Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@08:07:18 GMT

مهمترین رویدادهای استان تهران در ۱۷ شهریور

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۱۷۸۸۷

مهمترین رویدادهای استان تهران در ۱۷ شهریور

به گزارش ایرنا، آیین یادمان واقعه ۱۷ شهریور۱۳۵۷، روز گذشته با حضور رئیس شورای اسلامی شهر تهران، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی این شورا و شهردار منطقه ۱۲ تهران، جمعی دیگر از مسئولان و شهروندان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مورد نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا در میدان شهدا(ژاله سابق)، مقابل شهرداری این منطقه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رویداد ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ شناخته شده به «جمعه سیاه» که در برخی منابع از آن با عنوان «کشتار ۱۷ شهریور» نیز یاد می‌شود، رویدادی در جریان ناآرامی‌هایی بود که در نهایت به وقوع انقلاب ۱۳۵۷ ایران انجامید؛ در این روز، تظاهراتانقلابیون در محلات جنوبی، خیابان ژاله پیشین (خیابان مجاهدین اسلام کنونی) و میدان ژاله (میدان شهدا کنونی) در تهران، منجر به سرکوب خونین تظاهرکنندگان توسط نیروهای نظامی ارتش شاهنشاهی ایران شد.

آیین بزرگداشت یوم الله هفدهم شهریور

آیین بزرگداشت یوم الله هفدهم شهریور با حضور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی، جمعی از مسولان کشوری و لشکری و خانواده‌های شهدا با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی در محل یادمان شهدای ۱۷ شهریور در میدان شهدا تهران برگزار شد. 

محکومیت توهین به پیامبر(ص) و قرآن کریم 

در پی توهین مجله فرانسوی به پیامبر اکرم(ص) و حمایت رئیس جمهوری فرانسه از این اقدام به بهانه آزادی بیان، جمعی از مردم تهران که به مناسبت بزرگداشت یوم الله هفدهم شهریور در میدان شهدا تجمع کرده‌بودند با دست‌نوشته‌هایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «کلنا فداک یا اسلام» و «هر کس به قرآن می‌کند اهانت/ آمریکا از او می‌کند حمایت» و شعارهای «اهانت به قرآن  نشانه زبونی است»، «رسول آسمانی منادی خدایی است»، «دشمن جسارت می‌کند/ مکرون حمایت می‌کند»، دولت فرانسه و توهین‌کنندگان به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) را محکوم کردند.

گلباران مزار شهدای ۱۷ شهریور در بهشت زهرا(س) 

آیین گلباران و عطرافشانی مزار شهدای هفدهم شهریور سال ١٣٥٧ در راستای گرامیداشت چهل و دومین سالگرد قیام خونین هفدهم شهریور با حضور قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، رئیس بنیاد شهید تهران بزرگ و مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س)، خانواده‌های معظم شهدا و جمعی از مردم شهیدپرور تهران با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در قطعه ۱۷ بهشت زهرا(س) برگزار شد.

انتشار کتاب «مهر دلدارها»

نیمرخی از لاله‌های پرپر شده جمعه خونین ۱۷ شهریور ۵۷ در قالب کتاب «مهر دلدارها» به همت فرهنگسرای اخلاق و مشارکت مناطق ۱۳ و ۱۲ منتشر شد. این مجموعه مشتمل بر دو بخش است که بخش اول به مباحثی از جمله پیدایش حادثه خونین ۱۷ شهریور، نخست وزیری شریف امامی، روز فاجعه، شمار شهدا، تجلی ایثار و شتاب انقلاب اسلامی اشاره شده و در بخش دوم کتاب نیز تمثال و مشخصات ۸۰ تن از شهدای پرپر شده ۱۷ شهریور ۵۷ درج شده است.
مراکز فرهنگی هنری شهر تهران از جمله فرهنگسراهای امام(ره)، سرو و خانواده با برنامه‌هایی همچون نشست تخصصی، معرفی کتاب، نمایشگاه عکس و روایتگری تاریخی در فضای مجازی در قالب‌های فتوکلیپ، موشن‌تایپ و موشن‌گرافی ضمن بازخوانی واقعه هفدهم شهریور، این روز را گرامی داشتند.

پلمب ١٠ قهوه‌خانه متخلف در تهران

فرماندهی انتظامی نیز روز گذشته خبرهای دیگری داشت؛ ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و سلامت عمومی مردم و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از ١١۴ واحد صنفی عرضه‌کننده قلیان در نقاط مختلف پایتخت بازدید کردند و ١٠ قهوه‌خانه متخلف و بی‌توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی با دستور قضایی پلمب و به ۵٣ متصدی متخلف هم اخطار کتبی داده شد.

کلاهبرداری ۳۰۰ میلیاردریالی 

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران از دستگیری زن و مردی خبرداد که با سند جعلی قصد داشتند ۳۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری و پلاک ثبتی مال باخته را تخریب و با نام خود نوسازی کنند، با اعتراف متهمان به جرم ارتکابی هر دو آنان به دادسرا معرفی و با صدور قرار مجرمیت از سوی مرجع قضایی روانه زندان شدند.

انهدام باند بزرگ سرقت خودرو در ملارد

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از انهدام و دستگیری اعضای باند بزرگ سارقان خودرو پراید خبرداد؛ متهمان به ۵۰ فقره سرقت خودرو پراید و قطعات آن در شهرستان ملارد اعتراف کردند.
در بازرسی از مخفیگاه سارقان و مالخران، یک دستگاه خودرو مزدا، ۶ جفت ضبط و باند، ۱۰ عدد پخش خودرو، پنج عدد باطری و مقادیری آچار کشف شد.

دستگیری ۲ موبایل قاپ

سرکلانتر هفتم پلیس پایتخت از دستگیری ۲ موبایل قاپ خبرداد؛ در بازرسی بدنی از متهمان ۹ عدد گوشی سرقتی و مبلغ ۴۵ میلیون ریال وجه نقد کشف شد، متهمان برای تحقیقات تکمیلی به کلانتری ۱۱۶ مولوی منتقل و به ۳۵ فقره سرقت اعتراف کردند و پس از تکمیل تحقیقات مقدماتی برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند.

کشف ۳۰ هزار لیتر آب معدنی تاریخ گذشته

رئیس کلانتری ۱۷۵ باقرشهر از کشف ۳۰ هزار لیتر آب معدنی تاریخ گذشته در انبار فروشگاهی در حوالی باقرشهر خبرداد، مالک انباری به جرم ارتکابی اعتراف و برای گرفتن دستور قضایی به همراه تحقیقات اولیه به مرجع قضایی معرفی شد، کشف جزئیات پرونده در دستور کار قرار دارد.
دستگیری ۲ سارق تجهیزات راهداری تهران توسط ماموران کلانتری ۱۰۱ تجریش، دستگیری متهم برداشت غیرمجاز از حساب یک شهروند به مبلغ ۵۱۰ میلیون ریال و دستگیری سارق سابقه‌دار در ورامین و اعتراف او به ۱۸ فقره سرقت دوچرخه از دیگر خبرهای حوزه انتظامی استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته بود.

افتتاح ۳ طرح سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران 

آیین افتتاح همزمان سه طرح سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران شامل مرکز کنترل و نظارت تصویری مدیریت پسماند، سامانه دریافت خودکار پسماندهای خشک(RVM) و آغاز عملیات احداث سومین کارخانه بازیافت پسماندهای عمرانی و ساختمانی تهران در آبعلی با حضور معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار تهران، رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران و رئیس حراست شهرداری تهران ساختمان مرکزی سازمان برگزار شد.

ایمن سازی گود پرخطر شمال شرق تهران 

شهردار منطقه ۴ تهران گفت: حفظ جان شهروندان و افزایش ایمنی تردد عابران پیاده و همچنین خودروها، پروژه واقع در بزرگراه شهید زین‌الدین، تقاطع خیابان هنگام که در سنوات گذشته به منظور احداث مجموعه فرهنگی ورزشی قاسم‌آباد، سه هزار و ۹۴۷ مترمربع گودبرداری و رها شده بود با پیگیری‌های مستمر معاونت فنی و عمرانی و اداره سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری منطقه ۴، ایمن‌سازی و رفع خطر شد.

بهره‌برداری از دومین پارکینگ عمومی منطقه ۳

شهردار ناحیه یک منطقه ۳ شهرداری تهران اعلام کرد: دومین پارکینگ عمومی در این ناحیه واقع در خیابان شهیدمحمدباقر خدامی، حدفاصل خیابان آفتاب و آرارات برای تامین پارک خودروی ساکنین محله و کارمندان شاغل در این محدوده، بهینه سازی فضاهای شهری، خدمات رسانی به شهروندان و کاهش معضلات ترافیکی به بهره‌برداری رسید.

آزادسازی۶۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی پاکدشت

رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی پاکدشت اعلام کرد: ۶۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی روستای کلین از توابع بخش شریف‌آباد این شهرستان با حضور نمایندگان فرمانداری، نیروی انتظامی و نماینده دستگاه قضایی تخریب و ۶۰ هزار مترمربع از اراضی مرغوب کشاورزی آزاد شد.

آغاز واکسیناسیون طیور بومی ورامین علیه بیماری نیوکاسل 

سرپرست شبکه دامپزشکی ورامین از آغاز اجرای طرح رایگان ایمن‌سازی طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در این شهرستان خبرداد؛پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۵۰ هزار قطعه طیور واکسن دریافت کنند.
عامل بیماری نیوکاسل در طیور، ویروس پارامیکزو است که دستگاه تنفسی، گوارشی و عصبی طیور را درگیر می‌کند.

بهره‌برداری از جاده دسترسی به معادن شهرستان قدس

جاده دسترسی به معادن شهرستان قدس به طول ٥.٦ کیلومتر با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران،معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، فرماندار این شهرستان قدس، تعدادی از اعضای انجمن تولید کنندگان شن و ماسه استان تهران و برخی دیگر از مسئولان محلی به بهره‌برداری رسید.

برطرف شدن افت فشار آب ۲ شهرک در شهرستان ری 

مدیر امور آب و فاضلاب حسن‌آباد آبفای منطقه ۶ تهران گفت: مشکل افت فشار آب شهرک بهشت و احمدیه حسن‌آباد فشافویه در شهرستان ری با یکهزار و ۲۰۰ مشترک و جمعیت بیش از پنج هزار نفر با اجرای عملیات توسعه و نوسازی شبکه آبرسانی برطرف شد.

انتشار فراخوان هفتمین سوگواره «بر آستان اشک» 

فرهنگسرای اندیشه فراخوان هفتمین دوره سوگواره شعر آیینی «بر آستان اشک» را منتشر کرد، این سوگواره در دو بخش ویژه؛ فراخوان مسابقه و شب شعرهای آیینی و چهار موضوع اصلی «اربعین و انتظار»، «محرم بی‌سردار»، «مساوات امام حسن(ع)» و «مدافعان سلامت» با حضور شاعران برجسته آیینی کشور در این فرهنگسرا برگزار می‌شود.
شاعران و علاقه‌مندان برای شرکت در این سوگواره می‌توانند اشعار خود را تا دهم مهرماه امسال در قالب کلاسیک به نشانی put.andisheh@gmail.com ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۵۰۵۵۱۳ تماس حاصل کنند.

برچسب‌ها اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران شهرداری تهران شهر تهران پلیس تهران بزرگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران پلیس تهران بزرگ شهرداری تهران شهر تهران پلیس تهران بزرگ دستورالعمل های بهداشتی تبلیغات اسلامی مدیریت پسماند شهرداری تهران هفدهم شهریور استان تهران بهره برداری میدان شهدا برگزار شد ۱۷ شهریور شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۷۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران از سه پروژه

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود حق لطفی، مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در نشستی پس از بازدید‌های صورت گرفته خبرنگاران از سه پروژه عمرانی در حضور اصحاب رسانه اظهار کرد: سازمان عمرانی مناطق به عنوان بازوی اجرایی شهرداری در احداث پروژه‌های بزرگی مثل خانه شهر، پردیس‌های شماره ۳ و ۴، ساختمان شهرداری منطقه ۶ و احداث سوله‌های بحران، شتاب نگار‌های سازمان بحران، پروژه‌های سازمان میادین و میوه و تره بار، ساختمان‌های نگهداری معتادان متجاهر، احداث ۶ پارکینگ طبقاتی که دو مورد آن در حال انجام و ۴ مورد در آینده نزدیک کلنگ زنی می‌شود، نقش آفرینی دارد.  

وی افزود: ساخت ساختمان بلدیه از سال ۱۳۰۳ شروع و در ۱۳۰۵ به بهره برداری رسید و نقش بلدیه و البته فراتر از شهرداری را داشت. در سال ۱۳۴۸ تخریب شد و به عنوان پارکینگ اتوبوس‌ها ایفای نقش می‌کرد، از سال ۹۶ ساخت آن مجددا شروع شد و در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. در اواخر شهریور امسال و تا قبل از روز تهران با رویکرد فرهنگی و تاریخی به بهره برداری می‌رسد. در بازآفرینی این ساختمان، نمای بیرونی آن قدیمی و سنتی و طراحی داخلی آن به روز و مدرن خواهد بود.  

حق لطفی در خصوص عدم ایجاد پارکینگ برای ساختمان بلدیه توضیح داد: مبنای ما در طرح‌های درون بافت تاریخی و قدیمی اتکا به حمل و نقل عمومی است. یک آسیب جدی در طرح‌های توسعه شهری داریم و نباید اتومبیل، مبنای طرح‌های توسعه شهری ما باشد. در طرح جامع در محدوده تاریخی تهران غلبه شبکه حمل و نقل عمومی و تحدید سفر وجود دارد. این ساختمان در تراز منفی دو به مترو دسترسی خواهد داشت؛ بنابراین بازسازی این ساختمان با پارکینگ صفر و بر اساس طرح‌های بالادست انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران درباره دلیل ایجاد یک پارکینگ محدود در پروژه مجموعه ورزشی امامزاده یحیی هم عنوان کرد: در طرح جامع و تفصیلی در منطقه ۱۲، مجموعه فرهنگی ورزشی امامزاده یحیی به عنوان یک مجموعه محلی تعریف شده است و برای افراد آن محل طراحی شده و با این نگاه برای آن پارکینگ محدودی در نظر گرفته شده است.

وی درباره کاربری مجموعه ساختمان بلدیه نیز گفت: ساختمان بلدیه با کاربری فرهنگی تهیه شده که بخش کوچکی از فضای آن برای بحث روابط عمومی پیش بینی شده است. در واقع نگهدارنده و بهره بردار آن روابط عمومی شهرداری خواهد بود.   

گفتنی است، پروژه مجموعه فرهنگی ورزشی امامزاده یحیی یکی از پروژه‌هایی است که در منطقه ۱۲ در زمینی به مساحت ۱۱۰۰ مترمربع در حال احداث است و شامل دو بلوک می‌شود؛ بلوک اول دو طبقه است که سالن کشتی و استخر و ورزش‌های  توپی را شامل می‌شود و بلوک دوم شامل ۵ طبقه در دو طبقه منفی است و فضای پارکینگ برای ۹ خودرو در آن دیده شده است. اگر منابع آن تامین شود تا آخر شهریور آماده بهره برداری خواهد شد و ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه این پروژه است.

وی افزود: این پروژه در فضای بالای پاساژ طلا واقع شده است و ۲۷۰۰ متر کل محدوده است که ۸۰۰ متر پیاده راه دارد. تغییراتی در پروژه اعمال شده و ۶۰ درصد سکو و پیاده راه آن انجام  شده و مرحله بعدی اجرای ورودی هاست. در اطراف آن سردر بازار را داشتیم که ورودی ضلع جنوبی پروژه باعث شده بود جلوی سردر بازار گرفته شود. قرار است این ورودی حذف شود تا سردر بازار دیده شود و این اقدام با میراث هماهنگ شده است. همچنین این پروژه از روبروی بانک ملی نیز یک ورودی خواهد داشت و تا سه الی ۴ ماه آینده تحویل داده می‌سود.

مدیر پروژه مجموعه ساختمان بلدیه نیز در باره این پروژه توضیح داد که این مجموعه کاربری فرهنگی دارد و از شهر کتاب و آمفی تئاتر برخوردار است. سه بخش اصلی دارد که در حجم میانی یک گود داریم که شاخص‌ترین المان پروژه است. در طبقه منفی یک و منفی دو، سالن چند منظوره داریم.
این پروژه در چهار طبقه احداث می‌شود که هر طبقه ۴۵۰۰ متر سطح اشغال دارد و بام آن، بام سبز پروژه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری
  • جسد یکی از غرق‌شدگان نازلوچای ارومیه کشف شد
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • بازدید مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران از سه پروژه
  • بلدیه تهران بعد از ۵۰ سال بازآفرینی شد
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال + تصاویر
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳