Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز گفت: رشته آموزش و پرورش ابتدایی یکی از جذابترین رشته‌های دانشگاهی بوده و آینده درخشانی منتظر فارغ‌التحصیلان آن است.

جواد فرزانفر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در نی‌ریز اظهار کرد که آموزش و پرورش ابتدایی یکی از رشته‌های پرطرفدار در  دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رشته یکی از جذابترین رشته‌های دانشگاهی بوده و تعداد دانشجویان آن روز به روز در حال افزایش است.

وی افزود: رشته آموزش و پرورش ابتدایی یکی از زیرمجموعه‌های رشته علوم تربیتی است و دوره ابتدایی نخستین مقطع تحصیلی و نقطه آغاز یادگیری تمام دانش‌آموزان است. استادان ما در دوره لیسانس از رشته علوم تربیتی به‌عنوان «آچار فرانسه» آموزش و پرورش یاد می‌کردند؛ چراکه بخش عمده‌ای از دروس این رشته هم به‌صورت نظری و هم به‌صورت عملی در زمینه‌های آموزشی هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز درباره بازار کار این رشته خاطرنشان کرد: با توجه به بازنشستگی‌های زیادی که در سال‌های پیش‌رو در دوره ابتدایی با آن روبه‌رو هستیم، آینده درخشانی منتظر فارغ‌التحصیلان این رشته است، اکنون بازار کار این رشته فقط به دوره ابتدایی محدود نیست؛ بلکه مراکز مهدکودک و پیش‌دبستانی نیز از فارغ‌التحصیلان این رشته استقبال می‌کنند. 

فرزانفر درباره مهارت‌هایی که دانشجویان فارغ‌التحصیل این رشته کسب می‌کنند به آنا گفت: یک معلم باید نحوه‌ ایجاد و حفظ آرامش در کلاس درس و به‌وجود آوردن فضای نشاط‌آور هنگام تدریس را آموزش دیده باشد و این آموزش‌ها را دقیقاً در سرفصل دروس رشته آموزش و پرورش ابتدایی، به‌خوبی می‌توان مشاهده کرد.

وی اظهار کرد: تجربه نشان داده معلمانی که فارغ‌التحصیل رشته آموزش و پرورش  ابتدایی هستند در مقایسه با معلمان رشته‌های دیگر، موفق‌تر بوده‌اند و افرادی که در این رشته دانشگاهی فارغ‌التحصیل و دانش‌آموخته می‌شوند به علت ارائه اغلب دروس به صورت عملی و روش تدریس، از فن بیان خوبی برخوردار می‌شوند و این مطلب آن‌ها را در انتقال مطالب و مفاهیم به بهترین شکل ممکن به دانش‌آموزان یاری می‌رساند.

انتهای پیام/4117/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز آموزش ابتدایی رشته آموزش و پرورش ابتدایی رشته آموزش و پرورش ابتدایی فارغ التحصیلان نی ریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۷۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار اردبیل: سند بنیادین آموزش و پرورش را متحول کرد

استاندار اردبیل گفت: معلمان معماران تربیت شایسته نسل آینده هستند که باید مسئولیت و کار سنگین آنها مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سید حامد عاملی ‌در مراسم تجلیل از معلمان در اردبیل، اظهار داشت: کشور ما در مسیر توسعه، پیشرفت و اصلی‌ترین عنصر خود نیروی انسانی متعهد و متخصص بیش از هر عنصر دیگر نیاز دارد تا زمینه ترقی و تحول جامعه اسلامی فراهم آید.

وی از معلمان به عنوان عناصر ارزشمند و مؤثر در تربیت و تعالی نسل آینده یاد کرد و گفت: معلمان می‌توانند با نقش‌آفرینی اصلی خود معماران تربیت و تعالی نسل آینده بوده و زمینه پیشرفت کشور را با پشتوانه علم و دانایی فراهم کنند.

استاندار اردبیل با قدردانی از تلاش معلمان در کلاس‌های درس برای علم‌آموزی به دانش‌آموزان و تربیت و تعالی ارزشی و معنوی آنها تصریح کرد: آینده جامعه و کودکان ما به مبدأ آموزش یعنی به کلاس‌های درس وابسته است و معلمان با دلسوزی در این سنگر فعالیتی ارزشمند دارند.

عاملی افزود: در کنار تربیت نسل آینده به عنوان نسل پیشرو در ایجاد تحول جامعه اسلامی، ما باید قدر این سرمایه‌های دلسوز و صادق را بیشتر بدانیم و سعی ما بر این باشد تا دغدغه‌ها و مشکلات آنها را در ابعاد مختلف رفع کنیم.

وی به خدمات انجام شده در دولت سیزدهم برای تعالی نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و ادامه داد: فرهنگ سپاس از معلم مردمی‌سازی شده و در گرامیداشت هفته معلم خود آحاد مردم و صنوف مختلف پای کار آمدند تا قدردان تلاش و مجاهدت معلمان در سنگر تعلیم و تربیت باشند.

استاندار اردبیل ارزش و جایگاه علم و دانش را به عنوان عنصر پیشرفت کشور در ابعاد مختلف یادآور شد و خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که افرادش به علم و مهارت آراسته باشند، به ثروت و سایر امکانات و منابع دسترسی پیدا می‌کنند و در این باب معلمان بزرگترین پشتوانه تجربی در مسیر پیشرفت علمی کشور و تحولات آن هستند.

عاملی اثرگذاری کار معلم را در مسیر تعالی و تربیت نسل آینده یادآور شد و اضافه کرد: سعی ما بر این است تا در ابعاد مختلف قدر این تلاش‌ها و زحمات معلمان را دانسته و بر ارج‌گذاری آن اهتمام جدی داشته باشیم.

استاندار اردبیل یاد و خاطره استاد شهید مطهری را نیز گرامی داشت و بیان کرد: باید محتوای علمی و تربیتی آثار این شهید والامقام در فضاهای آموزشی ما به عنوان مبنای تربیت نسل آینده قرار گیرد تا اثربخشی آن را به شکل صحیح و درست شاهد و ناظر باشیم.

سند بنیادین آموزش و پرورش را متحول کرده است

کلام الله صفری نیز در این مراسم اظهار کرد: در سند تحول آموزش و پرورش بر اصل عدالت و توجه به مدرسه و معلم بیش از سایر عناصر را شاهد هستیم و قطعا این رویکرد سند بنیادین تحولات جدی را رقم خواهد زد.

وی تصریح کرد: در دولت مردمی سیزدهم اقدامات مؤثر و پشتیبانی‌های جدی از نظام تعلیم و تربیت و حل دغدغه‌های معلمان در مسیر ایجاد تحول رقم خورده که نمونه آن اجرای دقیق طرح رتبه‌‌بندی بعد از رکود 10 ساله بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 60 عنوان برنامه در گرامیداشت هفته معلم در استان اردبیل در حال اجرا است که زنگ سپاس از معلم و سایر برنامه‌های مردمی در قدردانی از تلاش‌های معلمان مجاهد در این هفته برگزار خواهد شد.

صفری افزود: رویکرد کلی مردمی کردن برنامه‌های هفته معلم است و این رویکرد می‌تواند دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را به حداقل برساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا مردم استان اردبیل بتوانند با یک تماس تلفنی از معلم دوران تحصیل خود تجلیلی شایسته داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اقدامات شاخص آموزش و پرورش در سه سال اخیر اضافه کرد: برگزاری امتحانات نهایی در راستای تحقق عدالت آموزشی و تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی از جمله این برنامه‌ها است.

صفری به برگزاری جشن‌های مختلف تکلیف دینی و سیاسی و برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و ورزشی در راستای سالم‌سازی فضاهای آموزشی و تعالی نسل آینده اشاره کرد و ادامه داد: همه این برنامه‌ها با رویکرد و محوریت مدارس در مناطق مختلف استان برگزار شده است.

وی از احداث بزرگترین مجتمع آموزشی کشور با نام دارالفنون در اردبیل خبر داد و بیان کرد: در کنار افتتاح این مدرسه، راه‌اندازی نهضت مدرسه‌سازی را با همراهی خیران شاهد هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ارتقای سرانه فضاهای ورزشی دانش‌آموزی را از دیگر برنامه‌های اجرایی اعلام کرد و گفت: در گرامیداشت هفته معلم طرح‌های متعددی نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

صفری یادآور شد: با هماهنگی رادیو پخش زنده برنامه «سلام معلم» از مدارس استان آغاز شده و در شهرستان‌های مختلف تیم رادیویی این برنامه را تدارک دیده تا گروه‌های مختلف جامعه بتوانند با درج نام خود و نام معلم سپاسگزاری خود را از مقام شامخ معلمان انجام دهند.

به گزارش تسنیم، در این مراسم از معلمان برگزیده شهرستانی و استانی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • استاندار اردبیل: سند بنیادین آموزش و پرورش را متحول کرد
  • همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه بخوانند؛ بزرگترین استخدام تاریخ ایران برگزار می‌شود +جزئیات
  • اشتغال فارغ التحصیلان، افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • جذب استعداد درخشان در دانشگاه فرهنگیان
  • تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • تعیین تکلیف معلمان پایه ابتدایی گلستان تا خرداد ماه
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است