Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود اعلام آغاز سال تحصیلی جدید، اما هنوز برخی از مسئولان در خواب صبحگاهی هستند و برای اعلام برنامه‌ای واحد و یکپارچه در دانشگاه‌ها اقدام نکرده‌اند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محیامعصومی– ۱۵ شهریورماه سال ۹۹ شمسی مقارن شده است با یکم مهرماه سال یکم کرونایی! آری ویروس کرونا با تمام دگرگونی‌هایش باعث شد سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مدارس هم جابجا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مدت‌ها بود که آموزش‌وپرورش و وزارت علوم برای شروع ترم تحصیلی از تابستان ماه برنامه‌ریزی می‌کردند تا عقب‌افتادگی‌های دانش‌آموزان و دانشجویان در تعطیلی‌های آلودگی هوا، برف و سرما و ... جبران شود و دیگر این تعطیلی‌های اجباری؛ استادان، معلمان و دانش‌آموزان و دانشجویان را دل‌نگران نکند، اما آنقدر دیر کردند که کرونا آمد و برنامه‌های یک درمیانشان را دستخوش تغییر کرد.   عادی انگاری، توجیه بی مسئولیتی است! تاخیر در برنامه‌ریزی‌ها و اعلام کار‌ها در کشور به امری طبیعی و عادی تبدیل شده است به نحوی که دیگر مسئولان بدون توجه به عاقبت آن، دلیلی برای تعجیل ندارند. مردم کشور هم که دیگر به تصمیم‌گیری‌های یکباره و اعلام نظرات صبحگاهی مسئولان عادت کرده‌اند، تاجایی که مثل مسئولان آموزش‌وپرورش اعلام می‌کنند «صبح آغازین روز مدرسه والدین تماس بگیرند تا از حضوری یا مجازی بودن نحوه تدریس فرزندشان آگاه شوند». بماند که البته به دلیل آماده نبودن کتاب‌های درسی برخی مقاطع، هنوز برای تعدادی از مدارس سطح کشور اول مهر نشده است.     شانه خالی کردن از مسئولیت‌ها به شیوه وزارت علوم
وزارت علوم هم که در این روز‌های کرونایی ناکارآمدی را در ریز به ریز کار‌های خود از قلم نیانداخته است، علیرغم حفظ ظاهر و اعلام مطیع بودن ستاد کرونا، ساز خود را می‌ز‌ند و از همان روز‌های نخست ورود ویروس چینی به کشور تمام فعالیت‌های خود را به این و آن واگذار کرد تا محترمانه از زیربار مسئولیت‌ها شانه خالی کند.   هر چه که شد و خبر گرفتیم اعلام کردند تابع تصمیمات ستاد کرونا هستند و وقتی ستاد کرونا تصمیم‌گیری را به وزارت علوم می‌سپارد، وزارت علوم هم به دانشگاه‌ها تفویض اختیار می‌کرد به راحتی یک نامه زدن و منتظر ماندن برای رسیدن ابلاغیه‌ای دیگر. هرچند که وزارت علوم این مسئله را مشارکت دادن دانشگاه‌ها در برنامه‌ریزی و فرصت‌دهی دراعلام نظرات آن‌ها می‌داند، اما برهمگان به خوبی روشن است که در چنین شرایط بحرانی یه مرجع واحد برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی عادلانه لازم است درغیراینصورت دلیل حضور و فعالیت وزارتخانه‌ای همچون علوم، تحقیقات و فناوری با کلی مسئول و مدیر حقوق‌بگیر چیست؟     صحبت‌هایی که وزارت علوم به رسمیت نشناخت
نمونه‌ای از این موضوع را می‌توان در آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها عنوان کرد که طبق گفته رییس جمهور آغاز مراسم سال تحصیلی دانشگاه‌ها از ۱۵ شهریورماه بود و مسئولان وزارت علوم هم بر این نکته تاکید داشتند، اما حال که به این زمان رسیده‌ایم و تقویم‌های آموزشی دانشگاه‌ها را می‌نگریم خبری از شروع کلاس‌ها نیست و همگان مطابق سال‌های گذشته و فارغ از حضور کرونا، زمان انتخاب واحد و شروع کلاس‌ها را برنامه‌ریزی کرده‌اند.
البته برخی از واحد‌های دانشگاهی در این خصوص اعلام کردند که وزارت علوم برای شروع سال تحصیلی چند روزی را به آن‌ها فرصت داده است. اما این فرصت چه معنایی دارد؟ مگر ویروس کرونا به تازگی وارد کشور شده است که مسئولان برای برنامه ریزی فرصتی نداشته‌اند؟ مگر نه اینکه رییس جمهور از چندماه گذشته آغاز سال تحصیلی را پانزدهم شهریور اعلام کرده است؟
جالب است که وزارت علوم هم بی‌خبر یا باخبر از این ماجرا پیام تبریک آغاز سال تحصیلی را نشر می‌دهد تا همچنان خود را مطیع جلوه دهد، اما نمی‌داند که این کار آن‌ها خانواده آموزش عالی را به خاطر این همه تدبیر و مدیریت می‌خنداند.     مجازی یا حضوری بودن؟ مسئله این است!
اگر بنا به مطیع بودن باشد باید دید چرا وقتی رییس جمهور صحبت از نبود فاصله بین جان و یادگیری می‌زند و تاکید بر آموزش‌های حضوری (درصورت امکان) دارد، اما وزارت علوم درباره مجازی برگزار شدن اکثر کلاس‌های دانشجویان در سراسری کشور نظری نمی‌دهد.
حضوری یا مجازی بودن کلاس‌های آموزشی هم که همچنان در هاله‌ای از ابهام است و حتی جوانانی که دانشجوی شهر خود نیستند نمی‌دانند برای حضور یا عدم حضور در دانشگاه و خوابگاه‌شان چه تکلیفی دارند. این هم از جمله مواردی است که بی کفایتی وزارت علوم و به ویژه وزیر علوم را می‌رساند که تاکنون نتوانسته اطلاعیه‌ای شفاف از این موضوع را ارائه کند و حتی اگر تدوین برنامه‌ها با دانشگاه‌هاست برای احترام به دانشجویانی که به امیدی دانشگاه‌های زیر نظر آن‌ها را انتخاب کرده‌اند، فهرستی از برنامه هر دانشگاه را برای ترم تحصیلی جدید اطلاع‌رسانی کند.     از وزارت علوم به رسانه‌ها البته ناگفته نماند این کار را که همواره رسانه‌ها برعهده دارند دیگر برای وزارت علوم اولویتی نیست تا خود را برایش به زحمت بیندازند، شاید بهتر بود به جای «وزارت علوم» نام این وزارتخانه به «وزارت مسئول تفویض اختیار» تبدیل می‌شد.
وزارت علومی‌ها که تازه از خواب سحرگاهی برخاسته‌اند قرار است در روز‌های آتی جلسه‌ای برای نحوه فعالیت دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید برگزار کنند گویا هنوز برای مسئولان پانزدهم شهریورماه نشده است و هنوز هم فرصت برای برنامه‌ریزی وجود دارد.   فهرستی از برنامه دانشگاه‌های برای ترم تحصیلی جدید را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بازگشایی دانشگاه ها وزارت علوم کلاس های آموزشی آغاز سال تحصیلی وزارت علوم وزارت علوم هم برنامه ریزی تحصیلی جدید دانشگاه ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۸۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: وقتی آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران می‌بالیم

وزیر علوم گفت: وقتی که آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود و حمایت و دفاع از مظلوم جرم تلفی می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران عزیز اسلامی می‌بالیم.

به گزارش تسنیم، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با انتشار پست‌هایی در خصوص خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در صفحه مجازی خود اعلام کرد: وجدان بیدار دانشگاهیان دانشگاه‌های جهان در مقابل درندگی، نسل کشی، کشتن غیر نظامیان، بانوان و کودکان در غزه خروشید.

وی همچنین در پست‌های دیگری عنوان کرد: «وقتی که آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود و حمایت و دفاع از مظلوم جرم تلفی می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران عزیز اسلامی می‌بالیم. یورش پلیس آمریکا به تجمع دانشجویان این بار در دانشگاه تگزاس، تظاهرکنندگان تنها خواستار توقف نسل کشی در غزه هستند.

بنی آدم اعضای یکدیگرند

که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار

دگر عضوها را نماند قرار

این اعتراضات حکایت از وجدان بیدار دارد، مسئولین آمریکا، به ندای وجدانتان گوش دهید، درندگی، نسل کشی، کشتن غیر نظامیان، بانوان و کودکان دور ازشان بشر و بشریت است، یادتان باشد، خیلی زود دیر می‌شود.

امان از وقتی که خدا بخواهد و امان از وقتی که خدا نخواهد، عزت و ذلت دست خداست، خداوند قدرت مطلق است، با خدا در نیفتید، خدا را باور کنید، خداوند با مظلومان است، خون مظلوم تاوان سختی دارد.»

وی همچنین صبح امروز در میان جامعه دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: وقتی جامعه دانشگاهی دنیا در مقابل جنایت‌های اسرائیل بایستند حتما معادله عوض می‌شود و دنیا در مقابل این نسل‌کشی موضع‌گیری خواهد کرد و سازمان‌های بین‌المللی تصمیمات جدی‌تری خواهند گرفت.

وی تأکید کرد: از همه دانشگاه‌های کشور و دنیا می‌خواهم در مقابل نسل‌کشی در غزه، درندگی و کشتن غیرنظامیان زنان و کودکان از خود حساسیت نشان دهند.

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: وقتی آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران می‌بالیم
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • واکنش وزیر علوم به یورش پلیس آمریکا به دانشجویان
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد