Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت فرهنگ به منظور تسهیل انجام فعالیت فرهنگی در حوزه بین الملل توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، درخواست اصلاح دو تصویب نامه در خصوص انعقاد توافق و موافقت نامه های بین الملل در حوزه فرهنگی را به کمیسیون فرهنگی هیات دولت ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سال ۱۳۷۴ به منظور ایجاد تمرکز در مدیریت و برخورداری از سیاست گذاری واحد و هماهنگی در فعالیت های فرهنگی، تبلیغی خارج از کشور و نیز استفاده بهینه از امکانات مادی و معنوی موجود تشکیل گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان، مطابق اساسنامه دارای شخصیت حقوقی مستقل، رسما وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و تصمیمات شورای عالی سازمان با رعایت سیاست خارجی نظام فعالیت می­ کند.

یکی از وظایف سازمان ایجاد زمینه و هماهنگی برای عقد موافقت نامه و قراردادهای لازم به منظور مبادلات فرهنگی، علمی، آموزشی، هنری، سینمایی، جهانگردی، خبری، مطبوعاتی، ورزشی و امدادی می باشد و این سازمان در این خصوص تاکنون نزدیک به (۶۰۰) سند اعم از موافقت نامه، برنامه مبادلات و تفاهم نامه های اجرایی با کشورهای مختلف امضاء نموده است.

در شرایط کنونی که حوزه فرهنگ نقش بسیار مؤثری می­ تواند در عرصه بین المللی ایفا نماید وظیفه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درحوزه دیپلماسی فرهنگی سنگین ­تر از پیش شده است؛ بنابراین برای نیل به اهداف فرهنگی نظام در سطح بین الملل هماهنگی بیشتر دستگاه­ های فرهنگی و اجرایی و حتی مراکز فرهنگی غیر دولتی با سازمان یاد شده ضروری می باشد. هدایت، نظارت و پشتیبانی فعالیت های فرهنگی بخش غیر دولتی در خارج از کشور نیز در زمره وظایف سازمان مذکور قرار دارد.

این امر در حالی است که به دلیل عدم تصریح عنوان در مقررات مربوطه، سهم، نقش و جایگاه سازمان یاد شده در عرصه فرهنگی بین المللی به طور کامل لحاظ نمی شود و بعضا برخی از دستگاه های اجرایی و مراکز فرهنگی غیر دولتی بدون اطلاع و هماهنگی با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اقدام به برگزاری نشست و مذاکرات تهیه اسناد و امضای برخی تفاهم نامه ها می نماید که این موضوع موجب پراکندگی و حتی سردرگمی  و در مواردی باعث بی اعتمادی طرف های خارجی شده است.

لذا به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر و تسهیل انجام فعالیت فرهنگی در حوزه بین الملل توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضا نموده است تا تصویب نامه ­های شماره ۴۴۰۴۸/ت ۳۱۲ مورخ ۱۳ تیر ۱۳۶۸ و شماره ۵۱۴۶۶/ت ۳۶۷۴۷هـ مورخ ۱۶ تیر ۱۳۸۶، موضوع انعقاد توافق و موافقت نامه های بین الملل در حوزه فرهنگی اصلاح شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزارت فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی موافقت نامه بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۸۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مدیران امور دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور ۱۹ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان، نعیمی معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان، دانشور مدیر کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان برگزار می‌شود.

در این نشست که به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار می‌شود حاضرین پس از ارائه تجارب موفق خود در حوزه دانشجویی به تبادل نظر در خصوص پیش‌نویس آیین‌نامه جامع اسکان در سرا‌های دانشجویی، پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی خواهند پرداخت.

در بخش دوم این نشست دو روزه شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی تحلیل آسیب‌های روانی- اجتماعی دانشجویان که از سوی دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان برگزار خواهد شد؛ شرکت می‌کنند.

گفتنی است در پایان این نشست از مدیران دانشجویی شایسته مناطق با اهداء لوح تقدیر، تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • بازدید وزیر فرهنگ از مراحل آماده سازی نمایشگاه کتاب تهران
  • باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی کتاب باشد
  • بررسی دقیق گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • ماده واحده «اصلاح ماده 4 آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی»
  • تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ آغاز ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب
  • توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب/ تشکیل سازمان «سپند» تأیید شد
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی