Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@03:47:01 GMT

ارجاع 2373 نوآموز کردستانی به مرحله تخصصی سنجش

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۸۶۴۸

ارجاع 2373 نوآموز کردستانی به مرحله تخصصی سنجش

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان با هدف جایدهی صحیح آموزشی و انجام مداخلات بهنگام برای تمامی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان از چهارم مرداد در حال اجرا است.

وی افزود: از این تعداد یک‌هزار و 610 نفر ارجاع هوش، 206 نفر ارجاع شنوایی، 508 نفر ارجاع بینایی، 34 نفر ارجاع جسمی حرکتی و 15 نفر ارجاع اُتیسم بودند که برای ارزیابی دقیق به پایگاه و کلینک‌های تخصصی با هدف تعیین جایگاه صحیح آموزشی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه از این تعداد ارجاعات هوش 675 نفر نوآموز دیرآموز تشخیص داده شدند، افزود: 35 نفر نوآموز نیز در این مرحله آموزش پذیر شناسایی و به مدارس با نیازهای ویژه برای ادامه تحصیل معرفی شدند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان خاطر نشان کرد: از ارجاعات شنوایی 8 نفر دارای شنوایی یکطرفه بودند و 6 نفر نیز نیاز به سمعک و معلم رابط داشته و برای ادامه تحصیل به  مدارس عادی معرفی شدند.

دبیر اجرایی ستاد سنجش استان با اشاره به اینکه از ارجاعات بینایی 181 نفر نیاز به عینک و 51 نفر تحت درمان آمبلیوپی تشخیص داده شدند، افزود: 12 نفر نیاز به درمان دارویی - جراحی و دو نفر نیز نیاز به کتاب درشت خط و معلم رابط در مدارس عادی داشته و یک نفرهم به مدارس با نیازهای ویژه برای ادامه تحصیل معرفی شد.

رنجبر افزود: برنامه سنجش شامل دو مرحله ارزیابی اولیه و تخصصی است که در مرحله اولیه نوآموز به پایگاه سنجش مراجعه و از لحاظ وضعیت جسمانی و آمادگی تحصیلی توسط آزمایندگان ارزیابی شده و در صورت نداشتن مشکل به مدارس عادی معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: نوآموزانی که در مرحله اولیه بر اساس ملاک‌ها واستانداردهای موجود، مشکوک به داشتن مشکل تشخیص داده می‌شوند در مرحله تخصصی توسط کارشناسان مربوط با تجهیزات کامل مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

دبیراجرایی ستاد هماهنگی سنجش استان تاکید کرد: هزینه دریافتی سنجش برای هر نوآموز 40 هزارتومان اعلام شده و والدین نوآموزان با مراجعه به مدرسه محل ثبت نام فرزندشان و با ارائه مدارک شناسنامه‌ای توسط مدیر مدرسه در سامانه سنجش به آدرس h1.iehs.ir/tashkhis/home و h1.csdeo.ir/tashkhis/home  نوبت‌گیری می‌شوند.

رنجبر گفت: نوبت گیری در سامانه در شرایط کنونی بیماری کرونا با فاصله نیم ساعت انجام گرفته و هرپایگاه سنجش روزانه تعداد ۲۰نفر نوآموز را ارزیابی می‌کند ضمن اینکه ساعت کاری در نوبت صبح از هشت تا ۱۳ و در نوبت بعدازظهر از ساعت ۱۴ تا ۱۹با رعایت تمام موارد بهداشتی است.

وی با تاکید براینکه والدین در مورد سنجش سلامت فرزندان خود نگرانی نداشته باشند و در صورت امکان یک والد همراه نوآموز به پایگاه ها مراجعه کند، اظهار داشت: امسال معاینات عمومی پزشکی نوآموزان بدو ورود به مدرسه به دلیل پیشگیری از ابتلای نوآموزان به کرونا لغو شده و در پایگاه‌ها فقط معاینات غربالگری(سنجش بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی)، وضعیت حرکتی و سوابق واکسیناسیون نوآموز بررسی می‌شود.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: کردستان آموزش و پرورش استثنایی نفر ارجاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۸۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون ارزیابی تخصصی حافظان قرآن کریم آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در این آزمون نزدیک به  ۱۲۰  تن از حافظان قرآن کریم   استان از قشرهای روشندلان ، روحانیون، پزشکان، معلمان و دانش آموزان در دوبخش خواهران و برادران حضور داشتند  .

 شرکت کنندگان با کسب نمره قبولی در این مرحله به مرحله  آزمون شفاهی راه خواهند یافت .

داوطلبان در  پایان در صورت کسب نمرات لازم  مجموع دو آزمون درجه پنج،چهار و سه  آزمون قرآنرا دریافت می کنند.

دارندگان این مدارک می توانند بدون آزمون در دانشگاه فرهنگیان به تحصیل ادامه دهند.

 

دیگر خبرها

  • بسکتبالیست های کردستانی در جایگاه سوم لیگ جوانان کشور ایستادند
  • از بازیگوشی در رشد کودک تا بیزبیز فراموش‌کار در رشد نوآموز
  • برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی با رقابت ۱۴۷ داوطلب در شهرکرد
  • آزمون ارزیابی تخصصی حافظان قرآن کریم آذربایجان غربی
  • تحصیل پنجاه هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه کشور
  • جلوه های تعارض منافع در قوه قضائیه / ارجاع گزینشی، آسیب جدی در رسیدگی به پرونده های ملی
  • فراخواندن ورزشکار دختر کردستانی به اولین مرحله اردوی امادگی تیم ملی کبدی بانوان کشور
  • معرفی رقبای جهانی آینده‌های والیبال ایران
  • برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ فردا/ ۱۹ هزار مربی اول مهر وارد مدارس می‌شوند
  • دعوت بانوی کردستانی به اردوی تیم ملی سپک تاکرا