Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@21:40:37 GMT

بسترهای فساد و تخلف در شهرداری برچیده شود

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۲۰۷۹

بسترهای فساد و تخلف در شهرداری برچیده شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رییس شورای اسلامی شهر شیراز در پایان دومین جلسه از سلسله جلسات بررسی راهکار‌های کاهش تخلف با اولویت آسان‌سازی نحوه محاسبه و اخذ عوارض، با بیان اینکه برخی دلالان در دستگاه‌های عمومی به دنبال سودجویی از مال مردم هستند، تأکید کرد: تا زمانی که تمامی بستر‌های فساد و تخلف در شهرداری برچیده شود، هیچ چیزی نباید در مسیر تلاش شورای پنجم در راستای شعار شفافیت و سالم‌سازی فضای ارائه خدمت به شهروندان ممانعت ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید عبدالرزاق موسوی با بیان اینکه مسائل بسیار خوبی در این دو جلسه مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار داشت: انتظار ما این است که جمع‌بندی نهایی این جلسات فشرده به سرعت و با دقت و حساسیت بالایی وارد فاز اجرایی شود.

او با اذعان به اینکه در شهرداری‌ها مانند بسیاری از دستگاه‌های دیگر در کنار مدیران و کارکنان صادق و خدوم، دلالان و افراد سودجو و فرصت‌طلبی وجود دارد که به دنبال منافع اقتصادی شخصی و یا گروهی هستند، تأکید کرد: ما در این جلسات به دنبال راهکار‌هایی هستیم که تا جایی که امکان دارد دست این قبیل افراد را از مال و حقوق مردم و شهرمان کوتاه‌تر کند.

موسوی اشکالات جدی در نحوه محاسبات پیچیده عوارض را یکی از زمینه‌های تخلف در شهرداری‌ها دانست و گفت: واقعیت این است که نگاه عمومی به دستگاهی همچون شهرداری این است که، چون عمدتاً درگیر مسائل اجرایی‌اند در مسائل اساسی و بنیادین کمتر ورود می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این مورد خاص ما موظف هستیم راهی پیدا کنیم تا محاسبه عوارض برای عموم مردم آسان شود و در هر سطحی بدانند که در روند اداری و مالی شهرداری چه اتفاقی برای حق و حقوق آن‌ها می‌افتد.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز با یادآوری شعار شورای پنجم و شهرداری فعلی در جهت شفافیت و سالم‌سازی در حوزه خدمت‌رسانی به شهروندان، تأکید کرد: تا زمانی که تمامی بستر‌های فساد و تخلف در شهرداری برداشته شود، هیچ چیزی نباید مانع عمل به این شعار ما شود.

موسوی مباحثه و مذاکرات اعضای شورا و مدیران ارشد شهرداری در این موضوع و در دو جلسه گذشته را بسیار خوب و کاربردی توصیف کرد و افزود: اینکه بعد از چندین ساعت مذاکره و بررسی درک مشترکی از یک مسأله بسیار مهم و کلیشه‌ای همچون کاهش تخلفات و آسان‌سازی نحوه محاسبه و اخذ عوارض ایجاد می‌شود، نشان از این دارد که رسیدن به راه حل مشترک و ماندگار در این شهر، قابل دسترس است.

گفتنی است در پایان این جلسه، سه راهکار پیشنهادی در خصوص کاهش تخلفات و آسان‌سازی نحوه محاسبه و اخذ عوارض مورد توافق اعضای شورا و مدیران شهرداری قرار گرفت و مقرر شد راهکار‌های دیگر نیز پس از بررسی در کارگروه ویژه در جلسات بعدی ارائه شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شیراز بسترهای فساد شهرداری شیراز تخلف در شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۲۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: در این منطقه ۳۹ آب‌نما وجود دارد که نگهداری آن‌ها سالانه ۱۷ میلیارد ریال هزینه دارد.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه‌های سال جاری منطقه ۵ شهرداری اصفهان اظهار کرد: بهینه‌سازی آب‌نماهای موزیکال بوستان سپاهان‌شهر با هزینه ۹۰ میلیارد ریال، بهینه‌سازی آب‌نمای تصادفی پل مارنان با هزینه ۲۰ میلیارد ریال، بهینه‌سازی و ساماندهی آب‌نماهای میدان گردهمایی صفه، میدان ارتش و میدان جلفا با هزینه ۲۳ میلیارد و پانصد میلیون ریال در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در منطقه ۵ شهرداری اصفهان ۳۹ آب‌نما وجود دارد که نگهداری آن‌ها سالانه ۱۷ میلیارد ریال برای این منطقه هزینه دارد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان تصریح کرد: وجود آب‌نما درمیدان‌ها و بوستان‌ها با صدای آبی که ایجاد می‌کند، علاوه بر افزایش زیبایی منظر شهری، در ایجاد آرامش و تلطیف هوا نیز تأثیرگذار است و جلوه‌هایی از زیبایی و نشاط را برای شهروندان به ارمغان می‌آورد.

کارگر خاطرنشان کرد: آب‌نماهای سطح منطقه ۵ به‌عنوان بخشی از المان‌های زیباسازی در پارک‌ها و فضاهای سبز به‌منظور زیباتر کردن نمای بصری و تلطیف روحیه شهروندان تعمیر و مجدد راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: اقدامات انجام شده در عملیات نظافت آب‌نماها شامل سرویس الکتروپمپ و متعلقات، اسیدشویی و شست‌وشوی حوض، بررسی نورپردازی و آب‌گیری و استارت آب‌نما می‌شود.

کارگر تاکید کرد: اهمیت دادن به نظافت عمومی و میکروب‌زدایی از محیط زیست انسانی، امری حیاتی است که موجب جلوگیری از بسیاری بیماری‌های واگیردار می‌شود، همچنین بی‌توجهی به آن، ضررهای جبران‌ناپذیری را به سلامت جسمی افراد وارد می‌کند.

کد خبر 750823

دیگر خبرها

  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • شواهدی از آثار تاریخی در خیابان باباطاهر همدان مشاهده شد
  • عقیم‌سازی ۶۰۰ قلاده سگ در اراک
  • بازدید از بزرگترین پروژه پل‌سازی شیراز تا تقاطعی که دسترسی به حرم شاهچراغ را تسهیل می‌کند
  • پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد
  • درخواست متقاضیان برای آسان سازی شرایط اعطای وام ۳۰۰ میلیونی
  • ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد
  • رحمت‌اله بیگدلی خطاب به احمد خاتمی: نه در مقابله با فساد صادقید نه کلید بهشت دست شما است!
  • آماده‌سازی ۲۵ پارکینگ موتورسیکلت درمحدوده بازار اصفهان