Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کردستان، افشین خوش گوار در نشست توجیهی - آموزشی پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان «کوچ»، اظهار کرد: با توجه به تبعات و آثار منفی که اضافه وزن و چاقی بر سلامت عمومی افراد جامعه دارد و آمار و ارقام نه چندان خوشایند چاقی در میان دانش آموزان، معاونت تربیت بدنی و سلامت به عنوان متولی سلامت دانش آموزان با تعریف پروژه کنترل وزن و چاقی در دانش آموزان تلاش می‌کند ضمن کنترل افزایش درصد دانش آموزان دارای اضافه وزن، با ارائه مشاوره‌های علمی و کاربردی تا پایان سال تحصیلی کاهش سه درصدی دانش آموزان چاق را محقق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرح با غربالگری و تعیین BMI (شاخص توده بدنی) تمام دانش آموزان آغاز می‌شود که زمان آغاز این مرحله ۲۶ مهر ماه همزمان با هفته تربیت بدنی تعیین شده است و باید تا ۱۵ آبان ماه BMI تعیین شده در سامانه سناد دانش آموزی بارگذاری شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه در مرحله دوم بر اساس استانداردها و معیارهای تعیین شده، دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاق مشخص می‌شوند، ادامه داد: در مرحله سوم که مهمترین مرحله این طرح است، ضمن توجیه و آگاه سازی والدین نسبت به وضعیت وزنی فرزندشان، مشاوره‌های علمی و عملی لازم در حوزه‌های مختلف از جمله تغذیه، خواب کافی، ورزش روزانه، آشنایی با نحوه تعیین شاخص توده بدنی و موارد دیگر ارائه می‌گردد و پس از حدود سه ماه غربالگری ثانویه یا سنجش شاخص توده بدنی مختص دانش آموزانی که در مرحله اول، چاق و دارای اضافه وزن تشخیص داده شده‌اند، به عمل آید تا میزان اثرگذاری مشاوره‌ها و اقدامات مرحله‌ای بر کاهش وزن مشخص شود.

خوش گوار یادآور شد: چارچوب طرح به گونه‌ای تدوین شده است که هم در اسفند و در هفته نیکوکاری و هفته درخت کاری، دانش آموزان و خانواده‌های آنان مورد تقدیر قرار می‌گیرند و هم اینکه در اختتامیه طرح در اردیبهشت ماه و در هفته سلامت از دانش آموزان موفق در کاهش وزن با اهدای مدال و احکام قهرمانی تقدیر می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع طرح و تأثیر آن بر سلامت نسل آینده کشور، لازم است در چارچوب طرح و بر اساس ساختار آن در سطح شهرستان‌ها و مناطق بسترسازی لازم برای اجرای بهینه و مطلوب آن صورت گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان نقش مدیران مدارس در تحقق اهداف پروژه کوچ را بسیار محوری و مهم عنوان کرد و گفت: باید آگاه سازی و توجیه مدیران مدارس به عنوان اولین اقدام اجرایی در سطح شهرستان در اولویت قرار گیرد و معلمان تربیت بدنی و مراقبین سلامت در کنار آموزگاران پایه، مسئول نظارت و تعیین شاخص توده بدنی دانش آموزان خواهند بود.

خوش گوار از قدسنج و ترازوی دیجیتال به عنوان ابزار فیزیکی مورد نیاز پروژه نام برد و اظهار کرد: در این راستا از محل اعتبارات وزارتی ۶۰۰ پک در حال تهیه و توزیع می‌باشد که تا قبل از مهرماه در اختیار شهرستان‌ها و مناطق و با اولویت مدارس کم برخوردار و محروم قرار می‌گیرد.

وی به نحوه اجرای طرح در دوران کرونا اشاره کرد و افزود: در وضعیت‌های سفید و زرد، تأکید بر تعیین توده و شاخص بدنی در مدرسه می‌باشد و در وضعیت قرمز نیز خانواده‌ها بایستی با اعلام وزن و قد فرزند خود به مدیر مدرسه یاریگر اجرای این طرح باشند و در واقع نقش خانواده‌ها هم در غربالگری و به ویژه در مرحله مشاوره باید خیلی پررنگ و مؤثر دیده شود و مفاد پروژه به گونه‌ای تدوین شده است که هم مدرسه محور و هم خانواده محور است و به همین دلیل بایستی جریان سازی موضوع تا سطح مدرسه و بعد از آن تا سطح خانواده‌ها تسری یابد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در پایان سخنان خود از کارشناسان سلامت و تربیت بدنی خواست از تمام ظرفیت‌های درون و برون سازمانی تعریف شده در شیوه نامه طرح استفاده کنند و با بسیج این ظرفیت‌ها و ایجاد تعامل و هم افزایی گامی مهم و مؤثر در جهت سلامت نسل آینده کشور بردارند.

کد خبر 5018351

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش كردستان سال تحصیلی جدید محرم 99 ویروس کرونا شیراز مراسم عزاداری بازگشایی مدارس عاشورا آمار کرونا بوشهر ماه محرم مجلس شورای اسلامی کرمانشاه گرگان شیوع کرونا آغاز سال تحصیلی آموزش و پرورش کردستان تربیت بدنی و سلامت شاخص توده بدنی دانش آموزان خانواده ها اضافه وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۸۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد

به گزارش جام جم آنلاین، در حالیکه ثبت سفارش کتاب‌ های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۴ برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم همچنین پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از امروز (چهارشنبه پنجم اردیبهشت) آغاز شده، قیمت کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی به جزء پایه‌های ورودی هفتم و دهم اعلام شده است.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

لازم به ذکر است ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی(استثنایی) از دهم تیر آغاز شده و تا ۹ شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد.

این در حالیست که دانش‌آموزان و اولیاء آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.

دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، ۶ رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد کنند.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می شود.

قیمت کتاب‌های درسی به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

بدین ترتیب قیمت کتاب‌های درسی در پایه تحصیلی اول ابتدایی ۷۱ هزار تومان است که این رقم برای ششمی‌ها ۱۰۲ هزار تومان تعیین شده است.

هچنین قیمت کتاب‌های درسی پایه هشتم برای دانش‌آموزان دختر ۱۴۹ هزار تومان و برای دانش‌آموزان پسر ۱۵۲ هزار تومان، پایه نهم ۱۵۷ هزار تومان و پایه یازدهم رشته ریاضی فیزیک ۲۱۱ هزار تومان، دوازدهم ریاضی و فیزیک ۱۶۴ هزار تومان؛ علوم تجربی یازدهم و دوازدهم نیز به ترتیب ۲۰۲ و ۱۵۴ هزار تومان است که این رقم برای پایه یازدهم و دوازدهم رشته علوم‌انسانی ۱۸۵ و ۱۶۷ هزار تومان و برای یازدهمی‌ها و دوازدهمی‌های رشته علوم و معارف اسلامی نیز به ترتیب ۲۴۱ و ۲۱۸ هزار تومان اعلام شده است.

قیمت کتابهای پایه‌های هفتم و دهم متعاقبا اعلام می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد
  • قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند