Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-02@03:12:44 GMT

طرز تهیه سوفله وانیلی

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۶۰۰۸

طرز تهیه سوفله وانیلی

شاید تهیه سوفله به چشم شما سخت و وقت گیر باید، ولی برعکس هم طرز تهیه ی ساده ای دارد و در زمان کمی نیز تهیه و آماده سرو میشود.

همچنین به مواد زیادی نیز نیاز ندارد و مطمئنا همه ی مواد لازم را در منزل دارید. برای آشنایی با دستور پخت سوفله وانیلی مطلب زیر را دنبال کنید.

مواد لازم:

۴ عدد تخم بزرگ که سفیده و زرده آنها جدا شده
۱ لیوان (۳۰۰ میلی لیتر) شیر
۵ قاشق غذاخوری (۵۰ گرم) آرد
۳ قاشق غذاخوری (۴۵ گرم) شکر برای زرده تخم مرغ
۲ قاشق غذاخوری (۱۰ گرم) عصاره وانیل
۱/۴ قاشق غذاخوری (۱ گرم) نمک
۳ قاشق غذاخوری (۴۵ گرم) شکر برای سفیده تخم مرغ
مخلوط کره نرم شده و شکر
پودر قند

دستور پخت:

گام اول: فر را از قبل تا ۱۹۰C گرم کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک سینی فر را روی قسمت میانی فر قرار دهید. با کره ۴ ظرف مخصوص سوفله را با ظرفیت ۸ اونس (۲۳۰ میلی لیتر) با استفاده از یک براش به سمت بالا براش زده و چرب کنید(به نظر می رسد این مرحله کمک می کند تا سوفل به طور یکنواخت بلند شود). سپس کف و پهلوهای ظرف را با شکر بپوشانید.

گام دوم: شکر اضافی را کنار بگذارید. سفیده ها را از زرده های تخم مرغ جدا کرده و کنار بگذارید تا آماده استفاده شوند. در یک قابلمه متوسط ​​شیر را کمی بجوشانید. در یک قابلمه دیگر زرده ها را با ۳ قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید تا کم رنگ شود. سپس آرد را اضافه کنید و مخلوط کنید تا به خوبی ترکیب شوند.

ادامه دستور پخت:

گام سوم: حدود یک سوم شیر داغ را روی مخلوط زرده تخم مرغ بریزید و بگذارید تا زرده ها خنک شوند. بقیه شیر را اضافه کرده و دوباره گرم کنید. به جوش بیاورید، مرتباً هم بزنید. ۱-۲ دقیقه بیشتر بپزید یا تا غلیظ شود. از روی حرارت برداشته و عصاره وانیل را اضافه کرده و هم بزنید. مخلوط را به یک کاسه بزرگتر منتقل کنید و بگذارید کمی خنک شود.

گام چهارم: در یک کاسه جداگانه، سفیده ها را با کمی نمک تا زمانی که کف کند، مخلوط کنید. به تدریج ۳ قاشق غذاخوری شکر را اضافه کرده و هم زدن را ادامه دهید تا کمی سفت شود. بتدریج سفیده ها را داخل مخلوط زرده بریزید و به یک سمت هم بزنید تا پفش نخوابد. مخلوط را به طور مساوی در ظرف های آماده شده تقسیم کنید. ظرف ها را روی سینی پخت از پیش گرم شده قرار داده و برای مدت زمان ۲۵ تا ۳۰ دقیقه بپزید تا طلایی شوند و پف کنند. بعد از پخت، با پودر قندتزئین کرده و فوراً سرو کنید.

 

منبع: آشپزی ها

منبع: پارسینه

کلیدواژه: طرز تهیه سوفله دسر سبک زندگی پارسی خبر قاشق غذاخوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۶۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه بسته های اقتصاد دریاپایه در مازندران

دریافت 56 MB کد خبر 6093392

دیگر خبرها

  • آموزش روز اول، طرز تهیه مرغ خوشمزه با کشمش و زرشک
  • افراد زودجوش این دمنوش را مصرف کنند
  • طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی (فیلم)
  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • تهیه بسته های اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • کسانی که زود عصبانی می‌شوند سراغ این دمنوش بروند
  • درمان کسانی که زود عصبانی می‌شوند
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • چه کار کنیم نعناع روی دوغ نماند؟ | ترفند مخلوط شدن سبزی خشک در دوغ با کمک آب جوش