Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد که در مذاکرات صلح مقید به زمان نیستند.

وی با بیان اینکه بر اساس تقسیم اوقات و چارچوب زمانی هیچ قدرتی به مذاکره تن نخواهند داد اظهار داشت: مذاکرات را مقید به هفته، ماه و روز نمی‌سازیم؛ بحث عزت ماست، تقسیم اوقات کسی را نمی‌پذیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امرالله صالح درباره خروج نیروهای خارجی از افغانستان گفت: «چهار هزار سرباز آمریکایی لشکر فرشته‌ها نیست که اگر بروند ما بلرزیم و بیفتیم! آنها از جلال‌آباد بیرون شدند، چه اتفاقی افتاد؟ دو سال است که آمریکایی‌ها در جلال‌آباد یک مرمی فیر نکرده‌اند؛ مردم از خاکشان دفاع می‌کنند.»

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان گفت: کار درستی نیست که یک ملت را معطل این کنیم که آمریکا چه وقت می‌رود و چه وقت نمی‌رود؛ آمریکا به خاطر اشک یتیم و سیر کردن غریب ما اینجا نیامده است. منافع‌شان بود، آمدند و منافع شان نبود می‌روند.

وی در پاسخ به سوالی درباره امضای موافقتنامۀ سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله گفت: این توافقنامه تقسیم قدرت نبوده است. ما حکومت سال ۱۳۷۳ را نساخته‌ایم که هر وزارتخانه به یک گروه تعلق گیرد!

معاون ریاست جمهوری افغانستان بیان داشت که هر وزیری را که بخواهند تغییر می‌دهند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امرالله صالح افغانستان مذاکرات صلح افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۰۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: مذاکرات با ایران درباره نحوه اجرای توافق مشترک مارس ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین رافائل گروسی سه‌شنبه شب در خبرنگاران مستقر در وین ابراز امیدواری کرد که ظرف مدت کوتاهی گام‌های ملموسی در زمینه اجرای توافق اسفند ۱۴۰۱ برداشته شود. او با این حال بازه زمانی مشخصی در این باره اعلام نکرد.

ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اسفند ۱۴۰۱ با هدف حل‌وفصل مسائل ادعایی پادمانی با یکدیگر توافق کردند؛ توافقی که بعداً به‌عنوان بیانیه مشترک ۴ مارس شهرت گرفت و بر اساس آن، جمهوری اسلامی ایران به طور داوطلبانه با فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارت بیشتر بازرسان آژانس، در چارچوب قانون راهبردی مجلس (قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران) موافقت کرد. در پی آن، جلسات متعددی در سطح کارشناسی برگزار و چندین موضوع فنی بین ایران و آژانس حل و فصل شد.

در واقع با همکاری و حسن نیت جمهوری اسلامی ایران، اختلافات بر سر یکی از سه مکانی که آژانس ادعا می‌کند رد اورانیوم پیدا شده، حل و فصل و همچنین پاسخ‌های مستدل و مستندات مربوطه درباره سایر مکان‌ها به آژانس ارائه شد.

جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است که همکاری خود را با آژانس در چارچوب موافقتنامه جامع پادمان ادامه داده و مسائل باقی‌مانده پادمانی نیز با رویکرد حرفه‌ای و بدون جانبداری آژانس قابل حل است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • گروسی: برای ایران چارچوب زمانی تعیین نکردیم
  • گروسی: برای ایران چارچوب زمانی تعیین نکردیم اما بسیار خوب خواهد بود اگر ...
  • گروسی: مذاکرات با ایران درباره نحوه اجرای توافق مشترک مارس ادامه دارد
  • «پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند
  • مراسم تحلیف دور جدید ریاست جمهوری ولادیمرپوتین
  • مذاکره جمهوری آذربایجان و اروپا برای توسعه کریدور میانه
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • وضعیت «ناسالم» هوا در هندیجان
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان