Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@17:04:23 GMT

خداحافظی در خیابان پاییز با ۱۹ قطعه شعر

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۳۸۲۰

خداحافظی در خیابان پاییز با ۱۹ قطعه شعر

انتشارات کانون پرورش فکری چاپ سوم کتاب «خداحافظی در خیابان پاییز»، سروده‌ مریم اسلامی، را روانه کتابفروشی‌ها کرد. این اثر دربردارنده ۱۹ قطعه شعر از این شاعر است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «خداحافظی در خیابان پاییز»، سروده‌ مریم اسلامی، برای سومین‌بار از سوی کانون پرورش فکری بازنشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب از 19 قطعه شعر نو با عنوان‌های «کاش برف، روز شنی، دوست، خیال‌باف، حرف آسمان، آخرین شام، نوشته‌های بامداد، کتاب شب، خداحافظی در خیابان پاییز، روی قله‌های دور، رودخانه، روی تار صوتی جهان، مشق‌های جدی حساب، درخت پیر، پرتقالِ ماه، کتاب قصه، کاکلی‌های صدا، درخت و خاطرات» تشکیل شده است.

«خداحافظی در خیابان پاییز» که اولین بار در سال 1396 به چاپ رسیده، تاکنون شایسته تقدیر سی‌وششمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، شایسته تقدیر سیزدهمین جشنواره شعر فجر و برگزیده هشتمین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی شده و تندیس شانزدهمین جشنواره کتاب رشد را نیز دریافت کرده است.

در قطعه «مشق‌های جدی حساب» در این کتاب می‌خوانیم: باد شوخی‌اش گرفته است/ می‌دود میان برگ‌های دفتر و کتاب/ کج نوشته می‌شوند و خط خطی/ مشق‌های جدی حساب/ دخترک نشسته پشت وزنه‌اش/ در کنار راه‌/ توی دست اوست/ یک مداد کوچک سیاه/ من به او سلام می‌کنم/ او فقط نگاه...

این کتاب با تصویرگری فهیمه محجوب در 44 صفحه با قیمت هشت هزار تومان بازنشر شده و شمارگان آن تاکنون در سومین مرحله چاپ به 10 هزار نسخه رسیده است.

علاقه‌مندان می‌توانند کتاب «خداحافظی در خیابان پاییز» را از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور و فروشگاه‌های محصولات فرهنگی خریداری کنند.

«راز خانه‌ سه‌ خواهرون» در کتابفروشی‌ها

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کانون پرورش فکری خداحافظی در خیابان پاییز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۳۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرزوی پالاسیوس:‌ای کاش مسی جاودانه شود

بالاخره روزی خواهد رسید که دارنده 8 توپ طلا از دنیای مستطیل سبز خداحافظی کند و احتمالاً اول از عرصه ملی خداحافظی کند و سپس برای همیشه کفش هایش را بیاویزد. مسی در ماه ژوئن 37 ساله می شود که به این معناست زمان زیادی برای او باقی نمانده است. 

البته مسی متعهد شده که در رقابت های کوپا آمریکا 2024 در ترکیب تیم ملی آرژانتین حضور پیدا کند و از عنوان قهرمانی آلبی سلسته دفاع کند. البته اشاره ای هم به بازی کردن او در جام جهانی  2026 شده، اما تاکنون هیچ چیز رسمی نیست. 

به نقل از سایت گل، پالاسیوس که در کنار لیونل مسی در جام جهانی 2022 بازی کرد و به مقام قهرمانی رسید، در مصاحبه ای با رویترز درباره زندگی بدون لیونل مسی گفت: "برای الان دوست ندارم درباره ادامه ندادن مسی صحبت کنم. شما هیچ وقت نمی توانید تیم ملی را بدون مسی تصور کنید. ما همه دوست داریم که او جاودانه شود و برای همیشه برای تیم ملی آرژانتین بازی کند."

"ما حتی نمی خواهیم دی ماریا بازنشسته شود. او واقعاً خاص و متفاوت است و کارهای بزرگی برای تیم ملی آرژانتین انجام داده."

 

منبع:فوتبالی 

دیگر خبرها

  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • اعتبار بن دانشجویی نمایشگاه کتاب افزایش پیدا کرد/ امضای قرارداد با شرکت پُست
  • آرزوی پالاسیوس:‌ای کاش مسی جاودانه شود
  • رایتل پرسرعت‌ترین سیم‌کارت کشور
  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی باید اجرایی شود/ تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی را متوقف کنید
  • خداحافظی سلنا گومز با ۴۳۰ میلیون کاربر از اینستاگرام
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان