Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@10:29:08 GMT

ورزش قزوین در آفساید

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۷۳۸۶

ورزش قزوین در آفساید

به گزارش ایرنا، امروزه بعد از گذشت حدود ۶ ماه از شیوع کرونا ضربات سنگین آن در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی محسوس‌تر می‌شود و آسیب‌های آن برای فعالان این عرصه‌ها بیش از پیش نمایان می‌گردد.

ورزش استان قزوین که یکی از شاخص‌های کشور در تعداد میزبانی‌های مسابقات ملی، برگزاری اردوها، اعزام به مسابقات کشوری، برگزاری کلاس‌های تخصصی آموزشی با حضور مربیان و مدرسان برجسته و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بود بعد از شیوع کرونا تقریبا در آفساید قرار گرفت و همه این فعالیت‌های ورزشی تعطیل شدند.

همین امر، بسیاری از فعالان حوزه ورزش را در تامین معیشت و درآمد با چالش‌های جدی مواجه کرده و موجی از نگرانی و دغدغه را میان آنها به وجود آورده است.

۵۰۰ مربی شنا در استان قزوین بیکار و ۲۵ استخر تعطیل شده‌اند

رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلوی استان قزوین به خبرنگار ایرنا گفت: آسیب‌های کرونا بیشتر از سایر رشته‌های ورزشی به شنا وارد شد.

محمد داودی افزود: بعد از شیوع کرونا مربیان شنا که در امر آموزش فعال بودند و از سال گذشته، تعدادی از نوآموزان را استعدادیابی کرده و برای پرورش آنها برنامه ریزی کرده بودند تلاششان بی ثمر ماند.

وی اضافه کرد: متاسفانه از اسفندماه سال گذشته عملا فعالیت رشته شنا در استان تعطیل شد و لطمه زیادی به استخرهای خصوصی استان قزوین وارد گردید.

این مسوول گفت: این استخرها که در امر آموزش فعالیت می‌کردند قسمت اعظم آنها هم اینک با مشکلات مالی مواجه شده و هیات شنای استان نیز از نظر فنی با مشکل رو به رو گردیده است.

داودی با بیان اینکه مربیان شنای استان بعد از شیوع کرونا هیچ فعالیتی ندارند، افزود: رشته شنا نیازمند کار عملی در آب است که متاسفانه انجام این کار در این شرایط برای ما فراهم نیست و ما تابستان بهترین زمان برای تمرینات شنا، اعزام به مسابقات و برگزاری رویدادهای ورزشی را از دست دادیم.

وی اضافه کرد: شیوع کرونا آسیب بزرگی به مجموعه شنا وارد کرد و مربیان این رشته را خانه نشین و شناگران را از استخرها دور ساخت.

این مسوول اضافه کرد: ۲۵ استخر در کل استان فعالیت داشتند که بعد از کرونا تطعیل شده و ۵۰۰ زن و مرد این رشته نیز بیکار شدند.

برگزاری یک مسابقه در رشته سوارکاری قزوین پس از کرونا

دبیر هیات سوارکاری استان قزوین گفت: این رشته نیز مانند سایر رشته‌ها بعد از شیوع کرونا با مشکلات زیادی مواجه شد.

علی میزبانی گفت: علیرغم گذشت نصف سال، فقط موفق شدیم یک مسابقه را برگزار کنیم و اکثر برنامه ریزی‌های ما برای برگزاری مسابقات لغو شد.

وی اضافه کرد: ۱۰۰ درصد کلاس‌های آموزشی سوارکاری استان نیز لغو شده و هیچ کلاس آموزش تئوری نیز برگزار نکرده ایم.

این مسوول گفت:حدود ۵۰ درصد کلاس‌های عملی ما نیز کنسل شده و مابقی نیز به صورت جسته و گریخته با ترس و لرز برگزار گردیدند.

میزبانی گفت: بسیاری از مربیان و سوارکاران استان نیز که از راه آموزش ارتزاق می‌کردند با مشکل معیشت مواجه شده و باید برای جبران خسارات آنها تمهیدی اندیشیده شود.

وی افزود: حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ سوارکار و هفت باشگاه سوارکاری در استان فعالیت دارند که شیوع کرونا آسیب‌های شدیدی را در بخش آموزش و معیشت به آنها وارد کرد.

درآمد باشگاه داران به علت شیوع کرونا کفاف اجاره بها را نمی‌دهد

رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان قزوین به خبرنگار ایرنا گفت: بیش از ۲۰۰ باشگاه پرورش اندام در استان قزوین فعالیت داشتند که بعد از شیوع کرونا با مشکلات جدی مواجه شدند.

آفشید خوشنویس افزود: اکثر باشگاه‌های استان استجیاری هستند و اجاره بهای آنها به علت کرونا و تعطیلی مکرر عقب افتاده و تعداد ورزشکاران آنها کاهش چشمگیری یافته است.

وی اضافه کرد: این باشگاه‌ها بعد از شیوع کرونا به مدت سه ماه تعطیل بودند و بعد از یک بازگشایی کوتاه مدت، دوباره تعطیل شدند و هم اینک حدود ۲ ماه است که فعالیت دارند اما مثل سابق نیست و به شدت با ریزش ورزشکاران مواجه شده اند.

خوشنویس گفت:ما از مسوولان درخواست تسریع در پرداخت تسهیلات کرونا به باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام به ویژه مربیان را داریم چون بعد از شیوع این بیماری به شدت معیشت آنها دچار مشکل شده است.

هیچ کار خاصی در رشته اسکیت قزوین بعد از کرونا انجام نشد

رییس هیات اسکیت استان قزوین به خبرنگار ایرنا گفت: سال گذشته در مدت مشابه امسال فعالیت بسیار خوبی در بخش میزبانی و اعزام به مسابقات داشتیم ولی امسال هیچ کار خاصی انجام نداده ایم و فقط یک مسابقه نمایشی ویژه خانم‌ها به صورت برخط با ارسال کلیپ برگزار کردیم.

میلاد حکمی افزود:  فعلا خود فدراسیون هم هیچ مسابقاتی نگذاشته و استان‌ها را هم از برگزاری مسابقات به خاطر کرونا منع کرده است.

وی گفت: قرار بود ماراتن کشوری اسکیت به مساحت ۴۲ کیلومتر در قزوین برگزار شود و برنامه ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته بود که متاسفانه به دلیل شیوع کرونا لغو شد.

این مسوول افزود: امیدواریم در آینده بتوانیم مسابقاتی را به صورت لیگ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بدون تماشاچی برگزار کنیم و با انجام تست کرونا از ورزشکاران، نگرانی خانواده‌ها را مرتفع کنیم.

حکمی اضافه کرد: اگرچه رشته اسکیت هم اینک امکان برگزاری را در فضای باز دارد ولی مربیان ما بیش از نصف شاگردان خود را از دست داده اند و از نظر اقتصادی و کسب درآمد نیز متضرر شده اند.

تعداد ورزشکاران بدمینتون استان از ۹۰۰ تن به ۱۰۰ نفر کاهش یافته است

رییس هیات بدمینتون استان قزوین به خبرنگار ایرنا گفت: بعد از شیوع کرونا خانواده‌ها به شدت دچار ترس و نگرانی شده و جلوی فرزندان خود را برای حضور در سالن‌های ورزشی می‌گیرند.

صدیق سخن سنج افزود: این درحالی است که رشته بدمینتون در زمینی به مساحت ۶ متر با حداکثر چهار نفر بازی می‌شود و از نظر احتمال شیوع کرونا بسیار درصد پایینی دارد.

وی اضافه کرد: به دنبال این موضوع، متاسفانه کلاس‌های آموزشی ما از ۱۶ نفر به چهار نفر کاهش یافته و علاقه مندان بسیار کمی در این دوره‌ها حضور می‌یابند.

سخن سنج گفت: امیدواریم هرچه سریعتر شاهد رفع این بیماری در سطح جامعه باشیم تا بتوانیم با برگزاری کلاس‌های آموزشی و استعدادیابی در سطح استان برای شکوفایی این رشته تلاش کنیم.

برچسب‌ها ویروس کرونا فدراسیون اسکیت فدراسیون بدمینتون فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام وزارت ورزش و جوانان استان قزوین فدراسیون سوارکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فدراسیون اسکیت فدراسیون بدمینتون فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام وزارت ورزش و جوانان استان قزوین فدراسیون سوارکاری ویروس کرونا فدراسیون اسکیت فدراسیون بدمینتون فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام وزارت ورزش و جوانان استان قزوین فدراسیون سوارکاری بعد از شیوع کرونا پرورش اندام رییس هیات تعطیل شد مواجه شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۷۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود
  • روز دوم آزمون سراسری/ رقابت داوطلبان گروه‌ علوم تجربی در قزوین
  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود