Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری از اختصاص یک هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال و ۲۰۰ میلیارد ریال برای عمران و آبادی روستاها خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، مهدی روشنفکر در نشست مجمع نمایندگان و استاندار کهگیلویه و بویراحمد با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری اظهار داشت: بدون شک یکی از برنامه‌های موفق و تاثیرگزار دولت در سال‌های اخیر اجرای قانون توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی بوده که نه تنها موجب ایجاد اشتغال و رونق تولید شده بلکه تا حدودی مهاجرت به شهرها را نیز کنترل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در راستای استفاده بهینه از این فرصت توجه به برخی الزام‌ها ضروری است، عنوان کرد: مطالعات انجام شده و اطلاعات آمار موجود نشان از آن دارد که استان کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت‌های مناسبی در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی برخوردار است و به همین جهت اختصاص سهم 45 درصدی تسهیلات روستای در این بخش بسیار کم و ضروریست نسبت به افزایش سهم تسهیلات این بخش اقدام شود.

استاندار کرمان: 760 روستا در استان کرمان با تانکر آبرسانی می‌شوندوزیر نیرو: 8 میلیون روستایی در سال‌های اخیر از آب شرب سالم بهره‌مند شدندکرمانشاه| گازرسانی به شهر مرزی «نودشه» انجام شد/ برخورداری 4300 خانوار شهری و روستایی از نعمت گاز

وی خواستار تداوم و استمرار پرداخت تسهیلات روستایی با افزایش تعداد موسسات و بانک‌های عامل به عنوان موضوعی بسیار مهم در توسعه اقتصادی مناطق روستایی شد و ادامه داد: شرایط اقلیمی، بارندگی‌های نسبتا مناسب و برخورداری از منابع طبیعی غنی استان کهگیلویه و بویراحمد را مستعد توسعه بخش کشاورزی نموده است.

نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:  منابع مالی برای احداث مجتمع‌های دامپروری صنعتی حداقل 5000راسی در مناطق دشتروم، لوداب و سپیدار و همچنین ایجاد مجتمع‌های صنایع تبدیلی محصوالت کشاورزی در سی سخت، بخش پاتاوه و  کاکان تامین شود.

روشنفکر خاطرنشان کرد: تامین منابع مالی احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای حداقل 100 هکتاری در مناطق کاکان، مارگون و  بخش کبگیان نیز ضروری بوده و بخش‌های از شهرستان بویراحمد، سی سخت مرکز شهرستان دنا و روستاههای اطراف آن از ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه گردشگری برخوردار بوده که می‌طلبد تامین منابع مالی برای توسعه گردشگری و تبدیل روستاهای موصوف به عنوان دهکده‌های گردشگری اجرایی شود.

وی تصریح کرد: همواره مشاغل خرد و خانگی به عنوان یکی از کسب کارهای شناخته شده مطرح هستند و دهستان سادات محمودی از توابع شهرستان دنا از ظرفیت‌های انسانی مستعدی در زمینه صنایع دستی برخوردار بوده که نیازمند حمایت مالی، آموزشی و پوشش بیمه دارند.

روشنفکر گفت: انتخاب تعداد 10 روستای دیگر از روستاهای شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون به عنوان روستاهای بدون بیکار به‌منظور حمایت‌های مرتبط با برنامه مربوطه از مطالبات مردم این 3 شهرستان از مجموعه دفتر مناطق محروم رئیس جمهوری است.

نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین در این  نشست خواستار احداث جاده کمک به ولى حسین به طول ٧ کیلومتر، جاده گلال به طول ٩ کیلومتر، شب لیز به دلى گردو به طول  ٨کیلومتر جاده گردنگاه به طول ٣ کیلومتر و جاده چیتاب به راه اصلى پاتاوه دهدشت به طول ٣ کیلومتر شد.

امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور در پاسخ به درخواست‌های مهدی روشنفکر وعده داد کارگروهی با هدف توسعه کهگیلویه و بویراحمد با حضور برخی از وزرا و معاون رئیس جمهوری تشکیل شود.

وی از معاون خود خواست تا نسبت به تامین یک هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال و 200 میلیارد ریال اعتبار عمرانی برای رفع محرومیت‌ها در این استان پیش بینی کند و از این مبلغ 100  میلیارد ریال در نیمه اول و 100 میلیارد ریال در نیمه دوم اختصاص یابد.

انتهای پیام/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس استان کهگیلویه و بویراحمد مناطق محروم رئیس میلیارد ریال رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۳۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گفت: این دانشجویان در جشنواره تدریس برتر و جشنواره اقوام افتخارآفریدند.

سلیمان حسینی نیک افزود: وی ادامه داد: هم اکنون ۷۰۰ دانشجو معلم در دو دانشگاه پردیس کوثر و شهید ایزدپناه در شش رشته تحصیلی و دو مقطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند که در سال تحصیلی پیش رو ۴۰۰ دانشجوی دیگر به آنها افزوده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی