Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@01:31:03 GMT

نحوه چاپ روی کارت پی وی سی

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۱۶۲۹

نحوه چاپ روی کارت پی وی سی

بنابراین چاپ کارت پی وی سی می‌تواند اهداف متفاوتی داشته باشد. با توجه به موارد بسیار استفاده از کارت های PVC، چاپ با کیفیت و مقرون به صرفه بر روی آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اهمیت این موضوع ما را بر آن داشت که به فرآیند چاپ کارت پی وی سی  به شکل تخصصی‌تر نگاه کنیم و روند کلی آن را مورد بررسی قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با نحوه چاپ روی کارت پی وی سی آشنا شوید.

بنابر اعلام کارت پرداز، چاپ روی کارت پی وی سی نیازمند تجهیزات خاصی بوده و دارای مراحل مختلفی است که توجه به هر کدام از این مراحل به کیفیت چاپ کارت pvc کمک می‌کند. این کارت ها قابلیت های بسیاری دارند که با این وجود، می‌توان اطمینان داشت که امکان استفاده از آن ها در صنایع و حوزه‌های مختلف فراهم است. در حقیقت این چاپ کارت PVC است که در صنایع مختلف به کسب و کارها کمک می‌کند. برای مثال در شرکت ها به عنوان کارت شناسایی و کارت پرسنلی و جهت احراز هویت مورد استفاده قرار می‌گیرند و یا در فروشگاه‌ها به عنوان کارت تخفیف و یا کارت هدیه عرضه می‌شوند.

چاپ کارت شناسایی PVC با استفاده از پرینترهای چاپ  کارت پی وی سی

چاپ کارت پی وی سی نیاز به یک پرینتر کارت PVC و کارت مناسب برای این پرینترها که قابلیت جذب جوهر چاپگر را داشته باشند، دارد. مدل‌های مختلفی از چاپگرها برای چاپ کارت پی وی سی وجود دارد که از نظر برند، تکنولوژی چاپ و مواد مصرفی با یکدیگر تفاوت دارند و هر کدام از آن ها با مکانیزم خاصی عمل می‌کنند. با این حال، هدف نهایی تمام آن ها ایجاد یک چاپ با کیفیت بر روی کارت خام PVC است. با این تفاسیر انتخاب دستگاه چاپ کارت پی وی سی از مهمترین مراحل این فرآیند می‌باشد. چاپ کارت PVC شامل استفاده از یک پرینتر جوهر افشان است که بتواند کارت‌های پلاستیکی در انواع مختلفی وجود دارند و از آنجایی که تمام چاپگرها با کارت های مختلف سازگار نیستند. بنابراین لازم است که پیش از خرید دستگاه و کارت، مناسب بودن آن ها را از لحاظ مختلف برای هدف نهایی خود در نظر بگیرید. بنابراین در فرآیند چاپ کارت PVC اگر بتوانید یک دستگاه خوب و مناسب برای هدف خود پیدا کنید، یعنی اولین گام را محکم برداشته‌اید. برای مثال جهت چاپ کارت شناسایی پی وی سی سازمان‌ می‌توان بر اساس تیراژ و نوع کارت(ساده، هوشمند) یکی از پرینترهای چاپ کارت را برگزید.

طراحی کارت PVC

طراحی کارت مرحله بعدی در چاپ کارت PVC است که از اهمیت بالایی برخوردار است و بهتر است متناسب با هدف تولید کارت باشد. طراحی کارت به کمک نرم افزارهای طراحی مختلف صورت می‌گیرد. نرم افزاری برای این کار مناسب است که قابلیت استفاده از متن نوشتاری و تایپوگرافی به صورت همزمان را داشته باشد و استانداردهای مربوط به چاپ کارت PVC را ارائه نماید. در هنگام انتخاب نرم افزار طراحی می‌بایست دقت نمود که طراحی با کیفیت بالایی صورت می‌گیرد. از رایج ترین نرم افزارها می‌توان به فتوشاپ اشاره نمود که امکان ایجاد الگوهای مختلف به صورت پیچیده و ساده را به کاربر می‌دهد و با استفاده از آن می‌توان با توجه به ابعاد نهایی کارت، طرح مورد نظر خود را پیاده سازی نمود. در صورتی که طراحی کارت پی وی سی را با رعایت نکات مهمی‌که در این مورد وجود دارد انجام دهید، مطمئناً الگوی نهایی چاپ کارت PVC نیز مناسب خواهد بود.

چاپ کارت PVC تک رو یا دورو

کارت‌های PVC امکان استفاده از دو طرف خود را برای کاربران فراهم می‌کنند و می‌توان از هر دو طرف کارت نهایت استفاده را برد. بنابراین افراد می‌توانند متناسب با اهداف خود برای چاپ کارت PVC، چاپ تک رو یا دورو را انتخاب نمایند. برای اهداف معمولی بسیار ساده می‌توان به چاپ تک رو بسنده کرد که علاوه بر اینکه سرعت چاپ کارت را بالاتر می‌برد، هزینه نهایی آن نیز کمتر است. ولی چاپ کارت PVC به صورت دورو مزایای بیشتری دارد و با وجود اینکه ممکن است باعث افزایش هزینه نهایی چاپ و حتی سرعت چاپ شود؛ با این علت که فضای بیشتری را برای طراحی در اختیار افراد قرار می‌دهد، بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد. به عنوان مثال برای چاپ کارت شناسایی و چاپ کارت پرسنلی به دلیل وجود اطلاعات بیشتر جهت چاپ بهتر است کارت ها را به صورت دورو طراحی و چاپ نمود.

لمینیت کارت پرسنلی PVC

هر اندازه که در طراحی خلاقیت به کار برده شود و چاپ کارت PVC با کیفیت بالایی صورت گیرد، هنوز هم یک نقطه ضعف در مورد کارت های چاپ شده وجود دارد و آن عکس العمل کارت در شرایط مختلف محیطی است. با اینکه کارت‌های پی وی سی مقاومت بالایی در برابر عوامل گوناگونی نظیر آب و رطوبت، گرما و حتی خراشیدگی دارند با این حال نمی‌توانند محافظ خوبی برای چاپ کارت‌هایی نظیر کارت پرسنلی که روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، باشند. در واقع کارت ها نمی‌توانند جوهر را برای مدت طولانی از صدمات ناشی از نور آفتاب یا حتی خراشیدگی حفظ کنند. به همین دلیل، جهت محافظت از چاپ روی آن می‌توان اقدام به لمینیت کارت نمود. در این فرآیند پس از چاپ، یک لایه شفاف پلاستیکی و منعطف از طریق سیستم حرارتی بر روی کارت قرار گرفته و تمام سطح کارت را پوشش می‌دهد. افزودن این لایه، علاوه بر اینکه خللی در فعالیت‌های مغناطیسی کارت ایجاد نمی‌کند، بلکه با درخششی که به کارت می‌دهد بر زیبایی آن می‌افزاید.

۲۱۲۱

کد خبر 1429830

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: برای چاپ کارت کارت شناسایی طراحی کارت چاپ کارت PVC روی کارت چاپ روی کارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه تعمیر کردن شیردوش حمام؛ یک روش برای جوشکاری با باتری ۱.۵ ولتی (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نحوه تعمیر کردن ساده و کاربردی لامپ LED با باتری قلمی (فیلم) نحوه صحیح باتری به باتری کردن خودرو (فیلم) با این روش باتری لپ تاپ رو زنده کنید (فیلم)

دیگر خبرها

  • نحوه پخت نان‌های محلی ترکیه‌ای در یک نانوایی استانبولی (فیلم)
  • سه روش راحت برای تعمیر لامپ LED به سبک مکزیکی (فیلم)
  • مرزهای طراحی لاک ناخن جابجا شد (فیلم)
  • نحوه ساخت لیفتراک در کارخانه + فیلم
  • نحوه عجیب بازداشت دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا + فیلم
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • نحوه تعمیر کردن شیردوش حمام؛ یک روش برای جوشکاری با باتری ۱.۵ ولتی (فیلم)
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • (ویدئو) نحوه درست کردن برنج پف کرده در خیابان‌های هند