Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظاهر پورمجاهد روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حوزه گردشگری مذهبی بقعه شاهزاده حسین (ع) مهمترین گزینه استان محسوب می‌شود که استاندار همدان با جدیت خواستار اجرای آن است. 

وی اضافه کرد: این بقعه مامن و ملجا دل‌های بی‌قرار و تکیه گاه امنی برای مردم این شهر محسوب می شود و زائران بسیار حتی از دیگر مناطق کشور دارد و قرار گرفتن در مرکز شهر به اهمیت این مکان مذهبی افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با اشاره به قرار گرفتن بخشی از بنای ساختمان بانک ملی در حریم این بقعه از سالها قبل گفت: برای حل و فصل اختلافهای پیش آمده با اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان، وزیر اقتصادی و دارایی و مدیرعامل بانک ملی کشور بهمن ماه سال گذشته از این بقعه بازدید کردند.  

پورمجاهد خاطرنشان کرد: تهیه طرح توسعه با محوریت اصلاح مسیرهای دسترسی به این بقعه متبرکه حاصل این بازدید بود.  

به گفته وی طرح یاد شده توسط معاونت حقوقی بانک ملی در حال بررسی است و منتظر اعلام نظر آن‌ها هستیم تا به مرحله اجرا درآید.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان تاکید کرد: اجرای طرح گردشگری بقعه شاهزاده حسین(ع) حتمی است و متولیان این امر به ویژه اداره کل اوقاف و امور خیریه و هیات امنای این امامزاده علاقه‌مندانه پیگیر آن هستند. 

شاهزاده حسین (ع) از بقاع شاخص همدان به شمار می‌رود که به عموی امام زمان (عج) شهرت دارد و در قلب این شهر آرمیده است. 

استان همدان از ۲۲۳ امامزاده و بقعه متبرکه برخوردار است که از این تعداد ۶ بقعه زیارتگاه و یک بقعه متعلق به حیقوق نبی (ع) پیامبر الهی است.  

برچسب‌ها جاذبه توریستی همدان معاونت بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه استانداری همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جاذبه توریستی همدان استانداری همدان جاذبه توریستی همدان استانداری همدان شاهزاده حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۶۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در دیدار با مسئولان بانک گردشگری اظهار کرد: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

وی افزود: ما از بانک گردشگری به‌عنوان یک بانک تخصصی و متولی در حوزه گردشگری انتظار داریم که در حوزه گردشگری اردبیل با توجه به پتانسیل‌های موجود فعالیت ویژه‌ای داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل حمایت ویژه‌ای از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری انجام می‌دهد و موافقت اصولی بی‌نام برای مناطق و پروژه‌های مستعد در استان صادر شده است که بانک گردشگری می‌تواند در این راستا با مشارکت سرمایه‌گذاران در این موارد فعالیت کند.

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین مطابق توافقات اولیه به‌دست آمده تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان با بانک گردشگری در راستای همکاری‌های بیشتر و تعریف ساز و کارهای حمایتی تفاهمنامه امضا می‌کنند تا بتوانیم از ظرفیت مجموعه‌های گردشگری استان و منابع بانک گردشگری برای رونق و توسعه این صنعت در استان استفاده کنیم.

کد خبر 748853

دیگر خبرها

  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! | ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب یعنی پول بده و کشف حجاب کن! | انتقاد تند حسین شریعتمداری
  • شاهکار کین؛ شاهزاده هری در آستانه شکستن رکورد بمب‌افکن در بایرن مونیخ
  • اجرای ۳۰ عنوان برنامه، به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در استان همدان
  • جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی در شهرستان زهک
  • ساخت و اجرای کابوس‌هایتان را به «کابوس‌مند» بسپارید
  • آیا ادعای سید حسین نصر درباره‌ی همکاری شریعتی با ساواک حقیقت دارد؟
  • اجرای طرحهای تحولی مقدمه جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی