Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:40:19 GMT

سهمیه واکسن آنفلوآنزای بوشهر ۱۰ برابر شد

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۷۸۵۵

سهمیه واکسن آنفلوآنزای بوشهر ۱۰ برابر شد

به گزارش ایرنا، دکتر سعید کشمیری روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: امسال باتوجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد به هر کد ملی یک واکسن آنفلوانزا ارائه می‌شود و افراد با کارت ملی یا شناسنامه باید در محل دریافت واکسن حضور یابند.

وی ادامه داد: این واکسن برای افراد سالمند بالای ۶۵ سال، زنان باردار و افرادی که بیماری‌های خاص دارند، کودکان زیر پنج سال و نیروهای درمان بیمارستان‌ها ضروری و به صورت رایگان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به آنان تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر عنوان کرد: واکسن آنفلوانزا برای همه افراد جامعه توصیه نمی‌شود و هر کسی که در معرض بیماری قرار دارد، باید از این واکسن استفاده کند.

کشمیری گفت: برای تامین نیاز سایر افراد نیز بخش خصوصی این واکسن را در داروخانه‌ها توزیع می‌کند و افراد می‌توانند با پرداخت هزینه واکسن آنفلوآنزا را تهیه کنند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در بوشهر از ۱۰هزار نفر فراتر رفت

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با تأیید ابتلای موارد جدید مجموع افرادی که از آغاز شیوع کرونا در این استان ‏به این بیماری مبتلا شده‌اند به ۱۰ هزار و ۷۵۹ نفر رسید.

وی اضافه کرد: با اضافه شدن ۷۸ بیمار بستری در زمان حاضر ‏‏۳۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این تعداد، ابتلای ۱۴۳ مورد به کرونا قطعی است‎.‎

کشمیری ادامه داد: از این شمار ۵۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت قرار دارند که از این تعداد ۲۲ نفر به کمک دستگاه ‏نفس می‌کشند.

وی یادآور شد: با فوت ۶ نفر دیگر تاکنون شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر به ۵۰۰ نفر رسید.

کشمیری تاکید کرد: کرونا از آنچه که فکر می‌کنیم به ما نزدیک‌تر است و بسیاری از افرادی که روزهای گذشته به این ‏ویروس مبتلا شده‌اند هرگز باور نمی‌کردند که این ویروس آنها را نیز آلوده کند.‏
وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید ضمن درخواست دوباره از مدیران، معلمان و اولیا دانش‌آموزان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: تنها با قطع زنجیره انتقال می‌توانیم کرونا را کنترل کنیم و این زنجیره انتقال با رعایت بهداشت، ماسک زدن و حفظ ‏فاصله اجتماعی قطع می‌شود.‏

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر افزود: بر اساس پایش کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی ‏بوشهر میزان استفاده دانش‌آموزان از ماسک در شهرستان دشتستان ۸۱، دیلم ۵۶ و بوشهر ۳۹ درصد است، این در حالی ‏است که در دیگر شهرستان‌های استان بوشهر بیش از ۹۰ درصد از دانش‌آموزان از ماسک استفاده کرده‌اند.‏

تزریق واکسن آنفلوآنزا در مناطق گرمسیری تا آبان و آذر هم امکان پذیر است

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر درباره زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا گفت: اگرچه زمان تزریق طبق موارد بیان شده در متون پزشکی، ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر است، اما در استان‌های گرمسیری مانند بوشهر تزریق آن در آبان و آذر هم مشکلی ایجاد نمی‌کند.

دکتر محمد مهدی خواجه‌ئیان افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، متقاضیان واکسن آنفلوانزا امسال بیش از حد است و دولت هم تلاش کرده به اندازه کافی واکسن مورد نیاز را تامین کند.

وی تاکید کرد: اولویت در تزریق واکسن آنفلوآنزا با گروه‌های آسیب پذیر است و باید ابتدا واکسن به دست این افراد برسد و تزریق به سایر افراد در مرحله بعد قرار دارد.

خواجه ئیان با تاکید براینکه از تقاضای بی مورد برای تزریق واکسن آنفلوآنزا پیشگیری شود اضافه کرد: واکسن آنفلوانزا باعث پیشگیری دائم از ابتلا به بیماری نمی‌شود و کمک کننده‌است به همین علت باید هر سال تزریق شود، زیرا ویروس تغییر می‌کند.

برچسب‌ها بوشهر ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر واکسن بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر ویروس کرونا واکسن بهداشت و سلامت بوشهر ویروس کرونا واکسن بهداشت و سلامت تزریق واکسن آنفلوآنزا واکسن آنفلوانزا ویروس کرونا استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه آنفلوآنزای اسپانیایی ۱۹۱۸ جهان را دگرگون کرد

خبرگزاری علم‌وفناوری آنا- هدا عربشاهی: عنوان عالم‌گیری آنفلوآنزای اسپانیایی برای ما مردم زیسته در سومین دهه قرن ۲۱ که دیری نیست از کابوس کووید-۱۹ تقریبا رهایی یافته‌ایم، خیلی غریب نیست. ویروس آنفلوآنزا اوایل سال 1918 در صبحی بهاری از تب و گلو درد آشپز کمپ فانستن در درمانگاهی در ایالت کانزاس به ثبت رسید. نام این آشپز آلبرت گیچل بود. تا ظهر همان روز در درمانگاه بیش‌از صد مورد گلودرد و تب و سردرد گزارش شد.

در هفته‌های بعد، تعداد بیماران آنچنان زیاد شد که افسر پزشک مخصوص کمپ درخواست کرد سوله‌ای برای اسکان همۀ آنها تهیه شود. شاید این آشپز نگون‌بخت نخستین فرد مبتلا به آنفلوآنزای اسپانیایی نبوده باشد. از سال ۱۹۱۸ تا روزگار کنونی مردم پیوسته دربارۀ نقطۀ آغاز این عالم‌گیری گمانه‌زنی کرده‌اند.

کتاب سوار رنگ‌پریده به قلم لورا اسپینی که به تازگی با ترجمه ساقی نخعی‌زاده و به‌همیت نشر آفتابکاران منتشر شده با پیش‌گفتاری مسعود یونسیان آغاز می‌شود. یونسیان که خود استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران است دربارۀ این کتاب ارزشمند معتقد است که هرچند نویسنده این کتاب را در سال ۲۰۱۷ نوشته یعنی دو سال قبل از بروز عالم‌گیری کووید-19 ولی بسیاری از موضوعاتی که در این کتاب به آنها پرداخته شده آنچنان شبیه مشکلاتی‌اند که در پاندمی اخیر تجربه کرده‌ایم که خواننده ممکن است تصور کند این کتاب بعد از رخداد ویروس کرونا در جهان و در سال ۲۰۲۰ به نگارش درآمده است.

از نکات برجستۀ کتاب لورا اسپینی این است که او در شیوۀ نگارش کتاب ضمن انطباق با اصول مدرن اپیدمیولوژی به این اثر ماهیتی رمان‌گونه داده به‌گونه‌ای که خواننده را مشتاق و ترغیب به مطالعه آن می‌کند. 

مسعود یونسیان می‌گوید که کلیه فصول کتاب را بعد از ترجمه خوانده و از دقت و امانت‌داری ساقی نخعی‌زاده در مقام مترجم، به شگفت آمده و از این‌رو، به‌عنوان متخصص اپیدمیولوژی مطالعۀ این کتاب را نه فقط رای عموم جامعه مفید دانسته که به‌ویژه برای استادان و دانشجویان رشتۀ اپیدمیولوژی ضروری می‌داند.

مقالات اسپینی را مجلات نشنال‌جئوگرافیک، نیچر، اکونومیست و دیلی‌تلگراف منتشر کرده‌اند. او همچنین دو رمان به نام‌های «دکتر» و «زندگان» و یک کتاب در حوزۀ تاریخ شفاهی به نام «خیابان مرکزی: سیمای یک شهر اروپایی» نوشته است.

اسپینی در «سوار رنگ‌پریده» داستان این بیماری عالم‌گیری کم‌توجه شده را بازگو می‌کند و از هند تا برزیل، از ایران تا اسپانیا و از آفریقای جنوبی تا اوکراین آن را ردیابی می‌کند. او با تکیه بر یافته‌های آخرین تحقیقات در رشته‌های ویروس‌شناسی، همه‌گیرشناسی، روان‌شناسی و اقتصاد فاجعه‌ای را روایت می‌کند که پیامدهایش طی چند دهه عالم بشریت را دگرگون کرد و امروزه هم همچنین اثرش را به رخ می‌کشد. کتاب سوار رنگ‌پریده تاکنون به بیست زبان دیگر ترجمه شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • اخذ سهمیه استخدام ۵۷۷۶ معلم در شهرستان های استان تهران
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • چگونه آنفلوآنزای اسپانیایی ۱۹۱۸ جهان را دگرگون کرد
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • 16 اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟