Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:22:34 GMT

دوقلوی استقامت ساخته شد

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۲۴۶۷

دوقلوی استقامت ساخته شد

به گزارش پایگاه اینترنتی سی نت، مریخ نورد استقامت ناسا ماه ژوئیه برای انجام یک سفر چند ماهه به مقصد مریخ پرتاب شد. این کار شبیه فرستادن بچه خود به دانشگاه است، با این تفاوت که دیگر هرگز او را نخواهید دید. اما دانشمندان ناسا بر روی زمین همچنان می‌توانند از حضور کاوشگر خوش بینی که دوقلوی استقامت است، لذت ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوش بینی از نظر اندازه، سیستم راندن و مغزهای رایانه‌ ای تقریبا شبیه استقامت است. آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا(JPL) اعلام کرده است که یک مدل مهندسی کامل از این مریخ نورد اولین آزمایش رانندگی خود را در تاریخ اول سپتامبر (11 شهریور) گذرانده است. این آزمایش در یک انبار انجام شده است، اما خوش بینی برای یک چالش بزرگ‌ تر آماده می شود که همانا حرکت در محیطی به نام «حیاط مریخ» است که یک محیط مریخی شبیه سازی شده واقع در مرکز JPL در کالیفرنیا است.

محققان ناسا برای جلوگیری از بروز مشکلات غیر منتظره پس از فرود مریخ نورد استقامت بر سطح مریخ در تاریخ ۱۸ فوریه ۲۰۲۱، به مریخ نورد خوشبینی نیاز دارد تا ارزیابی کند که سخت افزارها و نرم افزارهای استقامت چگونه دستورات را انجام می دهند.خوش بینی در حیاط مریخ به کاوشگر «مگی» که یک مدل مهندسی از مریخ نورد «کنجکاوی» ناسا و در واقع دوقلوی آن است، خواهد پیو ست.

مریخ نورد استقامت در صدد یافتن نشانه هایی از حیات باستانی در سیاره سرخ خواهد بود. این کاوشگر همچنین یک بالگرد آزمایشی را همراه خود دارد که قرار است اولین پرواز یک هوانورد در جو غیر از زمین را رقم بزند. مریخ نورد استقامت نمایانگر جدیدترین و بزرگترین فناوری های اکتشافات سیاره ای است و اکنون دوقلوی آن به ناسا کمک خواهد کرد تا از پس چالش هایی که در سیاره مریخ بر سر راه آن قرار دارد، برآید.

برچسب‌ها سازمان فضایی آمریکا ناسا مریخ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان فضایی آمریکا ناسا مریخ سازمان فضایی آمریکا ناسا مریخ مریخ نورد استقامت خوش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۲۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویم نجوم 1403 (بخش هفتم) + دانلود جدول رصد

پدیده‌های نجوم هفته جاری برای سیارات ماه، زحل، نپتون، مریخ و عطارد اتفاق خواهد افتاد و شاهد بارش شهابی ղ-Aquariid 2024 خواهیم بود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، آسمان شب طی هفته جاری شاهد مقارنه ماه و سیاره زحل، نزدیک شدن ماه و سیاره زحل به یکدیگر، غیبت قمری زحل، نزدیک شدن ماه و سیاره نپتون به یکدیگر، غیبت قمری نپتون، نزدیک شدن ماه و سیاره مریخ به یکدیگر، غیبت قمری مریخ، مقارنه ماه و سیاره مریخ، بارش شهابی ղ-Aquariid 2024، ماه در اوج زمینی، مقارنه ماه و سیاره عطارد، ماه در حضیض خورشیدی، ماه نو، بارش شهابی ղ-Lyrid 2024، سیاره مریخ در حضیض خورشیدی، سیاره عطارد در بیشترین کشیدگی شرقی و غیبت قمری بتا توری خواهد بود.

دانلود جدول رویدادهای نجوم هفته

کد خبر 750441

دیگر خبرها

  • پنج نشانه‌ای که شاید وجود موجودات فرازمینی را ثابت کند
  • ۳ پل در محدوده دره نورالشهدا اراک ساخته می‌شود
  • زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور ساخته شد
  • زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور با قابلیت بازرسی ساخته شد
  • آغاز عملیات آسفالت معابر کوی نورد اهواز
  • امید برای یافتن حیات در زیر مریخ زنده شد 
  • اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد
  • تقویم نجوم ۱۴۰۳ (بخش هفتم) + دانلود جدول رصد
  • تقویم نجوم 1403 (بخش هفتم) + دانلود جدول رصد
  • «بویینگ» و «ناسا» فضاپیمایی جدید پرتاب خواهند کرد