Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@13:26:59 GMT

خبری امیدوار کننده برای فصل آنفلوآنزا

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۳۳۸۵

خبری امیدوار کننده برای فصل آنفلوآنزا

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققان از موسسه علوم ویزمن در سرزمین های اشغالی تنوع قابل توجهی بین افراد و واکنش متقابل آنتی بادی در برابر ویروس های فصلی و عفونت SARS-CoV-2 به دست آوردند.

بیماری همه گیر ویروس کرونا (COVID-19) ، ناشی از سندرم شدید تنفسی حاد کرونا ویروس 2 (SARS-CoV-2) ، با سرعت نگران کننده و خسارات زیادی برای سلامتی انسان در سراسر جهان گسترش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار SARS-CoV-2، شش ویروس کرونا دیگر شناخته شده که انسان را آلوده می کند: از جمله SARS-CoV-1 مسئول شیوع اصلی سارس در سال 2003 و MERS-CoV (سندرم تنفسی خاورمیانه). علاوه بر این ، چهار کرونا ویروس بومی انسانی (OC43، HKU1، NL63، 229E) فصلی در بین مردم جریان دارد و باعث سرماخوردگی می شود.

در نتیجه، قرار گرفتن در معرض ویروس های کرونا فصلی ممکن است حافظه ایمونولوژیک را با مزایای بالقوه در روند عفونت های SARS-CoV-2 برانگیزد. قبلاً نشان داده شده است که حداکثر 60درصد از افراد در معرض SARS-CoV-2 دارای سلولهای T هستند که اپی توپهای آن را تشخیص می دهند و همچنین واکنش متقابل در برابر ویروس های کرونا دارند. یک اپی توپ قسمتی از یک آنتی ژن است که توسط سیستم دفاعی تشخیص داده می‌شود.

در این مطالعه جدید، یک گروه تحقیقاتی به سرپرستی توماس وگل از گروه علوم کامپیوتر و ریاضیات کاربردی موسسه علوم ویزمن، از روش آنتی بادی با وضوح بالا برای ارزیابی پاسخ های آنتی بادی متقابل علیه SARS-CoV-2 و کرونا ویروس های سرماخوردگی فصلی استفاده کرده است.

به طور خلاصه، محققان از روش آنتی بادی با وضوح بالا برای آزمایش اتصال در برابر 1،539 آنتی ژن پپتید که تمام پروتئین های شناخته شده همه ویروس های کرونا را پوشش می دهد، استفاده کرده اند. این روش امکان انتخاب منطقی آنتی ژن های نمایش داده شده را فراهم می کند و اجازه می دهد 100 هزار آنتی ژن به طور موازی بررسی شود.

به طور خاص، افراد در معرض آنتی بیوتیک پاسخ های آنتی بادی فراوانی را علیه همه ویروس های کرونا انسانی نشان دادند.

فرکانس های بسیار مشابهی در کسانی که از کووید-19 بهبود یافتند مشاهده شد که عمدتا از پروتئین سنبله نشات می گیرند.

نویسندگان این مطالعه می گویند: ما نشان می دهیم که عفونت با SARS-CoV-2 آنتی بادی های متقابل را ضد آنتی ژن های hCoV-OC43 فعال می کند. با این حال، ارزیابی جهت معکوس پاسخ های آنتی بادی موجود در مورد ویروس فصلی انسانی برای تشخیص SARS-CoV-2 دشوارتر است.

این مطالعه در حال حاضر بر روی سرور پیش چاپ medRxiv * موجود است. باید توجه کنیم که medRxiv گزارش های علمی مقدماتی را منتشر می کند که هنوز توسط مطالعات دیگر بررسی نشده و بنابراین، نباید به عنوان نتیجه گیری، راهنمای عمل بالینی، رفتار مرتبط با سلامت یا به عنوان اطلاعات ثابت شده تلقی شوند.

انتهای پیام/

178 / 178 آنتی بادی کرونا آنفولانزا سرماخوردگی پاتوژن واکسن کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آنتی بادی کرونا آنفولانزا سرماخوردگی پاتوژن واکسن کرونا ویروس های کرونا آنتی بادی آنتی ژن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۳۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکونام: به نتایج دیگر تیم ها توجه نمی کنیم/با حضور مالکان جدید به آینده استقلال امیدوار هستم

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، جواد نکونام سرمربی آبی‌پوشان درباره دیدار با تراکتور در هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران گفت:« این دیدار اهمیت فراوانی برای ما دارد و نیازی به توضیح اضافه نیست. تراکتور از تیم‌های قدرتمند و خوب فصل جاری لیگ برتر بوده و در مقابل، ما هم انگیزه فراوانی برای این مسابقه داریم و نهایت تلاش خود را می‌کنیم. این بازی و امتیازهایش برای ما اهمیت زیادی دارد. در تعطیلات تمرینات منظم و خوبی داشتیم. روی این بازی کار کردیم. با برنامه جلو رفتیم و امیدواریم نتیجه دلخواه خودمان و هواداران را به دست بیاوریم.»
 
سرمربی استقلال درباره واگذاری باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج فارس، توضیح داد:« واگذاری استقلال اتفاق بزرگی بود و همه این واگذاری را به فال نیک می‌گیریم. جا دارد همین جا از آقای علی عسکری، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، همکاران ایشان و همینطور سردار شهریاری تشکر ویژه کنیم. تنها چند روز بعد از حضور رسمی‌شان در استقلال، قدم مهمی برداشتند و بخشی از طلب بازیکنان را واریز کردند. با حضور آنها به آینده استقلال امیدوار هستیم. به طور قطع همه چیز منظم‌تر خواهد بود و شک نداریم زیرساخت‌ها هم درست می‌شود. استقلال یک سرمایه بزرگ است و خدا را شکر دیدگاه مالکان جدید هم مثبت بوده و می‌تواند باشگاه را متحول کند. هواداران هم حمایت کنند. به طور قطع اتفاقات خوبی در راه خواهد بود.»

وی در پایان گفت: «ما به نتایج دیگر تیم‌ها فکر نمی‌کنیم و فقط نگاه‌مان به بازی‌های خودمان است. تمام تمرکزمان را گذاشته‌ایم. شش هفته سخت و سرنوشت ساز در انتظار ماست. باید بیش از هر زمان دیگری تلاش کنیم. جواب تلاش‌های طول فصل را در این مقطع خواهیم گرفت. بازیکنان هم تمام تمرکز خود را گذاشته‌اند. توکلمان به خداست و شک نداریم هواداران حتی نسبت به گذشته بیشتر از ما حمایت خواهند کرد و این موضوع به تیم انرژی می‌دهد.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نکونام: به نتایج دیگر تیم ها توجه نمی کنیم/با حضور مالکان جدید به آینده استقلال امیدوار هستم
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ خونِ شجاعی و الهامی از مورایس و بقیه رنگین‌تر است؟ +فیلم
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟
  • نقشه عجیب بارسا: فروش جانشین مسی به عربستان
  • پرسپولیسی ها امیدوار به پیروزی تراکتور
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آرسنال با فتح دربی شمال لندن به قهرمانی امیدوار ماند
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • جام جهانی پاراتیراندازی|رقیه شجاعی از صعود به فینال بازماند