Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان اشاره به افزایش ۲۴ درصدی بازدید محسوس و نامحسوس از صنوف به نسبت مدت مشابه سال گذشته، گفت: پلمپ صنوف متخلف و تذکر به صنوف در پنج ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۹۱ و ۱۵۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، استان هرمزگان به واسطه دارا بودن مرزهای آبی گسترده و همجواری با استان‌های واقع شده در نوار مرزی، همواره دچار تهدیداتی نظیر قاچاق کالا و مواد مخدر بوده است؛ همین امر مدیریت نیروی انتظامی در استان هرمزگان را ویژه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجام اقدامات پیشگیرانه برای کاهش آمار اعتیاد کشور در راستای از بین بردن بازار هدف قاچاقچیان مواد مخدر و ظرافت برخورد با این متخلفان حساسیت این امر را دو چندان می‌کند.

برای اینکه نیروی انتظامی به مرحله برخورد با فرد متخلف نرسد، نباید تخلفی صورت بگیرد که تحقق این امر نیازمند همکاری چندجانبه نهادهای مرتبط با امر فرهنگ‌سازی و پیشگیری است.

 

در ادامه گفتگوی خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس را با سردار «غلامرضا جعفری» در خصوص اقدامات انجام شده نیروی انتظامی خواهید خواند:

 

در حوزه مقابله با قاچاق مواد مخدر چه اقداماتی انجام شده است؟

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان گفت: در پنج ماهه اول سال‌جاری در راستای برخورد با مبارزان قاچاق کالا، بیش از 35 تن انواع مواد مخدر کشف شده است که منجر به توقیف 460 دستگاه انواع خودرو شد.

 

سردار جعفری با ذکر این نکته که در این مدت هزار و 960 نفر دستگیر شدند، عنوان کرد: با تلاش نیروهای انتظامی در سطح استان هرمزگان و انجام اقدامات اطلاعاتی، 42 فقره باند مواد مخدر منهدم و متلاشی شدند.

 

وی ادامه داد: در عملیات‌های انجام شده بیش از 250 میلیارد تومان از اموال قاچاقچیان مواد مخدر توقیف شد.

 

 

وضعیت کشف سلاح غیر مجاز و  مقابله با سارقین مسلح در هرمزگان چگونه است؟

فرمانده نیروی  انتظامی با اشاره به دستگیری چهار سارق مسلح در پنج ماه اول سال 1399، تصریح کرد: در راستای انهدام باند سارقین مسلح، چهار قبضه اسلحه کلاش، چهار تیغه خشاب و 166 تیر کشف شد.

 

سردار جعفری 9 میلیون تومان وجه نقد، 85 کیلوگرم مواد مخدر و 6 قبضه اسلحه سرد را از دیگر کشفیات باند سارقین مسلح عنوان کرد و تشریح کرد: در سال 1399، انهدام باند 200 درصد، تعداد دستگیری‌ها 69 درصد و کشفیات سلاح و مهمات 39 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

 

در راستای مقابله با اراذل اوباش چه اقداماتی انجام شده است؟

فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان اظهار کرد: تا کنون حدود 354 نفر از اراذل اوباش و مزاحمین خیابانی دستگیر شدند.

 

سردار جعفری با اشاره به اجرای موفق طرح خیبر در مقابله با اراذل اوباش، عنوان کرد: در این طرح 253 نفر دستگیر شدند.

 

وی در خصوص کشفیات به دست آمده از اجرای این طرح، گفت: در طرح خیبر 9 موتور سیکلت، پنج خودرو، 17 سلاح سرد، 2 سلاح گرم، 429 بطری مشروبات الکلی و 676 گرم مواد مخدر کشف و ضبط شد.

 

چه خدماتی توسط اداره مهاجت، گذرنامه و اماکن عمومی به شهروندان ارائه می‌شود؟

فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان با بیان خدمات ارائه شده به شروندان توسط اداره مهاجرت، گذرنامه و اماکن عمومی، تصریح کرد: امسال حدود 6 هزار گذرنامه صادر و به امور14 سند مسافرتی و هویتی مخدوشه رسیدگی شد.

 

سردار جعفری ابراز داشت: رسیدگی به امور 71 مدرک مسافرتی مفقوده، صدور 61 اجازه خروج گذرنامه، تمدید هفت هزار و 149 اقامت و روادید اتباع خارجه و بررسی صلاحیت فردی، انتظامی و ترافیکی 6 هزار و 337 نفر از جمله اقدامات انجام شده توسط نیروی انتظامی است.

 

اداره نظارت بر اماکن عمومی به چه صورت عمل می‌کند؟

فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان تشریح کرد: در راستای نظارت دقیق بر اماکن عمومی در راستای پیشگیری از وقوع جرم، طرح ناظر2 اجرا شد.

 

سردارد جعفری با ذکر این نکته که در سال‌جاری در مجموع 11 هزار و 340 بازدید از صنوف هرمزگان انجام شد،  ادامه داد: در راستای اجرای طرح ناظر2 هشت جلسه آموزشی و تعاملی با مبادی نظارتی بر اصناف برگزار شد و 315 گشت کنترل و نظارت نامحسوس از واحدهای صنفی مستقر در مجتمع‌های تجاری انجام گرفت.

 

وی عنوان کرد: امسال بیش از یک میلیون محصولات مخرب فرهنگی مانند سی‌دی و فایل‌های غیرمجاز، 63 هزار و 200 ماسک قاچاق، 23 هزار و 115 نوشیدنی غیرمجاز و 2 هزار و 365 ثوب لباس نامتعارف از صنوف متخلف کشف شد.

 

فرمانده نیروی انتظامی در پایان با اشاره به افزایش 24 درصدی بازدید محسوس و نامحسوس از صنوف به نسبت مدت مشابه سال گذشته، گفت: پلمپ صنوف متخلف و تذکر به صنوف نسبت به مدت مشابه سال گذشته 291 و 158 درصد رشد داشته است.

پایان پیام/711

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان گزارش عملکرد فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته اماکن عمومی اراذل اوباش دستگیر شدند سردار جعفری صنوف متخلف مواد مخدر انجام شده انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۸۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال

ایسنا/مازندران جانشین فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به همکاری ادارات و نهادهای استان در خصوص کاهش تلفات جاده‌ای گفت: کنترل محورهای مواصلاتی در ایام تعطیل اولویت ما محسوب می‌شود که با همکاری استانداری، راهداری و دیگر دستگاه‌ها و البته با محوریت پلیس راهور، توانستیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

سردار سید موسی حسینی امروز، ۸ اردیبهشت در آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه اظهار کرد: کاهش ۵۰ درصدی تلفات جاده‌ای در اوایل سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته بدون همکاری همه دستگاه‌ها محقق نمی‌شد.

جانشین فرماندهی انتظامی مازندران افزود: محور سوادکوه که از محورهای پرتردد استان است کاهش تلفات را شاهد بودیم و در این ماموریت، راهداری و پلیس تعامل خوبی داشتند.

این مسئول به تکمیل نشدن پل شهر پل‌سفید اشاره کرد و گفت: این پروژه از نقص‌های مهم محور سوادکوه است، باید در اسرع وقت ساخته و بهره برداری شود تا ترافیک آزار دهنده آن، نصیب شهروندان سوادکوهی و البته همکاران ما در پلیس راهور و راهداری نشود.

 حسینی در خصوص طرح‌های دیگر پلیس اشاره کرد: برخورد با اراذل و اوباش مطالبه مهم مردم بوده که با  تعامل و همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی، کنترل اراذل و اوباش انجام شد و این روزها کمتر در فضای مجازی قداره کشی می‌کنند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان با اشاره به کاهش سرقت، بخصوص سرقت از منازل گفت: با کمک دستگاه‌ها،  طرح امنیت محله محور و طرح برخورد با سارقین درحال حرکت را اجرایی کردیم که شاهد کاهش ۲۴ درصدی سرقت، بویژه سرقت منازل بودیم.

وی مبارزه با قاچاقچیان را از دیگر اولویت‌های پلیس عنوان کرد و افزود: برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر بخصوص خورده فروشان در بازارها و سطح شهرها بخوبی عملیاتی شد که نتیجه آن افزایش۱۲ درصدی کشف مواد مخدر بود.

در پایان این مراسم، با قدردانی از زحمات سرهنگ اکبری فرمانده پیشین و سرهنگ عبدی ارشد نیروی انتظامی شهرستان، سرهنگ سعید مهدوی به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان سوادکوه معرفی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عاملین رعب و وحشت در نقده دستگیر شدند
  • دستگیری یکی از اراذل و اوباش معروف در گرگان
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد
  • دستگیری ۱۱ نفر از اراذل قمه‌کش در ارومیه
  • مهر و موم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران دستگیر شد
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • دستگیری ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه