Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز چهارشنبه 19 شهریور آخرین فرصت خرید برای صندوق پالایشی اول است اما ابهامات در مورد آینده این صندوق افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ از حدود یک سال و نیم پیش که بازار سرمایه با رونق همراه شد و دولت از ان حمایت ویژه داشت، رغبت و علاقه عمومی به حضور در این بازار به شدت افزایش پیدا کرد و با آزاد سازی سهام عدالت نیز ورود و علاقه به این بازار باز هم گسترش یافت؛ دولت که از بازار سرمایه حمایت می کرد اقدامات مختلفی را انجام داد که یکی از آن ها ارائه سهام شرکت های مختلف دولتی در غالب سه صندوق سرمایه گذاری از اوایل سال 99 بود که اولین صندوق با نماد دارا یکم در اوایل اردیبهشت ماه ارائه شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صندوق واسطه گری مالی یکم با نماد دارا یکم متشکل از باقی مانده سهام دولت در بانک های صادرات، ملت و تجارت و همچنین شرکت های بیمه اتکایی امین و البرز بود که با 20 درصد تخفیف در اوایل اردیبهشت ماه ارائه و از اوایل تیر ماه سرمایه گذاران مجاز به خرید و فروش سهام این صندوق شده اند؛ دارایک که حداکثر خرید دو میلیونی می توانست برای یک نفر باشد یک خرید خوب به حساب آمد چرا که ارزش این خرید تا حدود 7 میلیون هم رسید، البته بعد از آن در روند نزولی بورس همراه شد و در حال حاضر نزدیک به 4 میلیون تومان ارزش دارد.

هر چند که دارا یکم با استقبال زیاد رو به رو نشد اما سود خوب آن در شروع یک انگیزه خوب برای خرید دارا دوم یا همان پالایشی اول به حساب می آمد؛ البته سخن های متناقض دولتی ها باعث شد این انگیزه خدشه بردارد و با اما و اگر رو به رو شود و بازهم میزان استقبال از این صندوق نیز علامت سوال بزرگ باشد

حامد مجلسی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در مورد صندوق پالایشی اول اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل ریزش سنگین بازار و بسته بودن نماد های پالایشی که در صندوق پالایشی اول قرار دارد، عرضه پالایشی یکم در هاله ای از ابهام است.

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: نود و نه درصد مردم برای پالایشی اول هنوز دست به خرید نزده و همچنان منتظر هستند و کارشناسان حوزه بورس نیز توصیه کردند تا روز آخر برای خرید صبر کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز برخی از نماد ها با آستانه 20 تا 30درصد منفی باز شد، افزود: اگر پالایشی ها هم بخواهد به این آستانه منفی بازگشایی شود باید فاتحه پالایش اول را خواهند.

دولت که با حمایت از بورس در قدم اول سعی داشت از ورود نقدینگی به بازار جلوگیری و در نتیجه تورم را کنترل کند در آستانه فرو ریختن برنامه خود است چرا که حمایت ها از بورس در کلام خلاصه می شود و به سرعت نقدینگی در حال خروج از بورس است و در آینده نزدیک اثرات آن در بازارهایی چون ارز و طلا و بعد از آن مسکن دیده خواهد شد.

از طرفی فروش صندوق پالایشی دولت هم با شکست کامل رو به رو می شود چرا که حتی کوچکترین توجیه اقتصادی نخواهد داشت و به نظر استقبالی برای ثبت نام از ان نخواهد شد و شاید این اتفاق یک شکست تلخ برای سال پایانی دولت باشد.

دولت مردان در روزهای پایانی فرصت دارند که در قدم اول با حمایت های عملی و مستمر و بسط حمایت ها به سهم کوچک اعتماد از دست رفته را به بورس برگردانند که البته استمرار حمایت ها بسیار اهمیت دارد چرا که سرمایه گذاران بسیار وعده و حمایت های یک روزه دیدند؛ همچنین حداقل دولت برای اینکه طرح صندوق پالایشی خود را بتواند با استقبال عمومی همراه کند حداقل به یک تمدید یک هفته ای نیاز دارد تا حداقل رغبتی برای این خرید نشان داده شود.

در پایان امروز شاخص کل بورس تهران در جریان معاملات امروز 40570 واحد افت کرد؛ شاخص هم‌وزن نیز با افت4947 واحدی مواجه شد و ارزش معاملات این بازار در روز جاری 4600هزار میلیارد تومان بود؛ «فولاد»، «فملی» و «فارس» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند، کاهش حجم معاملات در بازار امروز بسیار قابل توجه بود؛ دارا دوم تا پایان روز چهارشنبه طبق اطلاعیه قبلی فرصت ثبت نام دارد که با توجه به روند بورس و دو روز باقی مانده تا پایان این زمان به نظر می رسد این زمان پایان ثبت نام نخواهد بود.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: صندوق پالایشی پالایشی اول حمایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۲۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است

سید مجید پوراحمدی رئیس صندوق اعتباری هنر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره برنامه های صندوق برای حمایت از قشر فرهنگ و هنر در سال جاری گفت: توسعه کسب و کارهای فرهنگی یکی از دستورهای وزیر فرهنگ و ارشاد خطاب به صندوق اعتباری هنر است. البته از ابتدای دولت سیزدهم برنامه ریزی های متعددی برای تقویت و توسعه فرهنگ و هنر در کشور انجام شده است.
وی افزود: عموما موسسه و مجموعه های مختلف فرهنگی نقش کلیدی در تولید و نمایش آثار هنرمندان دارند از این رو صندوق اعتباری هنر هم با این موسسه و مراکز فرهنگی گفتگو و تعامل دارد تا بتواند از فعالیت هنرمندان حمایت کند.
رئیس صندوق اعتباری هنر با اشاره به پروژه قاب هنر، بیان کرد: هدف پروژه خرید اثر از هنرمندان به ویژه خوشنویسان است. در پروژه قاب هنر، صندوق اعتباری هنر آثار هنرمندان میانه و همچنین پیشکسوت را خریداری و به موسسات و شرکت های مختلف هدیه می دهد.
وی یادآور شد: صندوق اعتباری هنر برای برگزاری و خرید اثر قرآنی در نمایشگاه روایت باران نیز اقدام کرده است. 

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده/ تداوم باد و باران در این نقاط
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • بازگشت حسن یزدانی در هاله‌ای از ابهام
  • محرک جدید بورس
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده/ کدام استان‌ها بارانی میشوند؟
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری