Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-02@02:41:47 GMT

ابلاغ ۶ رشته مهارتی جدید شاخه کاردانش ۱۳۹۹

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۹۴۳۴

ابلاغ ۶ رشته مهارتی جدید شاخه کاردانش ۱۳۹۹

عنوان، جدول برنامه‌های درسی و کد رایانه‌ای ۶ عنوان رشته مهارتی جدید در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، از سوی معاونت آموزش متوسطه ابلاغ شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در راستای اجرای سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی و ایجاد و به‌روزآوری رشته‌های کاردانش، ۶ رشته پیشنهادی دفتر تألیف کتاب‌های درسی فنی و حرفه‌ای و کاردانش، پس از تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش، از سوی معاونت آموزش متوسطه به ادارات‌کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رشته‌های مکانیک تراکتور، تأسیسات سرمایشی، تأسیسات مستقل ساختمان‌های مسکونی، تأسیسات بهداشتی ساختمان، تأسیسات گازرسانی ساختمان و تأسیسات گرمایشی، عناوین ۶ رشته مهارتی جدید شاخه کاردانش می‌باشند که تصویب و ابلاغ شده‌اند.

دربند‌های این دستورالعمل آمده است: ثبت‌نام دانش آموزان در پایه دهم از سال تحصیلی (۱۳۹۹-۱۴۰۰) در این رشته‌ها فعال می‌شود. ثبت‌نام در رشته‌های فوق در هنرستان‌های بزرگ‌سال دولتی شاخه کاردانش برای سال تحصیلی (۱۳۹۹-۱۴۰۰) مجاز است.

وضعیت ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس آموزش از راه دور در رشته‌های فوق با موافقت این معاونت همانند بند قبل بلامانع هست. با توجه به اینکه اجرای رشته‌های مذکور از سال تحصیلی (۱۴۰۰ ـ ۱۳۹۹) در هنرستان‌های روزانه صورت می‌گیرد، لذا اجرای آن در هنرستان‌های بزرگ‌سال غیردولتی برای سال تحصیلی مذکور مجاز نمی‌باشد.

بخشنامه و جدول برنامه درسی رشته‌های مهارتی جدید را می‌توانید دانلود کنید: اینجا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تراکتور ساختمان مسکونی تاسیسات گرمایشی مهارتی جدید سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۹۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های مهارتی مهمترین نیاز توانمندسازی نیروی کار است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،تهمینه دانیالی روز سه‌شنبه در آیین سی و پنجمین جشنواره امتنان و تجلیل از کارگران گروه کار و واحد های نمونه آذربایجان غربی افزود: کار و تولید دارای ۲ بازوی کارگر و کارفرماست و ثروت و مالکیت نیز جایگاه خود را دارد که برای ارتقای بهره وری کارگران، اجرای برنامه های آموزش مهارتی بسیار موثر به نظر می رسد.

وی در زمینه توسعه مشارکت مردم در این بخش اظهار کرد: این موضوع با تعاونی‌ها محقق می‌شود ولی نه با تعاونی‌ هایی که دچار برخی مشکلات و آفت ها هستند.

وی با اشاره به حفظ حرمت‌ها در بخش کار و کارگری بیان کرد: پایه و بستر این موضوع خوب بودن حال اجتماعی و فرهنگی و پاسداشت خود کار است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر دایر کردن میزخدمت در استان و مجموعه های کارگری اظهار کرد: می شود با کار و تلاش تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

دیگر خبرها

  • نتایج کنکور تربیت معلم آخر اردیبهشت اعلام می‌شود/جدول دروس تغییر می‌کند
  • برنامه آزمون‌های نهایی خرداد ۱۴۰۳
  • آموزش‌های مهارتی مهمترین نیاز توانمندسازی نیروی کار است
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • آموزش‌های مهارتی راهکار رفع بیکاری است
  • هنرآموزی برای کسب مهارتی پایدار
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری