Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@03:08:26 GMT

موزه کوهنوردی همدان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۱۳۵۰

موزه کوهنوردی همدان افتتاح شد

گروه استان‌ها _ با حضور رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ، موزه کوهنوردی استان همدان افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیین افتتاحیه موزه کوهنوردی همدان ظهر دوشنبه با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی و جمعی از اهالی کوهنوردی استان در طبقه همکف سالن سنگنوردی زنده‌یاد فرهاد میرزاجانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همدان پایتخت کوهنوردی

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی در این مراسم باقدردانی از اداره کل ورزش و جوانان استان، هیئت همدان و کمیته پیشکسوتان هیئت کوهنوردی همدان به دلیل ایجاد این موزه اظهار داشت: همدان پایتخت کوهنوردی ایران است.

رضا زارعی افزود: اگر چه همدان قله بالای 4 هزار متر ندارد، اما تاریخ کوهنوردی در همدان بیش از 100 سال است.

اولتیماتوم فدراسیون کوهنوردی به فرماندار شهرستان آملدبیر: با گذاشتن صفحه کوهنوردی در سالن توفیق بی‌تدبیری رخ داده بود/ ٢ سانس تمرینی در هفته به پیشکسوتان اختصاص می‌دهیمعلی‌نژاد: بودجه فدراسیون کوهنوردی در سال 99 افزایش یافته است/ تمرکز فدراسیون در حوزه قهرمانی روی صخره‌نوردی باشد

 

وی با بیان این که کوهنوردان همدانی در کشور و جهان درخشیده‌اند گفت: این درخشش در دهه 60 در علم کوه بی‌نظیر بود.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با اشاره به نخستین فاتحان ایرانی اورست ایرانی بودند تاکید کرد: محمود اجل پدر کوهنوردی فنی ایران نیز همدانی بود.

زارعی با اشاره به این که مساحت موزه کوهنوردی همدان کوچک است تصریح کرد: از مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان درخواست دارم بعد از گسترش موزه با اهدای برخی دیگر از اشیا فضای بزرگتری را در اختیار آن قرار دهند.
 

فعالیت‌های ورزشی گذشته مستندسازی  می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز با قدردانی از هیئت کوهنوردی و پیشکسوتان کوهنوردی همدان به خاطر ایجاد این موزه اظهار داشت: امروز موزه‌ای را افتتاح می‌کنیم که مهم‌ترین اثر آن ماندگاری و زنده نگه‌داشتن تاریخ و اسناد 100 سال کوهنوردی مدرن همدان است.

محسن جهانشیر افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان همدان فعالیتی را برای مستندسازی فعالیت‌های گذشته ورزش همدان آغاز کرده است.

وی با گرامیداشت یاد درگذشتگان کوهنوردی همدان از جمله میرزاجانی تاکید کرد: این موزه با تلاش پیشکسوتان کوهنوردی همدان تاسیس شد.

به گزارش تسنیم پیشینه ورزش کوهنوردی و سنگنوردی همدان نزدیک به یک قرن است و در این موزه گوشته‌ای از تاریخ و پیشینه سنگنوردی همدان به نمایش درآمده است.

انتهای پیام/747/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ورزش و جوانان استان همدان کوهنوردی و صعودهای ورزشی فدراسیون کوهنوردی کوهنوردی همدان موزه کوهنوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۱۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با تاج جلسه فوری برگزار می کنیم/ مسائل فرهنگی باید دغدغه‌ باشد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سید محمدشروین اسبقیان با اشاره به دستور وزیر ورزش خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال برای بررسی اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها، تصریح کرد: وزیر ورزش و جوانان بنده را برای پیگیری تا اخذ نتایج ملموس مکلف کرده است که در همین راستا، طی تماس تلفنی که با رئیس فدراسیون فوتبال داشتم، ایشان هم از این موضوع استقبال کرد و مقرر شد با قید فوریت جلسه‌ای با حضور اینجانب، رئیس فدراسیون فوتبال و ارکان انضباطی و اخلاقی به منظور ورود جدی به این مساله برگزار شود و بررسی و آسیب شناسی عمیق صورت گیرد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای تاکید کرد: انتظار ما از مدیران باشگاه‌های ورزشی در سراسر کشور در تمامی سطوح، این است که موضوعات فرهنگی دغدغه‌ی اصلی آنها باشد تا ورزش در مسیر ارزش‌ها در جامعه تسری باید.

اسبقیان گفت: نتایج جلسات و فرآیندهای بررسی این موضوع به مردم عزیز اعلام خواهد شد.

کد خبر 6097057

دیگر خبرها

  • بازگشت بسکتبال ۳ به ۳ دانشگاه آزاد به لیگ برتر
  • تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در مسیر بازگشت به لیگ برتر
  • نشست اضطراری معاون وزیر با تاج درباره زنان تماشاگر
  • جلسه معاون وزیر با تاج درباره اتفاقات اخیر
  • برگزاری جلسه اسبقیان و تاج درباره اتفاقات ورزشگاه آزادی
  • با تاج جلسه فوری برگزار می کنیم/ مسائل فرهنگی باید دغدغه‌ باشد
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد
  • حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان
  • سیزدهمین کاروان فرهنگی ورزشی جاده ولایت میهمان خوزستانی‌ها