Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@23:45:16 GMT

سرمایه‌گذاری خودروسازی در خراسان شمالی محقق می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۷۵۹۷

سرمایه‌گذاری خودروسازی در خراسان شمالی محقق می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر اختصاص این خودروهای حمل‌ونقل بار و مسافر روستایی به خراسان شمالی منتشرشده بود که استاندار خراسان شمالی طی تفاهم‌نامه‌ای در آینده‌ای نزدیک قریب به ۵۰۰ خودرو به همراه تسهیلات لازم را برای نوسازی ناوگان عمومی روستایی استان، با همکاری معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و یکی از خودروسازی‌های کشور وارد استان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدار روز گذشته استاندار خراسان شمالی و رئیس مجمع نمایندگان استان با سبلان خودرو نیز ازجمله این اقدامات برای اجرایی شدن نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی روستایی استان به شمار می‌رود.

آیا سرمایه‌گذار رفته از استان به خراسان شمالی بازمی‌گردد؟

مجموعه شرکت سبلان خودرو که بانام کامل سبلان خودرو مایوان شناخته و ثبت‌شده است و این شرکت ازجمله مجموعه‌هایی است که طی سالیان گذشته برای سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی اقدام کرده بود.

این سرمایه‌گذار در سال ۸۸ که با نام مجموعه تولیدی مایوان قصد تأسیس داشته است، برای ایجاد خط تولید خودروهای اتوبوس، و مینی بوس در خراسان شمالی تقاضای ۵۰ هکتار زمین می‌کند اما با عدم استقبال و همراهی مسئولان استانی وقت، همکاری مناسبی با این مجموعه انجام نمی‌شود و سرمایه‌گذار از استان فراری داده می‌شود.

مسئولان این مجموعه پس از یک سال توانستند در استان اردبیل سرمایه‌گذاری خود را آغاز کنند و عنوان سبلان خودرو مایوان را برای این شرکت برگزینند. استفاده از نام «مایوان» به‌عنوان روستایی در خراسان شمالی همچنان نشان‌دهنده تعلق این مجموعه به استان خراسان شمالی نیز هست.

سید محمد پاکمهر، رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی نیز با تاکید بر لزوم ارتقا و نوسازی حمل‌ونقل عمومی روستایی در استان گفت: این گروه سازندگان که در قزوین، بندرانزلی، اردبیل و ترکیه اقدام به تولید خودرو می‌کند، نسبت به حضور در خراسان شمالی اعلام آمادگی کرده است.

وی افزود: خودروهایی تولیدی به‌صورت ۴۸ درصد داخلی و سایر اجزا و قطعات آن به‌صورت تحت لیسانس ایتالیا ساخته می‌شود و امید است بتوان با استفاده از ظرفیت وزارت کشور، معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری در خراسان شمالی اقدامی مهم را رقم زد.

آماده سرمایه‌گذاری خودروسازی در خراسان شمالی هستیم

محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی نیز تصریح کرد: تمام شرایط برای حضور خودروسازان در استان فراهم است.

وی افزود: جلسات متعدد با سرمایه‌گذاران سبب خوشحالی و شعف است جرا که نتیجه آن برای مردم استان مفید خواهد بود.

استاندار خراسان شمالی افزود: منطقه ویژه اقتصادی بجنورد با معافیت‌های مختلف آماده احداث خط تولید جدید سبلان خودرو می‌باشد که در صورت موافقت این شرکت، همه بخش‌های حاکمیت در استان در راستای خدمت به مردم پای‌کار خواهند بود.

حال باید دید که فرصت بهسازی و نوسازی ناوگان روستایی استان به فضایی برای سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی تبدیل می‌شود یا خیر.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خودرو خراسان شمالی سرمایه گذاری خودروسازی محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی خراسان شمالی سرمایه گذاری سبلان خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۷۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان شمالی

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: هشدار نارنجی هواشناسی برای روز پنج‌شنبه در استان صادر شد.

مهری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای روز پنج‌شنبه در خراسان شمالی صادر شده است.

وی افزود: وزش باد شدید، رگبار باران، تگرگ و مه آلودگی از مخاطرات این سامانه است.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: شیروان، فاروج، اسفراین، بام و صفی آباد و بخش‌هایی از گرمه، جاجرم و بجنورد تحت تأثیر این سامانه خواهند بود.

هاشمی عنوان کرد: کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها، جاری شدن رواناب و خسارت به سازه‌های موقت نیز تا فردا پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 751684

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی سطح نارنجی در خراسان شمالی صادر شد
  • رفع هشت نقطه پرحادثه در شبکه راه‌های خراسان شمالی
  • ببینید | طوفان شن وحشتناک با سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعتی در خراسان شمالی!
  • سرمایه گذاری در حوزه‌ گندم‌ به یک فرهنگ اقتصادی در کردستان تبدیل شود
  • هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان شمالی
  • شهرداری خواهان بام خرم‌آباد/ چراغ سبز منابع طبیعی استان
  • تجمع مردمی حمایت از اجرای طرح نور در مرکز خراسان شمالی
  • تولید فنرهای مورد نیاز صنایع ریلی و خودروسازی
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟