Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@04:45:00 GMT

760 روستای کرمان فاقد شبکه آب آشامیدنی هستند

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۵۸۴۲

760 روستای کرمان فاقد شبکه آب آشامیدنی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد فدائی عصر امروز در آئین افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق استان کرمان (سد قدرونیه، پست 400.132 کیلوولت جیرفت، 400.230 ولت پست کهنوج، 4 پروژه فوق توزیع خط انتقال نیروی برق با اعتبار 507.5 میلیارد تومان ) با حضور وزیر نیرو اظهار داشت: در این منطقه مشکل تامین آب وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال در هفته دولت در مجموع  یک هزار و ۵۹۴ پروژه افتتاح شد که در مقایسه با سال گذشته  ۳ برابر حجم ریالی پروژه‌ها افزایش یافته است.
فدائی تصریح کرد: از یک هزار و ۵۹۴ میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های افتتاح شده 610 میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های مربوط به وزارت نیرو بود یعنی ۴۰ درصد کل پروژه‌ها مربوط به وزارت نیرو است.
استاندار کرمان عنوان کرد: امسال پروژه‌هایی که کلنگ‌زنی و اجرای آنها شروع می‌شود حجم ریالی آنها ۹۴۰ میلیارد تومان است به‌طوری‌ که پروژه‌های امسال 3 برابر سال قبل هستند.
وی گفت: پروژه‌هایی که در سال جدید وزارت نیرو در استان کرمان کلنگ زنی و شروع می‌کند ۵۰۷.۵ میلیار تومان است یعنی ۶۰ درصد پروژه‌هایی که در سطح استان در سال جاری کلنگ‌زنی شده‌اند، مربوط به وزارت نیرو است.
 فدائی تاکید کرد: یکی از مشکلات و معضلات اساسی استان کرمان موضوع آب است، ما  760 روستا در استان  داریم که از شبکه آب آشامیدنی برخوردار نیستند و آب برای آنها با تانکر تامین می‌شود و 500 روستا پیوست قانون بودجه هستند که برای این روستاها ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
 وی ادامه داد: اگر قرار باشد این ۵۰۰ روستا امسال و سال آینده آبرسانی شوند، ۱۵۰ میلیارد تومان امسال و ۱۵۰ میلیارد تومان سال آینده وزارت نیرو در اعتباراتش پیش‌بینی کرده است و به‌دلیل اینکه قرار است بخشی از این پروژه‌ها را بسیج سازندگی اجرا کند 100 میلیارد تومان آنها به‌صورت کار وارد پروژه می‌کنند و ۵۰۰ میلیارد تومان مانده از تسهیلات ماده  ۵۶  استفاده شود.
فدائی خاطرنشان کرد: مطالعات در این زمینه انجام شده و سازمان برنامه و بودجه موافقت کرده که بر اساس ماده ۵۶ بخشی از مشکل آب روستاها را امسال و سال آینده حل کنیم.

علی رشیدی مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمان اظهار داشت: هدف از اجرای سد قدرونی در راستای جلوگیری از سیلاب‌های مخرب دو روخانه هتکن و قدرونی و تامین آب شهرستان راور بوده  است.
وی عنوان کرد:  مطالعات آن در دو مرحله در سال‌های 74 و 75 انجام و مطالعات مرحله دوم در سال ۸۱ -۸۲ انجام و عملیات اجرایی آن 87 شروع شده است.
رشیدی بیان کرد: این سد از نوع بتنی وزنی است و طول تاج آن ۱۹۵ متر، ارتفاع سد از روی پی ۱۴۴ متر، حجم مخزن ۴۲ میلیون متر مکعب، مساحت حوزه آبخیز آن ۴۴۱ کیلومتر است.
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمان گفت: در سال ۹۵ بیش از ۲۴ میلیون متر مکعب از دو رودخانه هتکن و قدرونی پیک سیلاب داشته‌ایم.
وی ابراز داشت: اعتبار این پروژه تا این لحظه 100 میلیون تومان بوده و ۱۰۰ درصد کار به پایان رسیده است.

حبیبی مدیرعامل برق منطقه‌ای استان کرمان در این مراسم اظهار داشت: امروز شش پروژه مهم از صنعت برق استان به بهره‌برداری رسید و تاثیر زیادی در زمینه وضعیت برق استان به‌ویژه جنوب استان دارد.

وی افزود: پست برق جیرفت با اعتبار ۱۷۷ میلیارد تومان و با ظرفیت ۴۰۰ مگاوات در شهر جیرفت به بهره‌برداری رسید.
حبیبی عنوان کرد: خط ۴۰۰ کیلو ولت جیرفت به کهنوج به طول ۸۰ کیلومتر و با اعتبار ۵۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.
مدیرعامل برق منطقه‌ای استان کرمان گفت: بخش ۴۰۰ کیلو ولت پست کهنوج با اعتبار ۱۳۵ میلیارد تومان و چهار پروژه فوق توزیع از جمله افزایش ظرفیت پست محمدآباد، خط ۱۳۲ کیلو ولت اسماعیله و یک فید ۴۰۹ کیلو ولت پست نیروگاه شهید سلیمانی به بهره‌برداری رسید.
وی عنوان کرد: این پروژه‌ها موجب افزایش ظرفیت انتقال در جنوب شرق به طول پایداری و منجر به  بهبود ولتاژ منطقه خواهند شد.
حبیبی افزود: تولید ظرفیت نصب شده ۳ هزار و ۸۳۶ مگاوات و ظرفیت عملی ۲ هزار و ۹۴۵ مگاوات بوده و در حال حاضر ۹۸۴ مگاوات نیروگاه در استان کرمان در دست اقدام داریم.
وی بیان کرد: در سال جاری ۲ هزار و ۷۹۸ مگاوات در زمان پیک در استان برق مصرف شده  و ۲ هزار و ۸۰۱ مگاوات تو لید برق در لحظه پیک در استان داشته‌ایم.
حبیبی افزود: استان کرمان دارای ۸ هزار و ۷۸۸ کیلومتر مدار خط انتقال فوق توزیع است که ۷ درصد خطوط انتقال فوق توزیع کشور را به خود اختصاص داده است.

*بیشترین مشکل جنوب کرمان آب شرب است

 شکراللهی نماینده پنج شهرستان جنوبی استان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار داشت:   از وزیر درخواست دارم انتقال خطوط آب از دریای عمان به جنوب و شمال استان که ردیف قانونی دارد سرعت بیشتری بگیرد و همچنین انتقال آب از رودخانه خراسان تسریع شود.
وی عنوان کرد: امروز استان کرمان تشنه است و بیشترین مشکل ما در جنوب در زمینه آب شرب است.
وی عنوان داشت: امروز ۳۰ درصد ریزگردهای کشور از جازموریان است و درخواست مردم این است که حق‌آبه در مورد جازموریان رعایت شود.
اعظمی‌ساردوئی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس اظهار داشت: جیرفت و عنبرآباد جزء مناطق گرمسیر کشور هستند.
وی افزود: نوسانات برق مشکلات زیادی برای مردم در این دو شهرستان ایجاد کرده و موجب سوختن وسایل برقی و سرمایشی شده است.
اعظمی‌ساردوئی بیان داشت: نیاز مبرم به راه‌اندازی پست برق میاچیل و ساردوئیه است که وزارت صمت 50 درصد هزینه آن را پرداخت می‌کند و تقاضا داریم 50 درصد دیگر آن را وزارت نیرو نیز تامین کند.
وی گفت: در زمینه تامین  آب شرب جیرفت و عنبرآباد نیاز به اعتبار است تا از سد جیرفت آب شرب این‌مناطق تامین شود.
انتها پیام/۸۰۰۱۸/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمان آب آشامیدنی روستا آب منطقه ای استان کرمان بهره برداری رسید میلیارد تومان وزارت نیرو فوق توزیع کیلو ولت پروژه ها آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۵۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر

روستای تاج آباد کهنه از توابع شهرستان رفسنجان استان کرمان واقع شده است. این روستا یکی از روستا‌های قدیمی و به جا مانده از دوران صفوی است، اما با حفاری‌هایی که در این روستا انجام شده گاهی به دوران پیش از اسلام نیز اشاره می‌کنند.

در این روستا قلعه تاریخی وجود دارد که اکنون تبدیل به خرابه و محل تجمع حیوانات و گاهی معتادان متجاهر شده است. تصمیماتی به جهت بازسازی و نگهداری این قلعه گرفته شد، اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از این موضوع ابراز نارضایتی کرد و از مسئولان درخواست رسیدگی دارد.

منبع: اکبرزاده - کرمان

بیشتر بخوانید:

وقتی بازسازی قنات روستای زازرم علیا به فراموشی سپرده شد + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • استقبال گرم مردم کرمان از ٢ شهید گمنام در یک شب بارانی + فیلم
  • بهره مندی ۱۶۱ روستای لرستان از آب شرب در دولت سیزدهم
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب
  • پل سوخته کلا در قائمشهر با همت راهداران به زودی به بهره برداری می رسد
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار آب در روستای توتک مروست