Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای زیست‌محیطی گفت: نظارت بر خودروسازی‌ها طی گزارش‌هایی به‌طور روزانه برای تولید خودرو با استاندارد یورو ۵ برای ما ارسال می‌شود. - اخبار اجتماعی -

بهزاد اشجعی دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای زیست‌محیطی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری تسنیم از نظارت مستمر سازمان محیط زیست بر شرکت‌های خودروسازی برای تولید خودرو با استاندارد یورو 5 خبر داد و اظهار کرد: طبق نظارت‌ها و پایش‌هایی که داریم، تولید تمامی خودروها بر مبنای استاندارد یورو 5 است و هر خودرویی که این استانداردها را رعایت نکند، از ادامه تولید و شماره‌گذاری آن جلوگیری می‌شود، تا الآن تخلفی از جانب خودروسازان در این زمینه مشاهده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه خودروهای تولیدی، به غیر از برخی خودروها که مصوبه دولت است که مجوز تولید با استانداردهایی غیر از یورو 5 را نیز برای استثنا شدن اخذ کرده‌اند، همه خودروهای تولیدی، بلااستثنا با استاندارد یورو 5 تولید می‌شوند.

دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای زیست‌محیطی سازمان حفاظت محیط زیست، یکی از راه‌های جلوگیری از انتشار ذرات معلق در هوا برای کاهش آلودگی هوا را نصب کاتالیست بر روی خودروها دانست و تصریح کرد: ما در تلاش هستیم تا با اِعمال قوانین سخت‌گیرانه برای کاهش آلودگی هوا و الزام خودروسازان به نصب کاتالیست جهت جلوگیری از انتشار ذرات معلق در هوا و کاهش آلودگی هوا، گام‌‌های مؤثری در این حوزه برداریم.

درخواست وزارت کشور از دولت برای معافیت تاکسی‌های دپو شده از استاندارد یورو 5تداوم آلودگی هوای تهران برای هفتمین روز پیاپی/ هوا در وضعیت "ناسالم" برای همهجزئیات اجرای طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا در تهرانآلودگی هوا باعث افزایش خطر ابتلا به "ام اس" می‌‌شود

اشجعی تأکید کرد:  امسال که الزام استاندارد یورو 5 را برای خودروسازی‌ها اجرا کردیم، خیلی مخالفت شد و خودروسازان تردید داشتند و خیلی مقاومت کردند اما در نهایت مجبور به اجرا شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمامی خودروهای تولیدی داخل کشور، استاندارد یورو 5 دارند اما در عین حال که تلاش می‌شود که خودروها از استانداردهای یورو 4، 5 و 6 برخوردار باشند اما در عمل وقتی در شهر تردد می‌کنند، به دلیل برخی مسائل درباره کاتالیست‌‌ها، در حد استانداردهای یورو یک یا یورو 3، استانداردهای آلایندگی‌شان کاهش می‌یابد.

دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای زیست‌محیطی سازمان حفاظت محیط زیست خلاطرنشان کرد: نظارت بر خودروسازی‌ها طی گزارش‌هایی به‌طور روزانه برای تولید خودرو با استاندارد یورو 5 برای ما ارسال می‌شود و هر زمانی که تخلفی را مشاهده کنیم و برای ما محرز شود که از حد معیار استاندارد یورو 5 در تولید خودرو انحراف پیدا کرده‌اند، قطعا با آنها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عوارض آلایندگی محیط زیست سازمان محیط زیست پایش و نظارت در محیط زیست عوارض آلایندگی محیط زیست سازمان محیط زیست پایش و نظارت در محیط زیست استاندارد یورو برای تولید خودرو استاندارد یورو 5 کاهش آلودگی هوا محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۰۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت مستمر بر پروژه‌های مهم مسکونی و عمرانی در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، امیر برومند یکشنبه شب در نشست با مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان بوشهر اظهار داشت: با تسریع در اجرای پروژه‌های باکیفیت، به عنوان بازوی قوی اجرایی استان جهت توسعه و ارائه خدمات به جامعه هدف تلاش می‌کنیم.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان بوشهر نیز در این نشست بیان کرد: این آزمایشگاه پیش‌تر توانسته در کنار دستگاه‌های اجرایی در نظارت، کنترل و ارتقا کیفی پروژه‌های عمرانی نقش تأثیرگذاری داشته باشد و در راستای اهداف کلان نظام فنی و اجرایی در افزایش طول عمر مفید و ارتقا کیفی پروژه‌های عمرانی ملی و استانی قدم بردارد.

غلامرضا قاسمی، افزود: آزمایشگاه استان ضمن بهره‌مندی از ۱۰۵ نفر نیروی متخصص فنی و بهره‌گیری از تجهیزات مدرن، منحصربه‌فرد و به‌روز، دارای شش شعبه شهرستانی و ۶۵ آزمایشگاه محلی مستقر در پروژه‌های سطح استان بوده که خدمات فنی و آزمایشگاهی را به دستگاه‌های اجرایی و فعالان بخش خصوصی ارائه می‌دهد و آمادگی دارد در پروژه‌های مختلف با بنیاد مسکن استان همکاری کند.

کد خبر 6091524

دیگر خبرها

  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • نظارت مستمر بر پروژه‌های مهم مسکونی و عمرانی در استان بوشهر