Web Analytics Made Easy - Statcounter

بابک مرسلی روز دوشنبه با بیان اینکه عرضه و فروش کالای قاچاق جرم محسوب شده و شامل جزای نقدی و سایر مجازات‌های در نظر گرفته شده در قانون قاچاق کالا است، اظهارکرد: انتظار می‌رود اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی شهرستان با برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی برای زیر مجموعه‌های صنفی خود آنها را از قوانین مربوط به قاچاق کالا در کشور مطلع کنند تا دچار ضرر و زیان ناشی از تشکیل پرونده‌های قاچاق و پرداخت جرایم مربوط به عرضه و فروش کالای قاچاق نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ایرنا بیان کرد: آمار پرونده‌های تخلفات اقتصادی مربوط به قاچاق کالا  امسال در مقایسه با  زمان مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گفته وی، در حالی که در نزدیک به شش ماه اول پارسال مجموع پرونده‌های تشکیل شده قاچاق کالا در بازار خلخال ۲۹ پرونده بوده، این آمار در مدت زمان مشابه امسال به ۴۶ پرونده تعزیراتی افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: با وجود افزایش تعداد پرونده‌های قاچاق کالا میزان جریمه قاچاقچیان و متخلفان اقتصادی کاهش یافته و از  سه میلیارد و ۱۴۹ میلیون ریال پارسال به سه میلیارد و ۱۰ میلیون ریال در سال جاری رسیده است .

وی با بیان اینکه نبود نمایندگی گمرک موجب افزایش زمان رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و همچنین صدور رای شده، اظهارداشت: در صورت راه‌اندازی دفتر نمایندگی اموال تملیکی برای تحویل کالاهای مکشوفه و ارزیابی سریع کالاهای قاچاق مکشوفه زمان رسیدگی به پرونده‌های قاچاق بطور محسوسی کاهش یافته و از هزینه‌های انتقال کالا به مرکز استان جلوگیری خواهد شد.

او همچنین با اشاره به نبود واحد ارزش‌گذاری کالای قاچاق در خلخال گفت: این مشکل موجب افزایش زمان رسیدگی به پرونده‌های قاچاق، افزایش هزینه حمل کالا برای ارزیابی به مرکز استان و اتلاف وقت ماموران انتظامی می‌شود و انتظار است گمرک نسبت به اعزام کارشناس ارزش‌گذاری به خلخال تا زمان راه‌اندازی دفتر نمایندگی در این شهرستان اقدام کند.

وی اظهارداشت: مردم در صورت مشاهده موارد تخلف اقتصادی و قاچاق کالا اطلاع‌رسانی کرده و موارد را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ اداره صنعت ،معدن و تجارت و یا تلفن  شماره ۱۳۵ تعزیرات حکومتی اطلاع دهند.

برچسب‌ها خلخال استان اردبیل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال استان اردبیل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی خلخال استان اردبیل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی پرونده های قاچاق کالای قاچاق قاچاق کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۱۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شمال تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری گفت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی ماموران این پلیس موفق به کشف محل فروش البسه و کیف و کفش قاچاق در محدوده شمال تهران شدند.

وی عنوان داشت: با پالایش اطلاعات به دست آمد و روش های کفش نوین جرم، مشخص شد مالک فروشگاه در شمال تهران مقادیری البسه، کفش و کیف خارجی قاچاق بدون مجوزهای قانونی در محل فروشگاه دپو ی کرده است.

افشاری به هماهنگی های قضائی و اعزامی تیمی از ماموران به محل فروشگاه اشاره کرد و افزود: در بررسی های بیشتر از این مکان، ۳۳۰ جفت کفش و یک هزار و ۶۰۰ ثوب پوشاک و ۱۵۰ عدد کیف خارجی قاچاق، فاقد مجوزهای قانونی قانونی کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۱۳۰ میلیاد ریال بر آورد کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: ورود کالای قاچاق و ارز به کشور باعث ورشکستگی کارخانجات و بیکار شدن کارگران ایرانی می گردد.

سرهنگ افشاری از شهروندان درخواست کرد، درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکارکالا با این پلیس به شماره های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ ویا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

کد خبر 6092989

دیگر خبرها

  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • ۷۲ میلیارد جزای نقدی بابت قاچاق ۳۹۱ دستگاه سرخ کن
  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید
  • توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم
  • ۱۱ میلیارد ریال تاوان عرضه خارج از شبکه گاز مایع
  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • جریمه بیش از ۸۱ میلیارد ریالی راننده متخلف/ تویوتا قاچاق توقیف شد
  • توقیف ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شمال تهران
  • مالیات طلافروشان سالی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان است
  • جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز