Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:37:45 GMT

آغاز فاز مطالعاتی احداث بیمارستان جامع در رشت

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۶۵۸۶

آغاز فاز مطالعاتی احداث بیمارستان جامع در رشت

ایسنا/گیلان فرماندار رشت از انجام مطالعات و پیگیری جهت تامین زمین و احداث بیمارستان جامع در این شهرستان خبر داد و گفت: دغدغه تامین سلامت باید به تمام ارگان‌ها و ادارات تسری یابد.

علی فتح‌اللهی امروز در جلسه تمهید مقدمات ساخت بیمارستان جامع در شهرستان رشت با بیان اینکه امنیت، سلامت و آرامش به عنوان پایه‌های هر حکومت موفقی محسوب می‌شود، اظهار کرد: یک بیمارستان جامع می‌تواند به عنوان نمونه یک جامعه کوچک، تمامی مقوله‌های مذکور را تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه دغدغه تامین سلامت باید به تمام ارگان‌ها و ادارات تسری یابد، افزود: در خصوص ساخت این بیمارستان، افق دید ما باید پروژه ماندگاری را در بر گیرد، لذا کلیه محاسن و مشکلات موجود در خصوص احداث یک بیمارستان جامع در استان و شهرستان باید به صورت مدون به فرمانداری ارسال شود تا برای عملیاتی کردن آن و تخصیص ردیف بودجه از طریق استانی و کشوری اقدام کنیم.

فتح‌اللهی با تاکید بر اینکه اراضی مستعد برای ساخت بیمارستان، ظرف مدت کوتاهی شناسایی و اعلام می‌شود، گفت: مبحث ساخت بیمارستان در زمین‌های پیشنهادی باید از تمامی جهات مانند آلودگی صوتی و محیطی بررسی، مطالعه و کارشناسی شده و راه دسترسی مردم بررسی و مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

وی با اشاره به شاخص‌هایی به غیر از سلامت و درمان که می‌تواند عمر مفید انسان را تحت تاثیر قرار دهد، تصریح کرد: عوامل زیست محیطی مخرب و عدم وجود نشاط و شور اجتماعی در جامعه نمونه‌ای از این فاکتورها هستند.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به پروژه پاکسازی رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود بعد از حدود نیم قرن با مسئولیت قرارگاه خاتم الانبیا، تصریح کرد: پاکسازی و ساماندهی ورود فاضلاب به این دو رودخانه و جلوگیری از ورود فاضلاب شهرک صنعتی به این رودخانه‌ها از جمله اقداماتی است که در قالب این پروژه باید اجرایی شود.

وی ادامه داد: آزادسازی سد عزیزکیان باعث می‌شود که با ورود ۱۰ میلیون مترمکعب آب سالم به این رودخانه عملیات پاکسازی آن آغاز شده و در همین راستا پروژه‌هایی چون ایجاد پارک‌ها و فضاهای مفرح در اطراف این رودخانه‌ها در دست بررسی است.

فتح‌اللهی با اشاره به مشکلات سایت زباله سروان به عنوان یک معضل زیست محیطی، گفت: پروژه تصفیه خانه شیرابه زباله سراوان با توجه به زمان بندی‌ها، در موعد مقرر افتتاح شد و اقدامات بعدی در این خصوص در دست اجرا است.

فرماندار شهرستان رشت، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و توجه به جوانان را از عوامل تامین سلامت افراد جامعه خواند و بیان کرد: بزرگترین مجموعه فرهنگی تفریحی و اقتصادی شمال کشور در شهرستان رشت با مساحت حدود ۸۴ هزار مترمربع و با هزینه کرد حدود ۹۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در دست ساخت است که حداقل حدود ۲۵۰۰ نفر به صورت مستقیم به اشتغال خواهند رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ساخت بیمارستان بیمارستان جامع شهرستان رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۶۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی

ایسنا/سیستان و بلوچستان اولین دوره برداشت جلبکهای دارویی توسط مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار از سواحل صخره‌ایی منطقه رمین در این شهرستان با همکاری اداره کل شیلات استان سیستان و بلوچستان انجام شد.

دکتر گل بشیرزاده مسئول راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی در خصوص اهمیت این نوع جلبک‌ها در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: برداشت این گونه جهت بررسی خواص دارویی در اولویت قرار گرفت و این گونه از جلبک های خوراکی و دارویی در بهمن ماه با کاهش دما در منطقه چابهار شروع به رشد کرده و همزمان با گرم شدن هوا در اوایل خرداد از بین می‌روند.

وی افزود: باتوجه به نزدیک شدن به پایان زمان رشد این جلبک ها در سواحل چابهار تصمیم به برداشت و نگهداری این گونه از جلبکها برای بررسیهای خواص بیولوژیک و آنتی باکتریال گرفته شد، همچنین  هفت نمونه جلبک قهوه ایی مانند سیستو سریا (Cystoseria) نیز جهت بررسی خواص دارویی برداشت شد.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی چابهار تصریح کرد: در فاز نخست فعالیت این مرکز بررسی تکنولوژی و جنبه های اقتصادی تولید دارو، محصولات مراقبتی پوست و... بر پایه جلبک‌های دریایی در دستور کار قرار دارد.

مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار در سال گذشته موفق به اخذ مجوز از شورای گسترش دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی گردید و هم اکنون با رویکرد تولید محصولات دارویی دریایی در حال فعالیت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • آغاز عملیات احداث پل دوربرگردان شمال به شمال بزرگراه شهید چمران
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی