شیمی درمانی و رادیو تراپی سه روش درمانی در کودکان سرطانی است.

این آنکولوژیست زمان بقای یک کودک سرطانی را به میزان توانایی بدن کودک در مقابله با روش‌های درمانی برشمرد و گفت:در برخی کودکان پس از ۵سال درمان کاملا بهبودی حاصل می‌شود.

وثوق جراح اطفال بیان داشت:پیگیری درمان کودکان در محک تا ۱۸ سالگی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در دنیا یک درصد سرطان‌ها کودکان را شامل می‌شود، گفت:سالانه هزار تا ۱۵۰۰ مورد جدید از کودک سرطانی در ایران شناسایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است