Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:06:51 GMT

چهار تعاونی توسعه و عمران در خراسان شمالی تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۷۵۸۶

چهار تعاونی توسعه و عمران در خراسان شمالی تشکیل شد

سعید ملایی روزسهشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت های توسعه و عمران با جذب دست کم نیم درصد از جمعیت شهرستان، می توانند فعالیت خود را آغاز کنند، تشکیل و فعالیت این شرکت ها گامی است تا سود ناشی از فعالیت های اقتصادی نصیب مردم شود.  

وی افزود: خوشبختانه استاندار خراسان شمالی هم نگاه ویژه ای به این تعاونی ها دارد و تاکید بر این است که کارها و حرکت برای توسعه، با رویکرد انجام دسته جمعی کارها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: اکنون برخی خدمات شهری همچون زباله برداری، رفت و روب، خدمات فضای سبز، از شهرداری ها به شرکت های توسعه و عمران واگذار شده است.   

به گفته وی، سرمایه اولیه شرکت های توسعه و عمران استان بیش از ۶۱۸ میلیارد ریال  و با تشکیل این شرکت ها تاکنون برای ۱۶۰ نفر اشتغالزایی شده است.  

ملایی با اشاره به پیگیری ها برای تشکیل شرکت توسعه و عمران در شهرستان اسفراین اظهار داشت: در این زمینه،  موافقت نامه صادر و عضو گیری انجام شده اما هنوز ثبت، انجام نشده است.

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به اینکه تمام شهروندان و مردم شهرستان می توانند در این شرکت ها عضو شوند افزود: تلاش داریم تا در هر شهرستان، یک شرکت تعاونی توسعه و عمران تشکیل شود.

بر اساس این گزارش،  شرکت تعاونی توسعه و عمران با رویکرد سرعت دادن به رشد و توسعه شهرها و روستاها تشکیل می شود و با هدایت سرمایه ها به تولید و توسعه اقتصاد می توان شاهد رونق اقتصاد بود.  

این شرکت ها می توانند در انجام تمام فعالیت های عمرانی در شهرها و روستاها ورود پیدا کرده و با تملک زمین های بافت فرسوده شهری و روستایی، با استفاده از قوانین، به احیا و نوسازی این بافت ها سرعت دهند.

در خراسان شمالی ظرفیت های زیادی برای توسعه کشت گیاهان دارویی وجود دارد و توسعه کشت گیاهان دارویی، یکی دیگر از ظرفیت ها و فرصت ها برای سرمایه گذاری این شرکت ها است.   

برچسب‌ها بجنورد روستائیان توسعه ایران توسعه اقتصادی توسعه روستایی خراسان شمالی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد روستائیان توسعه ایران توسعه اقتصادی توسعه روستایی خراسان شمالی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بجنورد روستائیان توسعه ایران توسعه اقتصادی توسعه روستایی خراسان شمالی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی توسعه و عمران خراسان شمالی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۷۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود

مسئول اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات خراسان شمالی گفت:آزمون سراسری نوزهمین دوره آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور جمعه چهاردهم اردیبهشت ساعت هشت و نیم صبح در مجتمع شهیدین نرسیده به دانشکده علوم قرآنی برگزار می‌شود.
 سید ناصرحسینی افزود: در این دوره ۸۶ نفر از حافظان (۳۴ آقا و ۵۲ شرکت کننده خانم) در ۳ بخش (حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظ کل) شرکت کردند که ۱۷ نفر از حافظان اهل سنت و مابقی از اهل تشیع هستند.
وی گفت: افراد شرکت کننده در این آزمون، هشت نفر با مدرک کارشناسی ارشد، هشت نفر دانشجو ۲۳ نفر کارشناسی، ۱۴ نفر دانش آموز، ۱۵ نفز دیپلم و ۱۸ نفر نیز در مقطع زیر دیپلم هستند.

در خراسان شمالی بیش از دو هزار نفر حافظ قرآن کریم وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی