Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرکل تزانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد که با توجه به هدف‌گذاری بلندمدت ایران و ترکیه برای تجارت ۳۰ میلیارد دلاری در سال، باید ظرفیت‌های حمل و نقل را توسعه دهیم و تقریبا باید روزانه بیش از ۲۰۰۰ دستگاه کامیون از مرزهای ایران و ترکیه عبور کند اما در حال حاضر فاصله زیادی بین کامیون‌های عبوری از مرزهای جاده‌ای با این هدف‌گذاری وجود دارد که در مذاکرات اخیر با مقامات ترک در این باره صحبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، جواد هدایتی درباره آخرین وضعیت ترازیت و حمل و نقل جاده‌ای بین ایران و ترکیه اظهار کرد: ‌ترکیه پل عبوری ایران به اروپاست و به غیر از آن که می‌تواند به عنوان ترانزیت مورد استفاده قرار گیرد خود هدف صادراتی عمده‌ای برای ایران به شمار می‌رود. بنابراین در جلسه اخیر کمیته مشترک حمل و نقل جاده‌ای درباره چگونگی تسهیل تجارت از طریق شیوه‌های مختلف حمل و نقل بحث و بررسی‌های فراوانی صورت گرفت و در مذاکرات دو جانبه قرار شد در ادامه درباره تسهیل تردد کامیون‌ها در مرزهای مشترک اقدامات مناسبی انجام شود.

وی افزود: هدف‌گذاری تجارت ایران و ترکیه ۳۰ میلیارد دلار در سال بوده است و برای رسیدن به این هدف باید بستر آن را که حمل و نقل است فراهم کنیم، اما ظرفیت‌های حمل و نقل بسیار متفاوت و کمتر از این هدف‌گذاری است. در واقع یکی از دلایلی که میزان تجارت ایران و ترکیه به این عدد نرسیده همین مسئله بوده است.

مدیرکل تزانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: برای رسیدن به تجارت ۳۰ میلیارد دلاری در سال بین دو کشور باید حداقل یک میلیون تردد را در مرزهای مشترک پذیرش کنیم و به عنوان مثال اگر هر کامیون ترانزیتی یا تجاری حدود ۳۰ هزار دلار ارزش داشته باشد باید روزانه بیش از ۲۰۰۰ دستگاه کامیون از مرزهای ایران و ترکیه عبور کند. این در حالی است که تعداد کامیون‌های عبوری فاصله بسیار زیادی با این اعداد و ارقام دارد و به حدود ۴۰۰ دستگاه می‌رسد.

هدایتی گفت: بخشی از این مشکلات در حوزه تشریفات و بروکراسی‌های اداری است که باید آن را تسهیل کنیم و بخشی دیگر نیز به زیرساخت‌هایی است که باید آن را در مرزهای مشترک ایجاد کنیم. به عنوان مثال باید برای رسیدن به این هدف بلندمدت که مقامات عالی رتبه دو کشور در این زمینه به توافق رسیده‌اند گیت‌های تردد کامیون‌ها افزایش پیدا کند  و از سوی دیگر تشریفات اداری باید به گونه‌ای باشد که کامیون‌ها حداقل توقف را در مرزها داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه مرزهای هر کشور محل عبور و مرور است نه توقف، گفت: باید تشریفات اداری برای کامیون‌داران و بازرگان در پس کرانه‌های ایران و ترکیه انجام شود و با افزایش هماهنگی‌های دو جانبه کاری کنیم که سرعت عبور و مرور کامیون‌ها و تعداد گیت‌های تعبیه شده در هر یک از مرزها بیشتر شود تا حداقل تعداد عبور و مرور کامیون‌ها را تا ۲۰۰۰ دستگاه در روز افزایش دهیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل جاده ای ایران و ترکیه ۳۰ میلیارد حمل و نقل کامیون ها هدف گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۲۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد

وزارت بازرگانی ترکیه‌ در بیانیه‌ای اعلام کرد از روز پنجشنبه صادرات و واردات به مقصد فلسطین اشغالی یا از مبدأ آن را متوقف کرده است.

به گزارش مشرق، پیشتر شبکه خبری بلومبرگ گزارش داده بود ترکیه تمامی روابط تجاری خود با اسرائیل را امروز پنجشنبه به حالت تعلیق درآورده است. مطابق این گزارش ترکیه علاوه بر این استفاده کشورهای ثالث از بنادر ترکیه‌ای برای تجارت با اسرائیل را نیز ممنوع کرده است.

در تحولی جداگانه اسرائیل کاتص، وزیر امور خارجه اسرائیل گفته آنکارا واردات و صادرات کالاهای اسرائیلی در بنادر ترکیه را نیز متوقف کرده است.کاتص با متهم کردن ترکیه به نقض توافقات تجاری گفت که به وزارت خارجه اسرائیل دستور داده با تمرکز بر «تولید محلی و واردات از کشورهای دیگر» به دنبال جایگزین کردن تجارت با ترکیه باشند. وزارت خارجه اسرائیل تا به این لحظه درباره اینکه استفاده از کدام بنادر ممنوع شده‌اند و اینکه آیا اقدام ترکیه بندر مدیترانه‌ای «جیحان» را هم شامل می‌شود یا خیر، اظهارنظری مطرح نکرده.

این بندر از آن جهت اهمیت دارد که اسرائیل از طریق آن از جمهوری آذربایجان نفت وارد می‌کند. یک منبع دیپلماتیک به پایگاه «المانیتور» گفت وزارت خارجه اسرائیل هم‌اکنون در حال بررسی تبعات اقتصادی تصمیم ترکیه برای متوقف کردن صادرات است. ترکیه ماه گذشته میلادی محدودیت‌هایی برای تجارت ۵۴ محصول با اسرائیل وضع کرده بود.

تحلیلگران این اقدام را گامی در برابر فشارهای داخلی برای قطع روابط تجاری با اسرائیل در بحبوحه جنگ غزه تعبیر کردند. روز چهارشنبه هم «هاکان فیدان»، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد کشورش قصد دارد به شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری ملحق شود. آفریقای جنوبی در این دادگاه اسرائیل را به نسل‌کشی در غزه متهم کرده است. حجم تجارت دوجانبه ترکیه و اسرائیل طبق داده‌های رسمی سال گذشته معادل ۵.۴ میلیارد دلار بوده.

دیگر خبرها

  • اردوغان: به تجارت ۹.۵ میلیارد دلاری با اسرائیل پایان دادیم
  • واکنش رژیم صهیونیستی به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری
  • اردوغان میزان تجارت پایان یافته ترکیه با رژیم صهیونیستی را ۹.۵ میلیارد دلار اعلام کرد
  • اولین اظهارات اردوغان پس از قطع روابط تجاری با اسرائیل/ نتانیاهو بی‌رحم است
  • تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود/ نتانیاهو بی‌رحم است
  • اردوغان : دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم
  • اردوغان: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود
  • ترکیه به توقف تجارت با اسرائیل تا زمان آتش بس دائمی غزه ادامه می‌دهد
  • این کشور همه فعالیت‌های تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد
  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد