Web Analytics Made Easy - Statcounter

مولوی عبدالصمد دامنی عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ضمن محکوم نمودن اهانت نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" به ساحت مقدس پیامبر اسلام، اذعان داشت: توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام صلوات الله علیه یک جنایت نابخشودنی است، امت اسلامی باید در مقابل چنین اقدامی قیام کند و تمام قد در مقابل آن بایستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: حاکمان و علمای اسلام باید در مقابل این اقدام به سازمان های بین المللی و حقوق بشر اعتراض کنند؛ زیرا متاسفانه ما شاهد هستیم که بدترین جنایت بشری در حق بهترین ناجی بشر صورت گرفته است که این مسئله واقعا قلب مسلمین عالم را به درد آورده است.

مولوی دامنی ادامه داد: نظام و مسئولین کشور باید این اقدام را محکوم کنند و مقتدرانه همراه با امت اسلام اعم از شیعه و سنی در مقابل این اقدام بایستند، وحدت مسلمین در محکوم نمودن این اقدام بسیار مهم است.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت "حقانیه" ایرانشهر تصریح نمود: استکبار جهانی و عاملان این اقدام من باب بغضی که به اسلام  و نبی اکرم اسلام دارند دست به چنین اقداماتی می زنند، تمام فرقه های کفر و شرک در مقابل اسلام صف کشیده اند که این پرچم را تضعیف و به پایین بکشند، آنان می خواهند نام و اثری از اسلام و امت های اسلام نماند.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: علما و اندیشمندان اسلام باید با الگوگیری از امام راحل(ره) که چگونه با جدیت و قاطعیت و با اعلام حکم تاریخی خود، سلمان رشدی را فردی مرتد نامیدند اقدام کنند، رهبران و زمامداران کشورهای اسلامی با موضعی متحد و بکپارچه به مانند امام راحل(ره) در مقابل این اقدام ایستادگی کنند.
 
وی در پایان تاکید کرد: اکنون زمان آن رسیده است که امت اسلام غیرت خود را نشان داده و در صفوفی متحد این اقدام را محکوم کنند، امت اسلام باید توجه داشته باشند که اختلاف و تفرقه جز نابودی اسلام دستاورد دیگری ندارد بلکه باید اهداف بزرگ اسلام را دنبال نمود و با وحدت و تقریب در مقابل چنین اقدامات غیر انسانی و گستاخانه ایستاد.
 
انتهای پیام/

گفتگو از: محمدمحسن شمس

منبع: تقریب

کلیدواژه: امت اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۹۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است

دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک پیشگام حمایت از فلسطین و محکوم کردن نسل کشی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند به طوری که اقدام ۲ هفته پیش دانشجویان کلمبیا در ایجاد کارزار اعتراضی در محیط دانشگاه اکنون بیشتر دانشگاه‌های مطرح در آمریکا و سایر کشور‌های غربی را در برگرفته است؛ موضوعی که به هیچ عنوان به مذاق مقامات ایالات متحده خوش نمی‌آید. 

به گزارش الجزیره، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز (سه شنبه) از اقدام دانشجویان دانشگاه کلمبیا به شدت انتقاد کرد. 

کربی در این زمینه به خبرنگاران گفت: ما اقدام دانشجویان دانشگاه کلمبیا را در اشغال یکی از ساختمان‌های دانشگاه در اعتراض به جنگ غزه تقبیح کرده و بر این باوریم چنین اقداماتی ناشی از رویکرد اشتباه است. 

وی با اشاره به سیاست‌های آمریکا در حمایت بی، چون و چرا از اسراییل در هر گونه جنایتی که مرتکب شود، تاکید کرد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بر این باور است اشغال کردن یکی از ساختمان‌های دانشگاه کلمبیا از سوی دانشجویان معترض با استفاده از زور کاملا اشتباه است. این مسئله به هیچ عنوان نشان دهنده اعتراض مسالمت آمیز نیست. 

کربی با اشاره به اختیارات جو بایدن برای حل و فصل مشکل دانشگاه کلمبیا از طریق قدرت فدرال، افزود: چنین اقدامی اکنون برای پاسخ به آنچه در دانشگاه کلمبیا رخ داده است بر روی میز قرار ندارد. بایدن استفاده از واژه انتفاضه و سایر سخنرانی‌های نفرت پراکنانه در محیط دانشگاهی را محکوم می‌کند. 

براساس قوانین آمریکا، ایالت‌ها در حوزه داخلی خود دارای قدرت عمل گسترده‌ای هستند و دولت مرکزی (دولت فدرال) تنها در مواقع خاص می‌تواند در امور ایالت‌ها مداخله کند. ایالت نیویورک که دانشگاه کلمبیا در آن قرار دارد گرچه دارای مقامات طرفدار رژیم صهیونیستی است، اما استفاده بایدن از قدرت فدرال برای مداخله در امور داخلی این ایالت می‌تواند تبعات بدی برای مقامات محلی داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • وحدت مسلمین از مهمترین رهاوردهای اجتماعی حج است
  • عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • وحدت بعد از هفت ماه در ترکیب اصلی پرسپولیس!
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند