Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان گفت: پس از بارش ها قاعدتا باید بین ۱۰ تا ۱۵ ساعت آبگرفتگی معابر رفع شود و طولانی تر شدن بیش از این حد نشان دهنده عدم آمادگی دستگاه هاست.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی عصر امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با حضور مسوولین مربوطه در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: رنج و گرفتاری ای که بخشی از مردم اهواز و کارون در بارش های سنگین سال گذشته به علت آبگرفتگی ها و پس زدگی فاضلاب متحمل شدند فراموش ناشدنی است و مسوولان باید حتما با درس گرفتن از آن تجربه تلخ حضور موثر در جلسات ستاد بحران داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه امیدواریم با هزینه اعتبار ۵۰ میلیون یورویی وضعیت شبکه فاضلاب در شرق اهواز و کارون بهبود یابد، گفت: در عین حال اقدامات لازم انجام شود تا با آمادگی بیشتر به استقبال بارش های امسال برویم.

استاندار خوزستان افزود: پس از بارش ها قاعدتا باید بین ۱۰ تا ۱۵ ساعت آبگرفتگی معابر رفع شود و طولانی تر شدن بیش از این حد نشان دهنده عدم آمادگی دستگاه هاست. البته شاید خشکسالی های طولانی موجب عادت کردن ما و عدم توجه به انجام تمهیدات لازم بوده است.

رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان اضافه کرد: با دستگاه های مختلف از هم اکنون با هم هماهنگی شوند و تقسیم کار و امکانات صورت گرفته و اکیپ ها آماده باشند تا در صورتی که با بروز بحران مواجه شدیم معطل هماهنگی و تشکیل اکیپ ها نباشیم و زمان را از دست ندهیم.

شریعتی گفت: همچنین دستگاه ها نیز پمپ هایی خریداری نمایند و در تملک خود داشته باشند تا در شرایط بحران این تجهیزات به کمک گرفته شوند.

شریعتی بیان کرد: طرح ضربتی شهرداری هم پیگیری شود تا طرح های فاضلاب در نقاط کم برخوردار هم اجرا شوند.

استاندار خوزستان در پایان : تا کنون حدود ۱۵۰۰ خانوار خسارت دیده از بحران آبگرفتگی سال گذشته در اهواز و کارون کمک های بلاعوض و تسهیلات کم بهره دریافت نموده اند و لازم است بانک ها در پرداخت کمک ها و تسهیلات تسریع نمایند تا این رقم به سه هزار خانوار برسد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استانداری خوزستان برنا خوزستان ستاد مدیریت بحران خوزستان پاییز و زمستان آبگرفتی دستگاه ها بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۶۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سبزه زاری گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، فردا احتمال رگبار و رعدوبرق در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات و وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان خوزستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در دیگر مناطق استان احتمال بارش‌های نقطه‌ای دور از انتظار نیست، افزود: روز‌های یکشنبه تا سه شنبه هم احتمال بارش‌های پراکنده و وزش باد‌های متوسط و تندباد‌های لحظه‌ای در برخی ازنقاط استان وجود خواهد داشت.

به گفته سبزه زاری؛ تا روز یکشنبه روند افزایش دما در سطح استان پیش بینی می‌شود و تا اواسط هفته آینده استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اضافه کرد: از روز چهارشنبه هفته آینده سامانه بارشی جدیدی استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی می‌گوید: در شبانه روز گذشته اهواز با ۳۸.۳ و ایذه با ۱۳.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده اند و اهواز به بیشینه دمای ۳۸.۳ و کمینه دمای ۲۱.۷ درجه سانتیگراد رسیده است.

دیگر خبرها

  • پزشک متخلف در اهواز محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم شد
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • وضعیت عجیب پارکینگ خودروهای لوکس در سیل بم!
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • سیل بم در پارکینگ خودرو | خودروهای لجن کش در حال کارند
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران
  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان