Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@03:54:58 GMT

دستگاه قضایی استان قزوین از سوت زن‌ها حمایت می‌کند + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۷۵۸۸

دستگاه قضایی استان قزوین از سوت زن‌ها حمایت می‌کند + فیلم

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها_ رئیس کل دادگستری استان قزوین مصداق عمل سوت زنی در اسلام را امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: اگر آمران به معروف با رعایت شرایط شرعی و قانونی اقدامی انجام دهند، قطعا دستگاه قضایی از آن‌ها حمایت خواهد کرد. - اخبار استانها -

نورالله قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم قزوین در اظهار داشت: اگر آمران به معروف با رعایت شرایط شرعی و قانونی اقدامی انجام دهند سپس کسی معترض اقدام‌شان شود و به آن‌ها آسیبی برساند، قطعا دستگاه قضایی آن‌ها حمایت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه بهتر است به جای واژه سوت زنی از امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنیم، افزود: آمران به معروف باید با دلسوزی و مهربانی در جامعه به نصحیت، پند و موعظه بپردازند و مچ گیری هدف فرضیه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر نیست اما با همه این دلسوزی‌‌ها اگر فردی به دنبال هنجارشکنی باشد، دستگاه قضا با آن برخورد می‌کند.


قدرتی فلسفه قیام امام حسین(ع) را احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: جامعه یزیدی را فساد، ظلم، تبانی، شراب خواری، تعرض به جان، مال و ناموس مردم فراگرفته بود، با این حال جامعه در اوج سکوت بود زیرا عده‌ای را با پول، افرادی را با تزویر و برخی را با زور و تهدید وادار به سکوت کرده بودند.

آتش‌سوزی گسترده در مرز مشترک گیلان و قزوین؛ نیروهای امدادی به کمک روستانشینان شتافتندروزگار ناخوش فروشگاه‌های نوشت‌افزار، کیف و کفش مدرسه در قزوین / بازارها‌‌ خالی از خریدار + فیلمگزارش ویدئویی| واکنش ناجا به گزارش تسنیم /‌ فرمانده انتظامی استان قزوین ‌به معضل محله "رودخانه بازار" ورود کرد

رئیس کل دادگستری استان قزوین با اینکه شرایط جامعه ما با وضعیت حاد اجتماعی و سیاسی در کربلا متفاوت است خاطرنشان کرد: هنوز فرصت برای امر به معروف و نهی از منکر لسانی وجود دارد این در حالی است که افراد باید قوانین و شرایط این فریضه دینی را بدانند.

این مسئول عالی مقام قضایی استان قزوین ادامه داد: در امر به معروف و نهی از منکر لسانی نباید درگیری فیزیکی و حرمت شکنی به وجود آید همچنین آمران به معروف نیز در صورت مواجه شدن با توهین، سریع اقدام به شکایت نکنند زیرا در این مسیر صبوری و استقامت نیاز است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امربه معروف و نهی از منکر استانداری قزوین دادگستری استان تهران امربه معروف و نهی از منکر استانداری قزوین دادگستری استان تهران امر به معروف و نهی از منکر آمران به معروف استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۷۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دادگستری خراسان رضوی اعلام کرد پرونده قضائی برای ضاربان یک آمر به معروف و ناهی از منکر در کاشمر تشکیل و موضوع به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

طبق گزارش دادگستری خراسان رضوی، در پی تذکر یک جوان کاشمری و آمر به معروف و ناهی از منکر به ۲ راکب موتور سیکلت که برای سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند وی از سوی ضاربان با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه گردن مجروح شد.

بنا بر این گزارش، پرونده قضائی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر تشکیل و متهمان با صدور قرار بازداشت موقت تحویل زندان شهرستان شدند.

کد خبر 6094274

دیگر خبرها

  • تکرار حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان از طرح نور
  • موافقت با مرخصی و اشتغال به کار جمعی از زندانیان خدابنده
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت مازندران
  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • سند تحول قضایی به مثابه قانون اساسی و نقشه راه دستگاه قضایی است
  • خدا را سپاسگزاریم که در جای جای نظام سخن از یاد خدا و عدالت و یاری مظلومان است/ مردم ایران اسلامی در صف اول حمایت از فلسطین بوده و هستند
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • دلسوزی شاگرد منتظری برای شهید مطهری/ تشکیل 700 پرونده برای مشاوران املاک یک استان!