Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@04:24:25 GMT

طلاب باید قدر لباس، جایگاه و مقام روحانیت را بدانند

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۰۴۵۶

طلاب باید قدر لباس، جایگاه و مقام روحانیت را بدانند

آیت الله حسینی مازندرانی گفت: طلاب باید قدر لباس و جایگاه و مقام روحانیت را بدانند زیرا مردم برای روحانیون، به ویژه برای علمای ربانی، مهذب، با تقوی و با سواد، احترام بسیار قائل هستند.

«آیت الله سید رضا حسینی مازندرانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری مراسم افتتاح سال تحصیلی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ حوزه علمیه امام حسین (ع) شهر ری که امروز با حضور استادان و طلاب شهر ری در مسجد امام حسین (ع) و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد، گفت: این حوزه علمیه توسط بنده در اوایل انقلاب اسلامی تاسیس شد و تاکنون بیش از یک هزار طلبه تربیت کرده است که بسیاری از آنان جزو ائمه جمعه و جماعات و شخصیت های برجسته فرهنگی، علمی، سیاسی و اجتماعی کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

موسس و تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) شهر ری افزود: علم اندوزی مورد تاکید قرآن و اهل بیت (ع) است، برای نمونه امام صادق (ع)، فرمودند «عالم هم برای خود و هم برای دیگران، مفید است ولی جاهل، حداکثر شاید بتواند خود را نجات دهد.»

 

وی با تاکید بر اینکه علم باید همراه با تقوی باشد، خاطرنشان کرد: به تعبیر امام خمینی (ره)، روحانیون و طلاب باید زی طلبگی را رعایت کنند.

 

آیت الله حسینی مازندرانی با اشاره به خاطره ای از آیت الله بروجردی، گفت: مرحوم آیت الله العظمی بروجردی آنچنان از نظر علمی و تقوی، در مراتب بالایی بودند که ما با دیدن ایشان، به یاد امام زمان (عج) افتادیم. زمانی فردی خواست که پای مرحوم آقای بروجردی را ببوسد، ولی آن مرجع عالی مقام بسیار ناراحت شدند و فرمودند این کار، شرک است. 

 

وی با اشاره به آیه ۹ سوره زمر « هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ» و آیه ۱۱ سوره مجادله « يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ» ادامه داد: طلاب باید قدر لباس و جایگاه و مقام روحانیت را بدانند زیرا مردم برای روحانیون، به ویژه برای علمای ربانی، مهذب، با تقوی و با سواد، احترام بسیار قائل هستند. زمانی من از حوزه علمیه قم برای تبلیغ به اصفهان و در زمان مرحوم آیت الله یثربی رفتم.‌ مردم آنجا به بنده بسیار احترام کردند، در واقع به من احترام نکردند بلکه به لباس و جایگاه عظیم روحانیت احترام می کردند.

 

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) با بیان اینکه امام صادق (ع) فرمودند هرکس از خدا بترسد خداوند به او جایگاه مهمی عطا می کند و او را نزد مر م، عزیز می گرداند، اظهار کرد: امام خمینی (ره) به دلیل ترس از خداوند و داشتن اخلاص، انقلابی بزرگ در جهان ایجاد کردند.‌ طلبه باید عالم، اهل نماز شب، با اخلاص، خدا ترس و اهل نماز اول وقت باشد. همچنین طلاب باید انقلابی و مطیع ولی فقیه باشند.‌ الان که به برکت انقلاب اسلامی، دارای امکانات زیادی هستند باید قدر این فرصت را بدانند. زمان ما گاهی پیش می آمد که ما روی زیلو می خوابیدیم و با کمترین امکانات، درس می خواندیم. 


این استاد اخلاق حوزه علمیه افزود: متاسفانه قیمت اجناس هر روز بیشتر می شود و با دولتی که ما داریم، هر روز قیمت ها بیشتر نیز می شود. ولی متولیان حوزه های علمیه با هر سختی ای که می شود سعی می کنند بهترین زمینه را برای با سواد شدن و تربیت درست اخلاقی و علمی، فراهم کنند. طلاب باید بیش از هر چیز به فکر درس خواندن باشد.   


آیت الله حسینی مازندرانی اضافه کرد: درس خواندن باید در اولویت کارهای طلاب باشد و وقت برای کار کردن زیاد است. بنابراین طلاب تا می توانند سراغ کار کردن نروند و به جای آن، وقت شان را مشغول تحصیل کنند.

 

تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) در پایان با بیان اینکه در موضوع ویروس کرونا، ما تابع نظرات مقام معظم رهبری هستیم و معظم له نیز تصمیم را به ستاد ملی مبارزه با کرونا محول کردند، گفت: الحمدالله عملکرد مساجد و هیئت های مذهبی در رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، در جریان برگزاری مراسم عزاداری در محرم، عالی بود بنابراین ما در زمینه برگزاری کلاس های دروس حوزوی نیز تابع تصمیم این ستاد هستیم‌.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: آغاز سال تحصیلی آیت الله بروجردی حوزه حسینی مازندرانی حوزه علمیه امام حسین باید قدر آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۰۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصیل پنجاه هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، حجت الاسلام و المسلمین فاضل گفت: در ۲۸ استان کشور بیش از ۵۰۰ مدرسه علمیه ویزه طلاب خواهر وجود دارد که همه بدنیال فراگیری علوم حوزوی و نشر مبانی دینی و مکتب تشییع هستند.

او گفت: طلاب خواهر در ۱۸ رشته تخصصی در سطح سه ودر پنج رشته تخصصی در سطح ۴ به فراگیری علوم حوزوی مشغول هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشورگفت: هم اکنون بیش از ۵۰ هزار خواهر طلبه در مدارس علمیه کشور در حال تحصیل هستند و همین میزان نیز طی سال‌های گذشته فارغ اتحصل شدند.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی فاضل، در سفر یک روزه به شهرستان نکا، دربازدید از مدرسه علمیه خواهران ریحانه الرسول نکا ضمن بررسی وضعیت تحصیلی و نیازمندی‌های طلاب خواهر و فراهم نمودن زمینه جذب طلاب علاقه‌مند به تحصیل، بر اهتمام نسبت به حمایت و پیگیری اجراء برنامه های مدارس خواهران تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • تحصیل پنجاه هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه کشور
  • اساتید حوزه علمیه خواهران در مسیر تربیت فرزندان جامعه می‌کوشند
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است
  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد
  • آیت الله مطهری مسایل مربوط به حجاب را عالمانه بیان می کرد
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه