Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس- گروه رادیو و تلویزیون: مسابقه های تلویزیونی طی چند سال پیش برو و بیایی برای خود داشتند و مخاطبان بسیاری را سرگرم می کردند. این روزها هم البته هنوز برنامه های اینچنینی دوستداران خود را دارند اما تلویزیون کمتر به سراغ آنها می رود. یکی از این مسابقات که هنوز روی آنتن می رود، «نما به نما» است که از شبکه آی فیلم پخش می شود و از جمله برنامه ‌های  پر مخاطب این شبکه به حساب می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه مخاطب محور از آغاز تولید تا به امروز مجریان زیادی را به خود دیده که کیمیا گیلانی یکی از آنهاست. گیلانی کار اجرا را با مسابقات تلویزیونی کودکان و نوجوانان آغاز کرده و به نما به نما رسیده است. این مجری جوان که اتفاق رخ داده بر سر پرداخت جایزه نقدی به یکی از شرکت کنندگان در هنگام اجرای او بسیار در شبکه‌ های اجتماعی پربازدید کننده شده است، در این گفت و گو، مصادف با دهمین سالگرد تولد آی فیلم، توضیحات مفصلی درباره این واقعه ارائه داد.

گیلانی زنده بودن مسابقه نما به نما را از جمله جذابیت ها و چالش‌ های اجرای آن بر می شمرد و تاکید می کند که برنامه زنده حال و هوای دیگری دارد. او همچنین اذعان می کند که مجری در حین اجرای یک مسابقه زنده باید کاملاً تمرکز داشته باشد و با آرامش بر اوضاع مسلط شده و کار را جمع کند. مجری برنامه نما به نما می گوید که تا جایی که بتواند به شرکت‌ کنندگان در هنگام طرح پرسش ها کمک می کند اما از آنجا که از محتویات درون صندوق های جوایز خبر ندارد، ترجیح می‌دهد در این بخش دخالت چندانی نداشته باشد. گیلانی تصریح می‌کند که سبک شاد را در اجرا می پسندد و دوست دارد که ریتم اجرایش هم به مانند زندگی و کارش تند باشد. به باور او، این نوع اجرا برای قشر جوان هم جذاب است، چرا که این قشر یک اجرای پر انرژی را می پسندد و نمی‌خواهد نصیحت بشنود. مسابقه نما به نما هر روز ساعت 16 و 30 دقیقه به شکل زنده از شبکه آی فیلم پخش می شود. پای صحبت های کیمیا گیلانی یکی از مجریان نما به نما نشستیم تا از این مسابقه جذاب و نحوه اجرایش بگوید. در ادامه گفت و گویی با این مجری جوان داشته ایم که می خوانید:

 

**خانم گیلانی اگر موافق باشید از مورد جالبی که چندی پیش در هنگام اجرای برنامه و اهدای جایزه به یکی از شرکت کنندگان اتفاق افتاد و بسیار هم در فضای مجازی پربیننده شد آغاز کنیم؟

 

-بله. بالاخره از این موارد پیش می آید. زمانی که در همان ابتدا از خانمی که در مسابقه شرکت کرده بودند پرسیدم چه کسی به شما کمک می کند؟ گفتند خواهر زاده(یا برادرزاده ام) قرار است کمکم کند، منتهی در کنارم نیست و به شکل تلفنی این کار را انجام می ‌دهد. گویا برادرزاده ایشان کار ثبت نام را انجام داده و خودشان چندان در جریان امور نبودند. معمولاً صبح اجرای مسابقه، شرکت کنندگان مشخص و اطلاعات کامل از آنها گرفته می شود، از جمله شماره کارت بانکی تا در حد فاصله برنده شدن و تبریک گفتن من، جایزه به حساب آنها واریز شود. بعد من از شرکت کننده استعلام می کنم که آیا مبلغ جایزه به حساب تان واریز شده است یا نه؟ حتی صبح مسابقه حتما از شرکت کننده سوال می شود که پیامک حساب شان فعال است یا خیر؟ از این خانم هم سوال شده و ایشان تأکید کرده بودند که فعال است اما برادرزاده شان کار ثبت نام را انجام داده و شماره کارت خودش را داده بود. اشتباه این خانم در آنجا بود که وقتی از ایشان پرسیده شده بود که پیامک حساب تان فعال است گفته بود بله، بدون آن که برایش سوال شود که اصلا شماره کارتی از من گرفته نشده است. همین ناهماهنگی، باعث ایجاد آن سوءتفاهم بر روی آنتن زنده شد.

زمانی که در همان ابتدا از خانمی که در مسابقه شرکت کرده بودند پرسیدم چه کسی به شما کمک می کند؟ گفتند خواهر زاده(یا برادرزاده ام) قرار است کمکم کند، منتهی در کنارم نیست و به شکل تلفنی این کار را انجام می ‌دهد. گویا برادرزاده ایشان کار ثبت نام را انجام داده و خودشان چندان در جریان امور نبودند. معمولاً صبح اجرای مسابقه، شرکت کنندگان مشخص و اطلاعات کامل از آنها گرفته می شود، از جمله شماره کارت بانکی تا در حد فاصله برنده شدن و تبریک گفتن من، جایزه به حساب آنها واریز شود. بعد من از شرکت کننده استعلام می کنم که آیا مبلغ جایزه به حساب تان واریز شده است یا نه؟

 

**ارائه جوایز مسابقات آنلاین صورت می گیرد؟

-بله. در مسابقه نما به نما واریز جوایز به شکل آنلاین است و ما روی این موضوع خیلی حساس هستیم. به هر حال پای آبروی حرفه‌ ای خودم هم در میان است. این اتفاق چند روز قبل از آن که در فضای مجازی منتشر و دست به دست شود رخ داد. جالب آن که من در مسابقه بعدی، درباره اتفاقات برنامه توضیح دادم و ماجرا هم تمام شده بود. اما ناگهان فضای مجازی پر شد از کلیپ آن برنامه. باز هم روی آنتن آمدم و درباره آن اتفاق توضیح دادم. ترجیح هم دادیم که برای حفظ حریم خصوصی شرکت کنندگان، آن خانم را دوباره روی آنتن نیاوریم تا خودش بگوید که واریز واقعا انجام شده است. جالب آن که در صفحات مجازی ای که این کلیپ منتشر شده بود بسیاری از دیگر شرکت کنندگان مسابقه نظر گذاشته بودند که ما شرکت کردیم و جایزه مان را هم به شکل آنلاین گرفتیم. به نظرم اگر از کسانی که ادعا می کنند جوایز مسابقات تلویزیونی واقعی نیست، بپرسید که خودشان چند بار در چنین مسابقاتی شرکت کرده اند، اکثرا حتی یکبار هم تجربه اش را ندارند.

**چنین اتفاقاتی معمولا کمی شوکه کننده است. آن هم روی آنتن برنامه زنده که از قبل هم برنامه ریزی ها برای درست انجام شدن آن صورت گرفته است. وقتی آن خانم گفتند که شماره کارت از ایشان دریافت نشده، اولین واکنشی که به ذهنتان رسید چه بود؟

-اول که خانم شرکت کننده این حرف را زدند، احساس کردم که شاید شرکت کننده به درستی متوجه منظورم نشده است و به همین دلیل دوباره از ایشان پرسیدم که آیا شماره کارت بانکی داده اند یا نه؟ وقتی ایشان گفتند نه، متوجه شدم که اصلا در جریان شیوه حضور در مسابقه نیستند و با این حال، روی آنتن تأکید کردم که قبلاً شماره کارت از ایشان گرفته شده است. به هر حال، یک مجری باید در چنین لحظاتی بر خود مسلط باشد. قبلا هم موردی داشتیم که شرکت کننده خانم بود اما صدایش به شکل عجیب و غریبی مردانه به نظر می رسید. من در تمام طول مسابقه ایشان را آقا خطاب می کردم و ایشان هم جواب می داد اما در آخر مسابقه گفت که من خانم فلانی هستم نه آقا.

**در نهایت هم تلاش کردید که شرکت کننده را متقاعد کنید؟

-بله. در آن لحظه واقعا غافلگیر شده بودم اما باید به عنوان مجری سریع فکر می کردم و تصمیم می گرفتم که چه واکنش و برخوردی مناسب است. در مجموع، از این دست اتفاقات جالب در مسابقه نما به نما زیاد داشته ایم. در مسابقات سایر شبکه ها هم چنین اتفاقاتی برایم افتاده است. مثلا در برنامه زنده شبکه پنج که از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پخش می شد روی سن را پر از بادکنک کرده بودند و من هم جلوتر آمدم تا به مردم نزدیکتر باشم که یک لحظه دیدم روی هوا هستم و فقط شانس آوردم که به پایین سن پرتاب نشدم.

 

**اصلا چگونه شد که اجرای مسابقه نما به نما را بر عهده گرفتید؟

-مدتی از اجرا فاصله گرفته بودم. برای شروع مجدد فعالیت، دوست داشتم با یک رویکرد جدید به این کار ورود کنم. قبلاً بیشتر برای کودکان و نوجوانان مسابقه اجرا کرده بودم و حالا دلم می خواست که برای بزرگسالان هم کار کنم. آقای محمودی، تهیه کننده نما به نما به شکل اتفاقی، مرا روی آنتن شبکه سلامت دیده بودند و پیام دادند و دعوت به همکاری کردند. من خودم قبلاً نما به نما را دیده بودم و می دانستم که هم خیلی پر بیننده است و هم به نوع اجرای من می خورد. با افتخار پذیرفتم و خوشبختانه آنقدر حال و هوای این مسابقه و پشت صحنه اش خوب است که اگر قرار بر ساخت سری جدید آن هم باشد تا جایی که فرصت داشته باشم و بتوانم در مسابقه خواهم بود.

**اجرای یک مسابقه آن هم به شکل زنده، چه چالش ها و جذابیت هایی برای یک مجری دارد؟ اصلا این روزها مخاطب مسابقات تلویزیونی را دنبال می کند؟ یا علاقه ای به پیگیری آن دارد؟

-بله. خوشبختانه همچنان مسابقات تلویزیونی جذابیت بالایی دارند. این مسابقات جذابیتش در زنده بودنش است. به شخصه خیلی برنامه‌های تولیدی را ندارم. برنامه زنده یک حس و حال دیگری دارد. برنامه زنده تمرکز صددرصدی شما را می طلبد و همه چیز در لحظه می گذرد. همه هیجانات و استرس ها در همان لحظه است و تمام می‌ شود. من این نوع اجرا را بیشتر دوست دارم. این زنده بودن چالش هایی را هم به دنبال دارد که متفاوت هستند. مثلاً برق استودیو ناگهان می رود یا اتفاقاتی از این دست که گفته شد. مجری در این شرایط نباید هول شود و باید با تمرکز و آرامش بر اوضاع مسلط بوده و کار را جمع کند.

مدتی از اجرا فاصله گرفته بودم. برای شروع مجدد فعالیت، دوست داشتم با یک رویکرد جدید به این کار ورود کنم. قبلاً بیشتر برای کودکان و نوجوانان مسابقه اجرا کرده بودم و حالا دلم می خواست که برای بزرگسالان هم کار کنم. آقای محمودی، تهیه کننده نما به نما به شکل اتفاقی، مرا روی آنتن شبکه سلامت دیده بودند و پیام دادند و دعوت به همکاری کردند.

 

**در هنگام اجرا چقدر برای کمک به شرکت کنندگان اختیار عمل دارید؟ از جوایز داخل صندوق ها با خبر هستید؟

-تا جایی که بتوانم در هنگام طرح پرسش ها کمک می کنم. مثلاً اطلاعات تکمیلی به شرکت کننده می دهم. در مرحله آخر و باز کردن صندوق ها اما کمک چندانی نمی توانم بکنم، چرا که واقعاً از درونش اطلاع ندارم. گاهی سعی می کنم پیشنهادات خوبی بدهم اما بعضی وقت ها هم همان انتخاب اولیه شرکت کننده به نفعش بوده است. به هر حال، بحث برقراری عدالت هم هست. با این حال سعی می کنم در مرحله انتخاب جایزه هم به برنامه هیجان بدهم.

 

**اینکه اجرای یک مسابقه تلویزیونی را برعهده داشته باشید، خیلی فضایی برای ارائه ندارید، در این شرایط چه می کنید تا اجرایتان برای مخاطبان مسابقه، یکنواخت نشود و مخاطب آن را دنبال کند؟

-هر مجری ای سبک خاص خودش را در اجرا دارد. خواهی نخواهی این سبک، باعث تداعی یک نوع تکرار در ذهن مخاطب می شود. حالا باید دید که این تکرار برای مخاطب جذاب و دلپذیر هست یا خیر؟ من خودم سبک شاد را دوست دارم و ریتم زندگی و کارم تند است. دوست دارم در اجرای مسابقه هم اینگونه باشم. از بازخوردها متوجه می شوم که این نوع اجرا برای قشر جوان ما جذاب است، چرا که یک نفر مثل خودشان را می بینند که پر از انرژی است و نصیحت هم نمی کند. زمان مسابقه هم کوتاه است و نهایتاً به ۲۵ دقیقه می رسد. سعی می کنم ریتم اجرایم تند باشد تا به برنامه لطمه نزند و در عین حال برای مخاطب هم جذاب باشد.

در آن لحظه واقعا غافلگیر شده بودم اما باید به عنوان مجری سریع فکر می کردم و تصمیم می گرفتم که چه واکنش و برخوردی مناسب است. در مجموع، از این دست اتفاقات جالب در مسابقه نما به نما زیاد داشته ایم. در مسابقات سایر شبکه ها هم چنین اتفاقاتی برایم افتاده است. مثلا در برنامه زنده شبکه پنج که از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پخش می شد روی سن را پر از بادکنک کرده بودند و من هم جلوتر آمدم تا به مردم نزدیکتر باشم که یک لحظه دیدم روی هوا هستم و فقط شانس آوردم که به پایین سن پرتاب نشدم.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فیلم مسابقه کودکان نوجوانان مسابقات تلویزیونی کودکان و نوجوانان مسابقه نما به نما جایزه به حساب شرکت کنندگان اجرای مسابقه برنامه زنده شرکت کننده شماره کارت نوع اجرا روی آنتن آی فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۸۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش زنده: استقلال ملاثانی ۰ - 0 سپاهان

به گزارش ورزش‌سه ، سپاهان و استقلال ملاثانی از نظر ساختار، امکانات، شرایط مالی و بازیکنان اصلاً تطابقی با هم ندارند. سپاهان ساختارمندترین باشگاه فوتبال ایران به شمار می‌رود و در مقابل یکی از بی‌ساختارترین باشگاه‌های لیگ دسته اول قرار گرفته که طی سال‌های اخیر همواره با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کرده است.

با این حال این مسابقه می‌تواند برای سپاهان با توجه به تاکتیک‌های تدافعی تیم حریف بسیار سخت و نفسگیر باشد. این را هم فراموش نکنیم که در جام حذفی تیم‌های کوچکتر همواره انگیزه بالایی دارند و باید دید در این مسابقه وقتی سود پایان به صدا در میاد چه تیمی برنده خواهد بود.

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ 
استقلال ملاثانی - سپاهان؛ ورزشگاه فولاد آرنا 
داور: هادی علی‌نیافر
کمک‌ها: امید افخمی، کورش صامی فر و میثم عباسی ناظر: مختار مهدوی

ترکیب سپاهان: پیام نیازمند، میلاد زکی پور، هادی محمدی، سیاوش یزدانی، رامین رضاییان، برایان دابو، امیدنورافکن، محمدکریمی، علی اصغر اعرابی، رضا شکاری، کاوه رضایی

ترکیب استقلال ملاثانی: علی کردانی، امید صیدالی، احسان علوان‌زاده، رضا آنتیک، دانیال مومنی، علی فاتح، امید خالدی، وحید نامداری، علی حمودی، محمد اهل‌شاخه، میلاد پاک‌پرور

لحظات حساس:

...

دیگر خبرها

  • پس از درگیری جنجالی با کلوپ؛ محمد صلاح: اگر حرف بزنم، آتش به پا خواهد شد!
  • بازگشت «خوش نمک» به تلویزیون با مجریان جدید
  • فصل جدید «خوش نمک» از قاب شبکه نسیم
  • ببینید | با خنده بگذریم از خنده نگذریم
  • ماجرای جنجالی شدن اهدای دکترای افتخاری به رئیسی
  • (ویدئو)کارشناس داوری جنجالی‌ترین صحنه پرسپولیس - آلومینیوم؛ اورنوف روی گل اول خطا کرد؟
  • گزارش زنده: استقلال ملاثانی ۰ - 0 سپاهان
  • داور را دو روز قبل از مسابقه عزل کردند!‏
  • «کودک شو» : تلاش بودجه‌سوز برای استمرار یک تجربه‌ی تمام‌شده
  • دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده! | صدای مجری هم درآمد