Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@17:33:22 GMT

قم نیازمند ۱۰ ایستگاه سنجش آلودگی هوا است

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۵۳۹۸

قم نیازمند ۱۰ ایستگاه سنجش آلودگی هوا است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،سیدرضا موسوی مشکینی، مدیرکل حفاظت محیط زیست قم  امروز در جلسه کارگروه مدیریت گرد و غبار قم از پایان مطالعه کانون‌های گرد و غبار ایران با منشاء داخلی خبر داد و گفت: بخشی از این مطالعات مربوط به استان قم است که از این پس مبنای عمل ما در استان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او همچنین از نیاز استان به ده ایستگاه سنجش آلودگی هوا سخن گفت و افزود: یکی از مهمترین مکان‌های استقرار این ایستگاه‌ها باید در پردیسان در نظر گرفته شود.

حدود یک سوم مساحت استان به کانون تولید ریزگرد تبدیل شده است

محسن بهشتی، معاون عمرانی استاندار قم هم در این جلسه  با اشاره به این که ۳۰۰ هزار هکتار از مساحت استان چیزی حدود  یک سوم مساحت استان به کانون گرد و غبار تبدیل شده است، تصریح کرد: این مسئله نشان می‌دهد که در سال‌های گذشته عملکرد‌ها جزیره‌ای بوده و مطالعات جامعی برای رفع آن صورت نگرفته است.


او  افزود: در صورت بی توجهی به پیشگیری، همزمان با مقابله با گرد و غبار کانون‌های جدیدی در استان شکل می‌گیرد.


بهشتی با انتقاد از کسانی که به دنبال ایجاد شهر‌های جدید در استان هستند، گفت: این تلاش‌ها در حالی است که توان محیطی قم برای استقرار جمعیت، بیش از این نیست و در صورت ایجاد شهر‌های جدید، فرایند مهاجرت تسریع خواهد شد.


معاون عمرانی استاندار قم  ادغام کارگروه آمایش سرزمین را در کارگروه امور زیربنایی از جمله آسیب‌های ایجاد شده در این زمینه دانست.


بهشتی استقرار بیش از حد صنایع را نیز باعث برهم خوردن اکوسیستم برشمرد و گفت: ممکن است در برخی از آن‌ها مسائل زیست محیطی رعایت نشده باشد.


او با بیان این که بر اساس مطالعات ۸۶ درصد گرد و غبار قم منشاء داخلی دارد، گفت: به همین جهت باید به مباحث منطقه‌ای با استان‌های همجوار توجه بیشتری شود.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هوای پاک محیط زیست گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۵۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

برنامه پروازهای امروز فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اطلاعات پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

جهت اطلاع از تأخیرها و تغییر برنامه پروازی با تلفن ۱۹۹ از اصفهان و شماره ۳۵۲۷۵۲۰۰ از شهرستان‌ها تماس بگیرید یا به تارنمای فرودگاه به نشانی https://isfahan.airport.ir مراجعه کنید.

کد خبر 748235

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول