Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از تکمیل مرمت و باسازی کاروانسرای بافت تاریخی دهدشت خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج وبه نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد، مجید صفایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمام بخش‌های تخریب شده کاروانسرای بافت تاریخی دهدشت در این عملیات مرمت شده و برای مرمت بخش‌های تخریب شده بافت تاریخی دهدشت یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبارهزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: از میزان اعتبار هزینه شده در بافت تاریخی دهدشت 700میلیون ریال برای مرمت و بازسازی قسمتی از کاروانسرا، 200میلیون ریال برای بوته کنی در محوطه بافت و 600میلیون دیگر برای ساماندهی معابر بافت تاریخی دهدشت هزینه شده است.

کهگیلویه و بویراحمد| 20 میلیارد ریال برای ساماندهی بلادشاپور تخصیص یافتکهگیلویه و بویراحمد| «بلادشاپور» مرمت و بازآفرینی می‌شود

صفایی ابراز کرد: با پیگیری‌های انجام شده بافت تاریخی دهدشت در بودجه 99ردیف ملی اعتباری دریافت کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مرمت آثار تاریخی که در معرض خطر هستند از برنامه های کاری این اداره کل در سال 99 است.

به گزارش تسنیم، بافت تاریخی دهدشت در تاریخ 27 مرداد 1364 با شماره ثبت 1689 به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

 انتهای پیام/544/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد بافت تاریخی دهدشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۰۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد

فریبا زرافشان با اشاره به اینکه نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری پراکندگی و سختگذر بودن روستا‌های استان تاکید کرد: رشد سوادآموزی در کهگیلویه وبویراحمد با همت جهادی آموزش دهنده‌ها صورت گرفته است.   وی بیان کرد:در سال تحصیلی جاری ۷۲۱ آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند.   رییس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمدتصریح کرد: امسال ۱۰ هزار و ۹۶ نفر در ۸۱۸ کلاس درس زیرپوشش طرح‌های نهضت سوادآموزی هستند.   وی رویداد روستای باسواد به عنوان یک ابتکار را از دیگر فعالیت‌ها برای کاهش نرخ بی سوادی ذکر کرد و افزود: با تشکیل شورای سوادیار روستا این طرح نقش مهمی در کیفیت بخشی به سوادآموزی است.   زرافشان اجرای طرح "شناسایی کوچه به کوچه، محله به محله و روستا به روستا را از دیگر طرح‌های مهم برای افزایش نرخ باسوادی در برخی نقاط ذکر کرد و افزود: دولت در کنارسوادآموزی برنامه‌های دیگری برای افزایش سواد اجتماعی جامعه هدف در دست اجرا دارد.   وی ابراز کرد:طرح خواندن با خانواده، حلقه‌های کتابخوانی و آموزش عملی نماز از جمله برنامه‌های تکمیلی دولت برای سوادآموزان است.   زرافشان خاطرنشان کرد: همچنین مسابقات علمی و کار با رایانه برای برای شرکت کنندگان در دوره تحکیم اجرا می‌شود.   وی شناسایی، جذب، آموزش و نظارت و ارزشیابی سنین ۱۰ تا ۴۹ را جامعه هدف نهضت سواد آموزی دانست و خاطر نشان کرد:براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ نرخ باسوادی جمعیت استان در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله، به ۹۲/۸ درصد رسید و مطابق با برآورد سال ۱۴۰۰ به بالای ۹۵ درصد رسید. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • مرمت پل تاریخی زمان‌خان سامان مدیریت شود
  • مرگ موتورسوار در برخورد با کامیون در محور دهدشت-بهبهان
  • سالن جشن آموزش و پرورش در شأن معلم نیست/ لزوم تکریم توسط جامعه
  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود