Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه فرهیختگان به شرح زیر است:

فریاد دانشجویان علیه اختصاصی‌سازی

پیگیری‌های تشکل‌های دانشجویی برای رفع مشکلات موجود در شرکت کشت‌وصنعت نیشکر هفت‌تپه و درمقابل برداشتن گام‌های لاک‌پشتی و وقت‌کشی مسئولان مربوطه برای رفع این مشکلات بهانه‌ای شد تا درنهایت روز گذشته تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های پایتخت با حضور درمقابل سازمان خصوصی‌سازی، عملا اعتراض خود را به این نهاد که اصلی‌ترین دستگاه تصمیم‌گیر درحوزه چگونگی واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی است، نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشجویان دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر، شریف، امام‌صادق(ع) و غیره با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آنها نوشته شده بود خصوصی‌سازی‌های رانتی بلای جان تولید ملی ، خصوصی‌سازی رانتی عامل بیکاری ، دست مفسدین اقتصادی را از هفت تپه کوتاه کنید و علت اصرار دولت بر عدم خلع ید مفسدین چیست؟ و سر دادن شعارهای مرگ بر غارتگر بیت‌المال به وضعیت موجود اعتراض کردند، البته این مساله نیز درنهایت بدون حضور مسئولان این سازمان درجمع دانشجویان به‌پایان رسید تا بار دیگر مسئولان سازمان خصوصی نشان دهند، تمایلی برای رفع مشکلات موجود ندارند.

علی اسکندری، نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در تجمع روز گذشته با تاکید بر اینکه مطالبه‌مان ساده است و آن هم اینکه اسدبیگی باید خلع ید شود، گفت: دو سه نماینده مجلس به کارگران هفت‌تپه گفتند که شما اعتصاب‌تان رو تمام کنید؛ ما دو هفته‌ای مساله رو حل می‌کنیم. دوهفته مهلت تمام شد ولی هیچ اتفاقی نیفتاد.

وی اظهار گرد: کارخانه‌هایی مانند کنتورسازی قزوین، پالایشگاه کرمانشاه و قند یاسوج هم وضعیتی مانند هفت‌تپه را دارند و این نحوه خصوصی‌سازی همه کشور را با مشکل مواجه کرده است.

از رئیس قوه قضائیه می‌خواهیم به وضعیت واگذاری‌ها سامان دهد و دادگاه متخلفان را برگزار کند. وی با انتقاد از زیر کولر نشستن رئیس سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: نباید کارگرها ۷۰ روز زیر آفتاب و کف خیابان باشند، درحالی که صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی الان زیر باد کولر نشسته است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام‌صادق(ع) خاطرنشان کرد: باید این شرایط را به‌طور کلی عوض کرد؛ چراکه حتی اگر امروز مشکل هفت‌تپه هم حل شود، باز یک ماه دیگر ماجرای جدیدی درست می‌کنند؛ متاسفانه آنها کاری کرده‌اند که نفسی برای مستضعف باقی نمانده است.

3 میلیارد درآمد غیرشهریه‌ای با پیوند علم و کشاورزی

حامد زارعی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-‌پیشوا در گفت‌وگو با فرهیختگان در پاسخ به این سوال که چقدر از فعالیت‌های دانش‌بنیان آنجا در بحث درآمدهای غیرشهریه‌ای قابل احصا است؛ اظهار کرد: این واحد در سال گذشته تقریبا ۲ تا ۳ میلیارد تومان درآمد غیرشهریه‌ای از محل فعالیت‌های گلخانه و سایر بخش‌های فعال داشته که البته ایده‌آل نبوده و بیشتر از این انتظار داشتیم. حال با طرح جدیدی که داریم آن را راه‌اندازی می‌کنیم قطعا در نظر داریم به ایده‌آل‌مان در این حوزه برسیم و درآمد بیشتری را داشته باشیم. این درآمدزایی مربوط به کارهای اقتصادی است که انجام داده‌ایم و در مرکز رشد هنوز به درآمدزایی نرسیده‌ایم.

وی درخصوص سهم واحدهای فناور در درآمدهای غیرشهریه‌ای واحد گفت: باتوجه به نوپایی شرکت‌های فناور، برای سال اول نمی‌توان درآمد ایده‌آلی انتظار داشت. شرکت‌ها باید بیایند و مستقل شوند و واحد‌های خود را شکل دهند تا به محصول برسند، در این شرایط برآورد برای سال اول بین ۵ تا ۱۰ درصد است.

زارعی اضافه کرد: برای واحدهای فناور روند اقتصادی شدن بین یک تا سه سال برنامه‌ریزی می‌شود؛ یعنی در بیزینس پلن‌ها را معمولا یک تا سه ساله درنظر می‌گیرند که آن فعالیت به مرحله بازار و فروش و سوددهی برسد؛ بالاخره زمان می‌برد تا به جایی برسند که بتوانند هزینه اولیه خودشان را دربیاورند.

مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه آفرینش به شرح زیر است:

پذیرش دانشجوی «یادگیری الکترونیکی» در دانشگاه پزشکی شهیدبهشتی

بر اساس این عنوان روزنامه آفرینش، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دوره مجازی کارشناسی ارشد «یادگیری الکترونیکی» دانشجو می‌پذیرد. دانشکده مجازی، آموزش پزشکی و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به منظور توانمند سازی اعضای هیات علمی و فراهم سازی امکان تحصیل همزمان در دو رشته برای دانشجویان استعداد درخشان، از طریق فراخوان و بدون نیاز به شرکت در آزمون کتبی، در مقطع کارشناسی ارشد رشته یادگیری الکترونیکی دانشجو می‌پذیرد.

متقاضیان میتوانند در صورت احراز شرایط مطابق با اعلام نیاز درج شده در این اطلاعیه، از طریق لینک اینترنتی «پذیرش دانشجوی ارشد مجازی» نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک اقدام کنند.

متقاضیان برای شرکت در فراخوان باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی باشند.

شرایط عمومی شامل اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام، اعتقاد و التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه، تابعیت جمهوری اسلامی ایران و برخوردار بودن از سلامت و توانمندی جسمانی و روانشناختی است.

انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد

انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد. سامانه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی فعال شد. داوطلبان لازم است به منظور انتخاب رشته با استفاده از شناسه انتخاب رشته مندرج در ذیل کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و کدملی وارد سامانه شوند.

اتباع خارجی لازم است به منظور انتخاب رشته با استفاده از شناسه انتخاب رشته و کد پیگیری اتباع خارجی وارد سامانه شوند.

پس از ورود به سامانه لازم است هزینه انتخاب رشته به مبلغ 610000 ریال از سوی داوطلب پرداخت شود. داوطلبانی که در 2 مجموعه امتحانی در آزمون کارشناسی ارشد شرکت و مجاز به انتخاب رشته شده اند میتوانند رشته / محل‌های انتخابی خود را از میان هر 2 مجموعه انتخاب و ثبت کنند.

هر داوطلب می‌تواند حداکثر تا 100 کد رشته و محل را متناسب با مجموعه های امتحانی خود انتخاب و به ترتیب اولویت ثبت کند. داوطلبان پس از انتخاب رشته و محل لازم است گزینه ثبت نهایی را انتخاب و نسخه چاپی رشته و محل های انتخابی را از سامانه دریافت و تا زمان اعلام نتایج نهایی حفظ کنند.ویرایش رشته/محل‌های انتخابی تا پایان مهلت انتخاب رشته فعال بوده و داوطلبان نیازی به پرداخت هزینه مجدد به منظور ویرایش رشته و محل های انتخابی خود نیستند.

داوطلبان تا ساعت 24 سه شنبه 25 شهریور فرصت دارند به سامانه ثبت نام الکترونیکی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی به آدرس www.azmoon.org مراجعه و انتخاب رشته کنند. دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با شروع انتخاب رشته از طریق سامانه منتشر و در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

31 / 320 روزنامه آفرینش فرهیختگان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: روزنامه آفرینش فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی محل های انتخابی کارشناسی ارشد سازمان خصوصی غیرشهریه ای انتخاب رشته خصوصی سازی رشته و محل هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۸۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۲۰۰۰ داوطلب در آزمون دستیاری/ اعلام حقوق دستیاران

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهرام عین‌اللهی روز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 در حاشیه برگزاری پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی، با اشاره به رقابت بیش از 12 هزار پزشک در این آزمون تخصصی بیان کرد: تعداد داوطلبان ثبت نام‌کننده در این آزمون 12 هزار و 358 نفر است که از این تعداد 6424 نفر خانم یعنی 52 درصد شرکت‌کنندگان و 5934 نفر آقا یعنی 48 درصد شرکت‌کنندگان را تشکیل می‌دهند. 

وی با بیان اینکه پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در 29 حوزه امتحانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به طور همزمان برگزار می‌شود، افزود: داوطلبان شرکت‌کننده می‌توانند در 27 رشته تخصصی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.

عین‌اللهی با اشاره به اجرای مصوبات برنامه هفتم توسعه در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری بیان کرد: در دولت مردمی این ظرفیت افرایش یافت، به طوری که در سال گذشته ظرفیت پذیرش از 3200 نفر به بیش از 5 هزار نفر افزایش پیدا کرد، امسال نیز 12 درصد افرایش خواهیم داشت.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: طراحی آزمون دستیار تخصصی پزشکی بسیار علمی و فشرده از چندماه قبل توسط اساتید برجسته انجام شده و اقدامات امنیتی لازم نیز صورت گرفته است. در این راستا دفترچه آزمون در سه گروه طراحی می‌شود و تا زمان برگزاری آزمون محرمانه باقی می‌ماند. این آزمون نیز در کمال صحت و سلامت و به دور از حاشیه برگزار شد.

عین‌اللهی درمورد رشته‌هایی تخصصی که نیاز به پذیرش دستیار دارد، گفت: در سال گذشته سه رشته اطفال، طب اورژانس و بیهوشی نیاز به تکمیل داشت که در شورای آموزش پزشکی و تخصصی تصمیم گرفته شد که این رشته‌ها به صورت مستقیم از دوران کارورزی پذیرش شوند که به تمام دانشگاه ها اعلام کردیم و تکمیل این رشته‌ها صورت گرفت. 

وی در ادامه با اشاره به افزایش تعرفه‌ها از سوی دولت، گفت: این موضوع مشوق خوبی برای ورود دستیاران است.

وزیر بهداشت با اشاره به افرایش حقوق دستیاران در دولت مردمی خاطرنشان کرد: در سال جاری حقوق دستیاران مجرد 12 میلیون تومان و دستیاران متاهل 15 میلیون تومان درنظر گرفته شد و از طرف دیگر مراکز درمانی نیز از درآمدهای اختصاصی خود کارانه ای را به دستیاران پرداخت می‌کنند که این موضوع باعث شده که امسال استقبال بیشتری برای ورود به دوره دستیاری را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • عناوین برگزیده روزنامه‌های صبح امروز
  • عناوین روزنامه‌های روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • اعلام آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب آزمون دکتری
  • آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ اعلام شد
  • رقابت ۱۲۰۰۰ داوطلب در آزمون دستیاری/ اعلام حقوق دستیاران
  • بازداشت بیش از ۲۰۰ معترض در مقابل دانشگاه UCLA