Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار کوتاه سینما مروری است بر برخی از اتفاقات مهم سینمایی ایران و جهان. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در ادامه به مرور برخی از اخبار کوتاه سینمایی 24 ساعت گذشته می‌پردازیم. اخباری مانند جلوه‌های ویژه میدانی بزرگ در فیلم تازه تام کروز، موفقیت فیلم‌های کوتاه در جشنواره‌های سینمایی و انتشار فیلم‌ کوتاه جدیدی از باشگاه فیلم سوره.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویری جدید از پشت صحنه فیلم مأموریت غیرممکن 7

تام کروز بازیگر این فیلم سینمایی اخیراً با ماسک در حال بازی و تمرین در پشت صحنه این فیلم سینمایی دیده می‌شود. این بازیگر در حال انجام بازی‌های آزمایشی با ظاهری سراپا سیاه روی یک قطار در نروژ دیده شده است. فیلمبرداری این پروژه ماه گذشته پس از چند ماه وقفه دوباره آغاز شد. ماه گذشته آتش‌ گرفتن یک موتور سیکلت در حین فیلمبرداری با بدلکار منجر به زیان 2 میلیون پوندی شد.

همزمان با شروع فیلمبرداری در نروژ، مک‌کواری کارگردان، تصویری دیدنی از محل فیلمبرداری قسمت هفتم چندگانه در صفحه‌ی اینستاگرامش به اشتراک گذاشته است. در این تصویر منظره‌ای نفس‌گیر دیده می‌شود اما جذابیتش در رمپی است معلوم نیست به کجا ختم می‌شود اما به نظر می‌رسد برای فیلمبرداری بعضی از صحنه‌های اکشن که با تصاویر قبلی پشت صحنه مطابقت دارد انتخاب شده است.

«مأموریت غیرممکن 7» قرار است پاییز سال 2021 توسط پارامونت اکران شود، در حالی که پیش‌تر باید تابستان این سال روی پرده می‌رفت.

تام کروز در نمایی از پشت صحنه فیلم

تام کروز در پشت صحنه فیلم

موفقیت فیلم کوتاه شاه در جشنواره فیلم برک اوت اسکاتلند

فیلم کوتاه شاهد ساخته وحیدجلیلوند برنده جایزه بهترین فیلمنامه کوتاه از جشنواره فیلم برک اوت اسکاتلند شد.

«در خلاصه این فیلم آمده است که مراقب باشید در همسایگی همه ما یک جعفر جنی هست»

وحید جلیلوند، علی اکبر سلیمانی، معصومه لطیفی، مائده فعله‌گری، نسرین صداقت‌نژاد و متین قلیزاده از بازیگران این فیلمند.

پوستر فیلم کوتاه شاهد

وحید جلیلوند قصه‌ای عیان را پنهان روایت می‌کند، قصه‌ای که واقعیت است اما در سینما کمتر به آن توجه شده است، داستان فیلم می‌گوید اگر درست آموزش ندهیم همه ما مبتلاییم.

از دیگر عوامل فیلم علی خودسیانی خالق مجموعه‌های تولدی دیگر و دنیای شیرین دریا به عنوان مشاور هنری پروژه و عزیزاله ارجونی فیلمبردار و الناز قادرپور تدوینگر و آهنگساز فیلم فرید فراز را میشود نام برد.

فیلم کوتاه برادر منتشر شد

به نقل از روابط عمومی باشگاه فیلم سوره، فیلم کوتاه برادر همزمان با سالروز قیام هفدهم شهریور برای نخستین بار منتشر شد. این اثر که از محصولات کوتاه باشگاه فیلم سوره است را مهدیه محمدی کارگردانی کرده و تهیه‌کنندگی آن هم بر عهده محدثه پیرهادی بوده است.

«برادر» مضمونی مرتبط با حوادث مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی و درگیری مردم با نیروهای رژیم شاهنشاهی دارد. این نماهنگ محصول سال 1397 است و بر اساس فیلمنامه‌ای از یاسین پورعزیزی جلوی دروبین رفته است. فیلم کوتاه «برادر» نخستین فیلم کوتاهی است که مهدیه محمدی جلوی دوربین برده است و در گروه هنری کات تولید شده است.

نمایی از فیلم کوتاه برادر

سایر عوامل فیلم کوتاه برادر عبارتند از: کارگردان: مهدیه محمدی، نویسنده: یاسین پورعزیزی (اقتباس آزاد در داستان کوتاه «این و آن» نوشته مریم سادات زکریایی) تهیه کننده: محدثه پیرهادی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: علیرضا خوشکام، مشاور کارگردان: حسین دارابی، منشی صحنه: طاهره کباری، بازیگردان: سجاد طوماری، بازیگران: سجاد بابایی، مجتبی واشیان، اکبر مددی مهر، مهدی افشار، مدیر تولید: ابوالفضل نوری مقدم، مدیر تصویرداری: احمد گودرزی، طراح صحنه و لباس: صدرا صدری، طراح چهره پردازی: امیر ترابی، تدوین: امید میرزایی، موسیقی: امید روشن بین، مدیر صدابرداری: هادی معنوی پور، اصلاح رنگ: یحیی محمدعلیی، صداگذاری: رامین ابوالصدق، جلوه های ویژه بصری: محمد کشاورز، مدیر تدارکات: علی حسن زاده، عکاس: زینب السادات بدری، مشاور رسانه‌ای: علی مرادخانی، تولیدشده در گروه هنری کات، محصول باشگاه فیلم سوره.

فیلم‌های کوتاه جدید را در پلتفرم‌ها ببینید

به گزارش انجمن سینمای جوانان ایران، در هفتمین هفته نمایش اینترنتی گزیده فیلم‌های کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران با عنوان «چهار ایده، چهار فیلم» فیلم‌های «مثل بچه آدم» به کارگردانی آرین وزیردفتری، «پل» ساخته رضا جمالی، «کل به جزء» به کارگردانی سیدوحید حسینی نامی و «تناوب» ساخته علی خوشدونی از طریق سرویس‌های نمایش اینترنتی «وُدیو» و «هاشور» به نمایش در می‌آید.

تعدادی از فیلم‌های موفق انجمن سینمای جوانان ایران در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی تا پایان سال به صورت هفتگی از طریق سرویس‌های نمایش اینترنتی ودیو و هاشور به نمایش درخواهند آمد.

نمایش اینترنتی فیلم‌های کوتاه با هدف دسترسی آسان‌تر فیلمسازان جوان به فیلم‌های کوتاهِ باکیفیت، آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان عام با فیلم کوتاه و همچنین استفاده حداکثری از ظرفیت پلت‌فرم‌ها در زمینه انتشار و نمایش فیلم‌های کوتاه، در دستور کار انجمن سینمای جوانان ایران قرار گرفته است.

این فیلم‌ها پس از یک هفته همچنان در آرشیو این وب‌سایت‌ها قرار دارد و علاقه‌مندان در هر زمان به آن‌ها دسترسی خواهند داشت.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سینمای جهان سینمای ایران سینما سینمای جهان سینمای ایران سینما انجمن سینمای جوانان ایران باشگاه فیلم سوره فیلم کوتاه برادر نمایش اینترنتی فیلم های کوتاه پشت صحنه تام کروز فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۴۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگران و عوامل «گنجشک مفرغی» معرفی شدند

به گزارش روابط عمومی تماشاخانه‌ی ایران‌شهر؛ نمایش گنجشک مفرغی به کارگردانی شهرام کرمی با بازی اصغر همت، مجید رحمتی، یلدا عباسی، ایمان سلگی اجرا می‌شود.

این نمایش از ۲۵ اردیبهشت ماه در سالن استاد سمندریان این تماشاخانه به صحنه می‌رود.

طراحان و عوامل این نمایش عبارتاند از: امیر حسین شفیعی تهیه کننده، سینا ییلاق بیگی طراح صحنه، مژگان عیوضی طراح لباس، بابک کیوانی طراح صدا و آهنگساز، تینا بخشی طراح گریم، رضا خضرایی طراح نور، مازیار تهرانی طراح پوستر و بروشور، محمد حسن درباغی‌فرد دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، مصطفی قاهری طراح گرافیک و ساخت تیزر، امیر قالیچی تبلیغات مجازی، سیامک سقایی عکاس و نیلوفر رازمند منشی صحنه.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • تصویری دیده نشده از علی انصاریان در پشت صحنه یک فیلم
  • چرا ژاپنی‌ها به نقاشی «ارواح» علاقه دارند؟
  • کوتاه قدترین سلبریتی های زن هالیوود چه کسانی هستند؟
  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • بازیگران و عوامل «گنجشک مفرغی» معرفی شدند
  • دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت 
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام