Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-02@02:55:37 GMT

شریف‌نژاد: ارتباط ما با فدراسیون‌ها برقرار شده

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۲۶۲۷

شریف‌نژاد: ارتباط ما با فدراسیون‌ها برقرار شده

رییس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی گفت: خوشبختانه سکه پژوهشگاه نسبت به گذشته در بین فدراسیون‌ها و نهادها رایج‌تر از قبل شده است.

به گزارش "ورزش سه"، نشست مطبوعاتی رییس و معاونین پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ظهر امروز در محل این پژوهشگاه و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

دکتر علی شریف‌نژاد، رییس این پژوهشگاه در نشست خبری امروز گفت: در حوزه مسئولیت اجتماعی با توجه به اینکه مشخص شده فعالیت بدنی سیستم ایمنی بدن را در برابر کرونا قوی می‌کند، فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است. کارهای کارشناسی و علمی اتفاق افتاد و از طریق رسانه‌ها به مردم آموزش داده شد که فعالیت‌های بدنی با چه شرایط باید در خانه صورت بگیرد. این اتفاق با همکاری دستگاههای دیگر از جمله وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش کامل‌تر شد. 


وی ادامه داد: از سوی دیگر تهیه دستورالعمل کلاس‌های عملی در سطح دانشگاه‌ها نیز در دستور کار قرار گرفت. تمام رشته های تحصیلی در دوران کرونا موظف شدند به صورت مجازی فعالیت کنند، اما از آنجایی که ماهیت تربیت بدنی متفاوت است، سعی کردیم روی این موضوع کار کنیم. از اوایل فروردین در پژوهشگاه جلساتی با حضور مدیران تربیت بدنی کل کشور تشکیل و در نهایت منجر به تنظیم دستورالعملی شد که در اختیار دانشگاهها قرار گرفت. البته ما دست دانشگاهها را باز گذاشتیم چون در کل کشور نمی توان به صورت یکسان این دستورالعمل را اجرا کرد. 

 


رییس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: کرونا باعث شده باشگاه‌های ما تعطیل شوند. مذاکراتی با ستاد ملی کرونا داشتیم تا باشگاه‌ها بتوانند کار خود را از سر بگیرند. مکاتبات مثبتی صورت گرفته و نمایندگان سه وزارتخانه و همچنین شهرداری در این زمینه رایزنی کرده‌اند. امیدواریم بتوانیم دوره های آموزشی را برای باشگاهداران برگزار کنیم تا آن ها با اطلاعات کافی و رعایت موارد بهداشتی به صورت محتاطانه فعالیت خود را پیگیری کنند. 


شریف‌نژاد در پاسخ به این سؤال که «فدراسیون‌های ورزشی تا چه اندازه از اطلاعات و یافته‌های این پژوهشگاه و همچنین وسایل ورزشی ساخته شده استفاده می‌کنند؟»، اظهار داشت: باید این سؤال را داشته باشیم که فدراسیون‌ها چقدر نیازهای پژوهشی را به ما معرفی می‌کنند. ما تاکنون 12 قرارداد پژوهشی با فدراسیون‌ها داشته‌ایم و 10 مورد کار نیز برای وزارت ورزش انجام می‌دهیم. خوشبختانه رویکرد سازمان‌های ورزشی و فدراسیون‌ها نسبت به گذشته بهتر شده است. متأسفانه این موضوع وجود دارد که تولیدات داخلی به پوشاک و وسایل بدنسازی محدود شده است. ما یکسری نیازهایی در ورزش داریم که حتی یک نمونه ساخته شده داخلی هم نداشتیم، اما با کمک دانشجویان بخش عمده‌ای را ایجاد کرده‌ایم. مشکل اصلی این است که فدراسیون‌ها و نهادها هنوز اعتماد کافی برای خریدن این وسایل ندارند و این مسئله یک چرخه معیوب را ایجاد کرده است. به همین دلیل هم استارتاپ‌هایی که این وسایل را تولید می‌کنند، خودشان به صورت شخصی با افراد ارتباط می‌گیرند. به‌هرحال باید به محصول ایرانی اعتماد شود. 

 


رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی افزود: خوشبختانه سکه پژوهشگاه نسبت به گذشته در بین فدراسیون‌ها و نهادها رایج‌تر از قبل شده است، اما هنوز فاصله زیادی با ایده‌آل‌ها داریم. به نظرم این یک نیاز دوطرفه است، یعنی ما اعلام آمادگی برای انجام طرح‌های پژوهشی داریم و البته فدراسیون‌ها نیز باید این مسئله را بخواهند. برای مثال ما یک طرح بیرونی دریافت کردیم و آن را در بین همه اعضای پژوهشگاه قرار دادیم و در نهایت نیز بهترین کار و طرحی که آماده شده بود، در اختیار آن نهاد و دستگاه قرار گرفت. ما در حال رایزنی با فدراسیون‌ها و نهادها مختلف از جمله فدراسیون فوتبال هستیم تا محصولات ایرانی را به وجود آمده، در اختیار بگیرند.

 

در ادامه این نشست دکتر محمد شریعت‌زاده معاونت پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی درباره ارتباط این پژوهشگاه با فدراسیون‌ها گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر تولیدی‌های ورزشی یا بسته شدند و یا فعالیتشان محدود به پوشاک و وسایل بدنسازی شده است. وضعیت کلی برای صنعت ورزش کشور خوب نیست. وقتی ما آمدیم، نمونه داخلی در خیلی از موارد نداشتیم و سعی کردیم با بومی‌سازی این کار را انجام دهیم. با این حال هنوز هنوز فدراسیون‌ها به صورت کامل اعتماد ندارند که وسایل تولید شده در داخل را در اختیار مربیان و ورزشکاران قرار دهند. ما هم ناامید نیستیم و به مسیر خود ادامه می‌دهیم. در بحث اتاق تندرستی هم تاکید داریم که از وسایل ساخت داخل استفاده شود و همین حالا هم 50 درصد سازه‌ها تولید داخل است. بخشی را نمونه داخلی نداشتیم و مجبور به استفاده از محصولات خارجی بودیم. 

 


وی درباره دلایل عدم استقبال باشگاهها از استفاده از ایده های پژوهشگاه و وسایل ساخت تولید داخل عنوان کرد: این یک بحث فرهنگی است که مردم ما در همه زمینه‌ها دوست دارند از مارک‌های خارجی استفاده کنند. شاید عوامل و دست‌هایی پشت پرده باشند که نگذارند وسایل تولید داخل وارد باشگاه‌ها شود، اما در برخی موارد هم واقعا کیفیت دستگاههای داخلی مثل خارجی‌ها نیست. اگر بحث‌های حمایتی صورت بگیرد، قطعا باشگاهها به استفاده از تولیدات داخلی تمایل دارند. 


شریعت زاده در ادامه گفت: متاسفانه ورزش در صنعت تعریف نشده و این کار را سخت می کند. آمار صادرات و واردات اصلا مشخص نیست. با این حال ما محصولات و ابزارهای اصلی را به صورت کد به کد چک کردیم و متوجه شدیم در سال 96 و 97 حدود 500 تا یک میلیون دلار واردات داشتیم. در بخش صادرات هم حداکثر 200، 300 دلار آمار ثبت شده وجود دارد.

 

وزارت ورزش و جوانان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی فدراسیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۲۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انحلال دو فدراسیون ورزشی/ بازگشت بادبانی به فدراسیون قایقرانی

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون بادبانی و فدراسیون راگبی در زمان حمید سجادی تشکیل شدند اما پس از گذشت چند ماهی از فعالیت های آنها، دوباره منحل و به انجمن تبدیل شدند.

حمید سجادی وزیر وقت ورزش و جوانان در اقدامی غیرکارشناسی در زمان حضور خود در وزارت ورزش چند فدراسیون جدید را راه اندازی و تاسیس کرد که هیچکدام موفق نشدند و روزهای آشفته ای را تجربه می کنند.

کد خبر 6093966

دیگر خبرها

  • شهرداری و دولت اختلافی در زمینه اجرای مونوریل قم ندارند
  • اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌های ورزشی
  • اسبقیان: وضعیت سرپرستی در فدراسیون‌ها را جمع می‌کنیم
  • دستگیری ۵۷ سارق حرفه‌ای خودرو توسط پلیس تهران بزرگ
  • انحلال دو فدراسیون ورزشی/ بازگشت بادبانی به فدراسیون قایقرانی
  • حرکات اصلاحی و ورزشی چطور به بهبود مشکلات جسمانی کمک می‌کند؟
  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • چرا هنوز با موجودات فضایی ارتباط برقرار نکرده‌ایم؟
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد