Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-30@23:11:00 GMT

دردسرهای فرعون‌ مصر برای یک بازیگر+ عکس

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۶۶۷۵

دردسرهای فرعون‌ مصر برای یک بازیگر+ عکس

صراط: انتخاب عمرو یوسف بازیگر مصری برای ایفای نقش احمس، فرعون قدرتمند مصری در یک سریال، این روزها در شبکه‌های اجتماعی بحث برانگیز شده است.   به گزارش ایسنا با وجود اینکه فقط دو روز از اعلام رسمی ساخت این سریال می‌گذرد، انتقادهای زیادی متوجه سازندگانش شده است.     در ابتدا تصویری تبلیغاتی از این سریال منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تصویر به اشتباه به جای احمس تصویر تحتمس سوم یکی دیگر از فراعنه مصر ترسیم شده بود.   برخی معتقدند تصویر رسمی سریال بوده و برخی دیگر آن را به یکی از طرفداران نسبت می‌دهند. منتقدان گفته‌اند وقتی ابتدای کار با چنین اشتباه بزرگی آغاز شود، معلوم نیست پایان داستان چه خواهد شد!   اما مهمترین مسئله‌ای که اعتراض مصری‌ها را برانگیخته انتخاب عمرو یوسف به عنوان قهرمان داستان در نقش احمس فرعون مصری است. آن‌ها معتقدند ویژگی‌های ظاهری و چهره عمرو یوسف اصلا شبیه فراعنه نیست و سازندگان می‌توانستند انتخاب‌های نزدیک‌تر و مناسب‌تری داشته باشند. آن‌ها پیشنهادهایی هم مطرح کرده‌اند که خالد نبوی در صدر لیست پیشنهادی مصری‌هاست.   عمرو یوسف   یکی از کاربران مصری در جواب انتقادات گفته است: گزینه‌های پیشنهادی شما به لحاظ قدرت بازیگری مناسب هستند اما شما از کجا مطمئنید که مصریان باستان چه شکلی داشته و بیشتر شبیه به کدام بازیگران بوده‌اند؟ از کجا معلوم که آن‌ها شبیه عمرو یوسف نبوده باشند؟ آیا این درست است که به خاطر اینکه چهره‌اش با اکثریت مصری‌ها متفاوت است او را از بقیه جدا بدانیم؟   این سریال با نام «پادشاه» یک درام مناسبتی است که برای ماه رمضان سال ۲۰۲۱ ساخته می‌شود.   سریال «پادشاه» که توسط شرکت اروما با مشارکت شرکت سینرجی ساخته می‌شود یکی از بزرگترین تولیدات رمضانی سال آینده است. این سریال احتیاج به دکورهای سنگین و لباس‌های مخصوص آن زمان را دارد و نیز بازسازی جنگ‌های قدیمی که نیاز به تجهیزات زیادی خواهد داشت.   این سریال اقتباسی است از کتاب «جنگ طیبه» اثر نویسنده مشهور مصری که در سال ۱۹۴۴ نوشته شده است. داستان را برادران دیاب به صورت فیلم‌نامه درآورده‌اند و این دومین همکاری برادران دیاب با عمرو یوسف پس از سریالی مناسبتی برای ماه رمضان سال ۲۰۱۸ محسوب می شود.   داستان سریال که توسط حسین المنباوی کارگردانی می‌شود، معرفی فرعون احمس است و دوره‌ای که او جنوب و شمال مصر را آزاد کرده و هکسوس را از منطقه طیبه بیرون کرد. این نخستین بار است که در مصر یک سریال به صورت اختصاصی به بازسازی واقعی زندگی یک فرعون می‌پردازد.   برخی نگرانند که این پروژه عظیم شکست بخورد اما تامر مرتضی، تهیه‌کننده سریال «پادشاه» معتقد است درام‌های مصری باید به این سمت و سو بروند.   در حال حاضر نام این سریال «پادشاه» عنوان شده است اما شرکت سینرجی پس از مطرح شدن نام سریال متوجه شد که سریال دیگری هم با همین نام و از تولیدات خودش برای رمضان آینده در حال ساخت است به همین دلیل امکان تغییر نام یکی از سریال‌ها وجود دارد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: بازیگر مصری صراط عمرو یوسف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۶۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای «نفرین فرعون» چگونه بر سر زبان‌ها افتاد؟

مقبره توت‌عنخ‌آمون علاوه بر اینکه یکی از مهم‌ترین یافته‌های باستان‌شناسی قرن بیستم است، مثل محفظه‌ای از اسرار و شایعات و نظریه‌های توطئه نیز هست. به طور خاص، اصطلاح «نفرین فرعون» زمانی بر سر زبان‌ها افتاد که لرد کارناروُن، حامی مالی اکتشاف مقبرۀ پادشاه توت، تنها چند ماه پس از ورود به آرامگاه او درگذشت.

با وجود این اتفاق شک‌برانگیز، شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد بین ورود به مقبرۀ فرعون و مرگ فوری ارتباطی وجود دارد، چون برای مثال، هُوارد کارتر، پس از بیرون کشیدن فرعون از محل استراحت ابدی خود، ۱۷ سال دیگر زندگی کرد.

به گزارش فرادید، کارناروُن نیز سال‌ها پیش از مرگ نهایی‌اش در آستانه مرگ بود و پس از جراحت شدید در یک تصادف رانندگی در سال ۱۹۰۳، از عفونت‌های مکرر ریوی رنج می‌برد و بالاخره در ماه مه ۱۹۲۳ تسلیم مسمومیت خونی ناشی از گزش پشه ناقل شد.

با این حال، ممکن است کارناروُن بخاطر معاملات تجاری خود دچار این نفرین شده باشد. او برای تامین هزینه‌های این سفر معروف، حقوق انحصاری تمام اطلاعات مربوط به مقبره فرعون را به تایمز لندن فروخت و عملاً به این روزنامه، انحصار تمام حقایق مربوط به توت‌عنخ آمون و کشف او را داد.

با توجه به اینکه کل جهان اسیر این داستان در تایمز شده بود، سایر رسانه‌ها که از بدست آوردن خبر تازه ناامید شده بودند، به اخبار ساختگی متوسل شدند. پس از مرگ کارناروُن، روزنامه‌نگاران سرتاسر جهان یک روز پرکار و شلوغ داشتند، چون انواع داستان‌های گمانه‌زنی درباره چگونگی فوت او را چاپ می‌کردند.

به گفته دیوید سیلوِرمَن، متصدی نمایشگاه جهانی توت‌عنخ‌آمون، بسیاری از خبرنگاران آن زمان به عمد کتیبه‌های یافت‌شده روی مقبره را اشتباه تفسیر کردند تا به وجود نفرین دامن بزنند. برای مثال، یکی از رسانه‌ها ادعا کرد که در کتیبه‌ای نوشته شده بود: «همه کسانی را که از آستانه محوطه مقدس پادشاه سلطنتی که برای همیشه خواهد زیست، عبور کنند، خواهم کشت»، در حالی که هرگز هیچ پیامی با این مضمون یافت نشده بود.

یکی دیگر از رسانه‌ها، قسمتی از کتاب مردگان مصر را که روی قبر حک شده بود حذف کرد و به اشتباه آن را اینگونه ترجمه کرد: «کسانی که وارد این قبر مقدس شوند به سرعت بال‌های مرگ را ملاقات خواهند کرد.»

با وجود اینکه هیچ متن حاوی نفرینی نزدیک جسد پادشاه توت یافت نشده، گاهی اوقات هشدارهایی روی مقبره‌های دیگر مصر باستان نوشته می‌شد. یکی از مثال‌های بارز این هشدارها این است: «آن‌هایی که این قبر را می‌شکنند، به یک بیماری مبتلا می‌شوند که هیچ پزشکی نمی‌تواند آن را تشخیص دهد»، اگرچه مشخص نیست این تهدید روی قبر چه کسی نوشته شده است.

با این حال، به طور کلی، نفرین تنها روی مقبره‌های افراد غیرسلطنتی حک می‌شد، چون خانواده‌های سلطنتی مصر توسط یک سری طلسم‌ها به نام «متون اهرام» محافظت می‌شدند و بنابراین نیازی به دفاع اضافی در قالب جادوگران نداشتند.

با وجود فقدان کامل نفرین‌های واقعی فرعونی، برخی از افراد که مشتاق چنین داستانهایی بودند، بارها به دنبال دلایلی برای این باور بودند که ایجاد مزاحمت برای یک پادشاه باستانی ممکن است عواقب مرگباری داشته باشد. برای مثال یک‌بار یک مقاله ادعا کرد که مصری‌ها در زیر برخی مقبره‌ها، زباله‌های هسته‌ای دفن کردند که منجر به عوارض مرگباری برای باستان‌شناسان می‌شود!

گذشته از این حدس و گمان‌های مضحک، برخی مطالعات علمی نشان داده‌اند که ممکن است مقبره‌های باستانی حاوی قارچ، کپک یا میکروب‌های بالقوه مضری باشند که سلامت محققانی که آن‌ها را استنشاق می‌کنند به خطر می‌اندازد. با این حال، تا کنون هیچ نشانه‌ای حاکی از ابتلای هیچ مصرشناسی به چنین پاتوژنی گزارش نشده و اینها همه تیر خلاص به شایعۀ نفرین فرعون است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش به بازی شهاب حسینی در آخرین سریالش
  • فرجی: در فصل ۵ «نون خ» هفت نفر دست و پایشان شکست/ صحبت کردن درباره فصل جدید زود است
  • ماجرای «نفرین فرعون» چگونه بر سر زبان‌ها افتاد؟
  • چهره متفاوت بازیگر نقش علی در آینه عبرت بعد از ۳۵ سال
  • هدیه عجیبی که رونالدو از عربستانی‌ها گرفت
  • واکنش دوستان بازیگر زن سریال نون خ به چهره و ظاهرش (فیلم)
  • تصاویر نجومی دهم اردیبهشت (۲۹ آوریل)
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • درگیری شدید صلاح با کلوپ؛ خشم فرعون