Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:34:35 GMT

دفتر انجمن خرما در استان هرمزگان راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۴۴۰۵

دفتر انجمن خرما در استان هرمزگان راه اندازی شد

رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت هرمزگان در حاشیه راه اندازی این انجمن گفت: نزدیکی این استان به بازارهای هدف خرما و محصولات فراوری شده آن می‌تواند انگیزه خوبی برای سرمایه گذاران باشد.
خلیل قاسمی افزود: سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان نیز از سرمایه گذاران در طرح‌های فرآوری خرما در این استان حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: پیگیری و ‌ساماندهی تولید، ‌فراوری و صادرات خرمای از دیگر اهداف راه اندازی این دفتر اشت که امید می‌رود با فعالیت این دفتر زمینه تبدیل خرما به محصولات با ارزش افزوده بالا در منطقه فراهم شود.
این مسوول بر لزوم انجام تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی در حوزه خرما در هرمزگان تاکید کرد و اظهارداشت: دانشگاه‌ها، تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی لازم باتوجه به استعداد تولید خرما در هرمزگان را انجام دهند تا بتوانیم اقدام‌های بهتری در این زمینه داشته باشیم.
قاسمی ابرازداشت: بیشتر فعالان چرخه صنعت خرما با علم روز و آخرین تکنولوژی‌ها و دستاوردهای دنیا در زمینه خرما بیگانه‌اند و برگزاری تورهای بین المللی با هدف ارائه آموزش مناسب به آن‌ها الزامی است.
وی یادآورشد: ارقام خرمای هرمزگان برای صادرات و معرفی به بازارهای جهانی، نیازمند برندسازی و توسعه بسته‌بندی، فرآوری و ایجاد صنایع تبدیلی می‌باشد.
قاسمی در پایان ادامه داد: توسعه تولید، فرآوری، بسته‌بندی و بازاریابی فروش خرما می‌تواند اشتغال بسیاری ایجاد کند و افزایش رفاه برای مردم روستاهای استان را به همراه داشته باشد.
هرمزگان با برداشت سالانه ۱۵۰ هزار تن خرما از ۳۷ هزار هکتار نخلستان رتبه چهارم تولید و سوم سطح زیرکشت خرما در کشور را دارد.
در این استان ۵۵ نوع خرما تولید می‌شود که ۲۰ نوع آن تجاری داخلی و خارجی است و سه نوع پیارم، خاصویی و مضافتی به کشورهای استرالیا، کانادا، روسیه و کشورهای آسیای میانه صادر می‌شود.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت اتاق بازرگانی ایران هرمزگان خرما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت اتاق بازرگانی ایران هرمزگان خرما وزارت صنعت معدن و تجارت اتاق بازرگانی ایران هرمزگان خرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۴۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیأت تجاری هرمزگان از نمایشگاه بین‌المللی صنعت شیشه چین

ایسنا/هرمزگان امروز هیأت تجاری و اقتصادی استان هرمزگان در سومین روز از سفر خود از نمایشگاه بین المللی صنعت شیشه چین بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان امروز، ۸ اردیبهشت در این بازدید با اشاره‌ به اهمیت جذب سرمایه‌گذار برای شهر شیشه هرمزگان گفت: نیاز است به موازات امور زیربنایی شهر شیشه، صنایع پایین دستی این صنعت بزرگ نیز در استان راه‌اندازی شود و امروز فعالان تجاری و اقتصادی هرمزگان در نمایشگاه صنعت شیشه کشور چین با تکنولوژی روز دنیا جهت ایجاد طرح‌های پایین دستی این صنعت آشنا شدند.

وی حضور شرکت‌های ایرانی دراین نمایشگاه را مزیت خوبی دانست و افزود: شیشه فلوت کاوه، شیشه اردکان و شیشه سهند در این نمایشگاه بین‌المللی درکنار رقبای خود حضور داشتند و فرصت مناسبی برای هیأت تجاری هرمزگان جهت مذاکرات فراهم شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی در تبریز
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • بازدید هیأت تجاری هرمزگان از نمایشگاه بین‌المللی صنعت شیشه چین
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش