Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اردکانیان عصر دوشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان بیان داشت: در رابطه با تأمین منابع ارزی پروژه‌های استان کرمان باید در تهران جلسه‌ای با حضور بانک مرکزی و استاندار کرمان برگزار و راهکارهای استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ بررسی شود.

وی افزود: بیشتر از ۹۰ درصد از بودجه برق کشور از منابع داخلی است و شامل بودجه دولتی نمی‌شود ضمن اینکه اگر سازمان برنامه و بودجه منابع داخلی توانیر را آزاد کند ما حاضر هستیم تا استان کرمان را در اولویت قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو با بیان اینکه فعلاً رقم قابل توجهی از منابع داخلی برق در اختیارمان نیست، گفت: هر جا از کشورهای همسایه خواهان برق هستند و ما هم شبکه داریم به توانیر اعلام می‌کنید که برای صادرات انرژی اقدام کنند.

اردکانیان تصریح کرد: در خصوص تعدیل نرخ برق یا نرخ سرمایه گذاری کار را پیگیری می‌کنیم و در تلاشیم تا راه حلی پیدا کنیم و این موضوع را در ستاد اقتصادی دولت با حضور رئیس جمهور بررسی خواهیم کرد و امیدواریم هر چه زودتر گشایشی در این زمینه حاصل شود.

تخصیص آب از دریای عمان موکول به طرح سازگاری با کم آبی است

وی در بخشی از سخنان خود به مسأله تخصیص سهم آب از دریای عمان به کرمان اشاره کرد و یادآور شد: برای تخصیص سهم آب استان از دریای عمان باید طرح سازگاری با کم آبی در استان نهایی و تصویب شود ضمن اینکه استان کرمان در این عرصه عقب است.

اردکانی گفت: استانی مانند کرمان هزاران میلیارد تومان از منابع کشور را برای شیرین کردن آب و انتقال آن هزینه می‌کند تا ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیون مترمکعب آب منتقل کند و این در حالیست که در سال چند میلیارد متر مکعب آب برای کشاورزی مصرف می‌کند باید توجه داشت که اصل تعهد ما این است که آب کمتری مصرف کنیم.

اردکانیان خطاب به مدیر کل جهاد کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: از همکاران خود در سایر استان‌ها کمک بگیرید و روشی پیدا کنید که در کنار حفظ امنیت غذایی، سهم اشتغال حفظ شود در عین حال آب کمتری را مصرف کنید.

وی ادامه داد: ما مسئول هستیم که کاری برای نسل آینده انجام دهیم و باید فکری کنیم اگر ما تنها دنبال انتقال آب باشیم و کار دیگری انجام ندهیم و فکری برای چگونگی مصرف نکنیم مشکل ما در آینده به مراتب بیشتر خواهد بود بنابراین تا این فرصت باقی مانده است مسئولان باید به توافق برسند تا یک طرح به تصویب برسد.

وزیر نیرو گفت: تخصیص آب از دریای عمان موکول به طرح سازگاری با کم آبی است و باید در استان به توافق برسید و طرح سازگاری با کم آبی را تصویب کنید، اگر این کار سخت را انجام ندهید و فقط آب را انتقال دهید باعث آبادانی می‌شود و این آبادانی جمعیت را دور خود جمع می‌کند و در این صورت نیاز به آب هم بیشتر خواهد شد.

لزوم چاره اندیشی برای چگونگی مصرف آب

وی افزود: اگر فکری برای چگونگی مصرف آب نکنیم مشکل در سال‌های آینده بیشتر خواهد شد بنابراین باید در استان به توافق برسید و با عدد و رقم طرح سازگاری با کم آبی را تصویب نمائید و این در حالیست که در ۱۱ استان طرحشان تصویب شده است.

وزیر نیرو ابراز داشت: ما متأسفانه طرح آمایش سرزمین نداریم، چند سال وقت وزیر و وکیل در این تنازعات صرف می‌شود و دلیلش نبود یک سند مورد توافق بر سر اینکه استان چه دارد و چه کاری باید انجام دهد، است. مردم هم متحیر مانده‌اند چون همه فکر می‌کنند همه در همه جا باید همه چیز را زود بخواهند و سریع آماده شود در غیر این صورت بقیه می‌روند و تمام می‌شود.

اردکانیان گفت: هر سال وعده سند آمایش را می‌دهیم لذا باید تا پایان سال ۹۹ یک سند تنظیم شود تا تحویل دولت بعدی دهیم. ما نباید زمان را از دست بدهیم ما مجوز تخصیصی نخواهیم داد مگر اینکه مجوز سازگاری با کم آبی نهایی شود و به یک چارچوب واحد برسیم.

با هیچ مدیرعاملی تعارف نداریم

وی افزود: ما در برنامه امسال وزارت نیرو ۲۰۰ پروژه ساخت و ساز و ۵۰ پروژه ساز و کاری داریم که یکی از این پروژه‌های ساز و کاری نهایی کردن طرح‌های سازگاری با کم آبی استان‌ها است و تا آخر سال هر مدیرعاملی که موفق به تصویب طرح نشود این بار از دوشش برداشته می‌شود و با هیچکس تعارف نداریم.

اردکانیان ابراز داشت: در قضیه آب و برق سعی می‌کنیم استان دغدغه‌ای نداشته باشد اطمینان می‌دیم هر جا کیفیت در حد مطلوب نیست ما خط قرمزهایمان در جای خود باقیست در خصوص طرح‌های بلند مدت آب هم با استاندار و نمایندگان استان رایزنی خواهیم کرد ضمن این‌که فکرهای خوبی هم در این رابطه شده و ساز و کارهایی در حال آماده شدن است.

وی افزود: تضمین عملی و واقعی این است که همپای تدارکات بحث‌های انتقال آب دغدغه و مشغله ذهنی چگونگی مصرف آب مصرفی کشاورزی را داشته باشیم و باید به سمتی حرکت کنیم که دستگاه‌های مرتبط در این بحث و به طور خاص وزارت نیرو و جهاد کشاورزی هدف مشترکی داشته باشند.

اردکانیان گفت: آب مسئله یک دستگاه و یک بخش نیست و اگر زمانی مشاهده کردیم که به صورت بخشی شده باید بدانیم که به بیراهه رفته‌ایم؛ آب مسئله مشترکی است، هم امنیت غذایی مهم است و هم مصرف آب و پایداری حیات اهمیت دارد.

وی ادامه داد: صنایع می‌خواهند هزاران میلیارد تومان سرمایه گذاری کنند لذا باید اطمینان داشته باشد و با وضعیت غافلگیر کننده‌ای روبرو نشوند.

کد خبر 5018167

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا اردکانیان صنعت آب و برق انتقال آب وزارت نیرو استانداری کرمان محرم 99 ویروس کرونا شیراز مراسم عزاداری بازگشایی مدارس عاشورا آمار کرونا ماه محرم بوشهر کرمانشاه هفته دولت گرگان مجلس شورای اسلامی شیوع کرونا سازگاری با کم آبی طرح سازگاری با کم آبی آب از دریای عمان چگونگی مصرف استان کرمان مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۴۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ

«انصارالله» در واکنش به خروج ناو هواپیمابر آمریکایی پس از چهار ماه استقرار در دریای سرخ، کاهش دفعات حملات ارتش یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران «انصارالله» در پلتفرم «ایکس» در واکنش به اعلام نیروی دریایی آمریکا مبنی بر خروج ناو هواپیمابر «آیزنهاور» و یک ناوشکن از دریای سرخ گفت: اگر آمریکا مدعی کاهش عملیات نیروهای مسلح یمن برای حفظ وجهه خود، عقب‌نشینی از نظامی‌سازی دریا و رساندن پیامی به شرکت‌های بیمه است برخلاف آنچه در ابتدا مطرح کرده بود، این یک خودفریبی مثبت است.

وی افزود: اگر آمریکا در عملیات‌ها کاهش واقعی مشاهده می‌کند، باید کشتی‌های خود و کشتی‌های اسرائیل تحت الحمایه‌اش را دوباره به حرکت درآورد تا یک صید خوشمزه برای نیروهای ما باشد.

اوایل روز جمعه نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناو هواپیمابر یو اس اس دوایت دی آیزنهاور و ناوشکن یو اس اس گریولی پس از حدود چهار ماه حضور در دریای سرخ از کانال سوئز به سمت شرق مدیترانه عبور کرده‌اند.

موضع انصارالله یک روز پس از آن اعلام شد که ارتش یکن یک کشتی صهیونیستی به نام MSC داروین را در خلیج عدن با موشک‌های دریایی و پهپادها هدف قرار داد و با موشک‌های بالستیک و بالدار به اهدافی در منطقه ایلات در جنوب اراضی اشغالی حمله کرد.

عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله روز پنجشنبه اعلام کرد: نیروهای ارتش ۱۰۲ کشتی مرتبط با اسرائیل را در دریاهای  سرخ و عرب، خلیج عدن و اقیانوس هند در طول ۲۰۲ روز تجاوز به غزه هدف قرار دادند که گویی هر ۲ روز یک کشتی را در حمایت از جناح‌های فلسطینی در نوار غزه هدف قرار گرفته‌اند.

در اواسط ماه مارس، انصارالله اعلام کرد که دامنه حملات خود را در دریای سرخ و عرب و خلیج عدن، علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل یا عازم بنادر آن و کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی گسترش داده که شامل اقیانوس هند نیز می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا
  • امواج کوتاه در دریای خزر
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • موج کوتاه در دریای خزر
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است
  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • بازگشت آقای ستاره دوباره تاخیر افتاد؛یزدانی شاید وقتی دیگر!
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب