Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت لوازم‌التحریر نسبت به سال گذشته دو برابر شده و این امر موجب نارضایتی والدین و فروشندگان لوازم‌التحریر شده است. این گرانی افسارگسیخته هم صدای والدین را درآورده است و هم موجب کاهش فروش تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم التحریر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، با آغاز سال تحصیلی جدید در سراسر کشور شاهد تکاپوی خاصی در بازار هستیم و با اعلام این موضوع که مدارس در تمامی نقاط کشور به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، والدین دانش آموزان را به جنب‌وجوش واداشته است تا لوازم مورد نیاز برای سال تحصیلی جدید فرزندانشان را فراهم آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراین‌بین وقتی پا به بازار لوازم‌التحریر بگزارید تازه می‌فهمید که قیمت‌های این لوازم نسبت به سال گذشته چه تغییراتی داشته است. احمد حسنی، یک شهروند مشهدی با ارسال پیامی به سامانه دریافت پیام مردمی صبح توس، اظهار کرد: روز گذشته به یکی از فروشگاه‌های لوازم‌التحریر در خیابان امام خمینی(ره) مراجعه کردم، علی‌رغم شلوغی مغازه در این وضعیت کرونایی، زمانی که می‌خواستم اجناس مورد نیاز فرزندم را حساب کنم، فیش را دیدم از تعجب نزدیک بود شاخ دربیاوردم.

افزایش 2 برابری قیمت لوازم التحریر

وی افزود: قیمت‌های دفاتر و نوشت‌افزار نسبت به سال گذشته 2 برابر شده بود و زمانی که دلیل این افزایش قیمت‌ها را از فروشنده جویا شدم، فروشنده گفت دلار گران شده است! آیا واقعاً نظارتی بر این بازار وجود ندارد؟

کاهش 70 درصدی فروش لوازم‌التحریر در مشهد

در همین خصوص علی روان، دبیر اتحادیه کتاب و نوشت‌افزار مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با توجه به اینکه پیش‌ازاین اعلام شده بود که مدارس در مناطق قرمز به صورت غیرحضوری برگزار می‌شوند، امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته، شاهد کاهش 70 درصدی فروش لوازم‌التحریر در مشهد بوده‌ایم.

وی افزود: طی یک هفته گذشته با بازگشایی مدارس و اعلام آموزش و پرورش مبنی بر حضوری بودن کلاس‌های درس، شاهد رونق بازار لوازم‌التحریر بوده‌ایم و تا حدودی بازار لوازم‌التحریر از رکودی خارج‌شده است اما همچنان شاهد افت 60 تا 70 درصدی میزان فروش هستیم.

بالا رفتن قیمت ارز نیمایی دلیل گرانی لوازم‌التحریر است/ اکثر مواد اولیه لوازمالتحریر داخلی وارداتی است

دبیر اتحادیه کتاب و نوشت‌افزار مشهد خاطر نشان کرد: عمده لوازم‌التحریر موجود در بازار وارداتی است و از طرف دیگر عمده مواد اولیه تولیدکنندگان لوازم‌التحریر داخل نیز از خارج وارد کشور می‌شود لذا قیمت این لوازم رابطه مستقیمی با قیمت ارز، مخصوصاً ارز نیمایی دارد از این رو قیمت ارز نیمایی در سال گذشته حدود 10 هزار تومان بود اما در حال حاضر قیمت ارز نیمایی حدود 22 هزار تومان است که این امر تأثیر مستقیمی در بالا رفتن قیمت لوازم‌التحریر داشته است.

روان بیان کرد: حدود 4 ماه است که صنف لوازم‌التحریر در رکود کامل به سر می‌برد و تولیدکنندگان و حتی واردکنندگان لوازم‌التحریر در حال حاضر تنها به دنبال تأمین مخارج جاری خود هستند و به دنبال کسب منافع چندانی نیستند.

توزیع کتب درسی توسط آموزش و پرورش ضربه بدتر از کرونا به صنف لوازم‌التحریر وارد کرد

وی تأکید کرد: امسال صنف ما دو ضربه محکم خود که اولین ضربه به دلیل شیوع ویروس کرونا بود و دومین ضربه که شاید از کرونا نیز بدتر بود، توزیع کتب درسی توسط آموزش و پرورش بود زیرا با این اقدام رکود بسیار سنگینی بر بازار لوازم‌التحریر ایجاد شد و علی‌رغم پیگیری‌های ما از طریق مجامع و مراجع ذیصلاح، هنوز این مشکل برطرف نشده است.

دبیر اتحادیه کتاب و نوشت‌افزار مشهد در خصوص میزان استقبال مردم از لوازم‌التحریر ساخت داخل، گفت: استقبال مردم از کالاهای ایرانی بیشتر شده است و در حال حاضر حدود 50 درصد لوازم‌التحریر بازار را کالاهای داخلی تشکیل می‌دهند و مابقی آن را کالاهای خارجی تشکیل می‌دهند که مشابه داخلی ندارند از این رو تولیدکننده ما باید به تولید محصولات جدید برود تا ما دیگر نیازی به واردات لوازم‌التحریر خارجی نداشته باشیم.

دولت کمترین حمایت را از تولیدکنندگان لوازم‌التحریر انجام می‌دهد

روان ادامه داد: متأسفانه امروز مشکلات فراوانی گریبان تولیدکنندگان ما را گرفته است و این تولید کننده دیگر وقت این را ندارد که به سمت تولید محصول جدید و برندینگ حرکت کند از این رو قطعاً تولیدکنندگان داخلی ما ظرفیت‌های عظیمی دارند که حتی این ظرفیت‌ها می‌تواند به صادرات و ارزآوری بی انجامد اما متأسفانه کمترین حمایت‌ها از سوی دولت و دستگاه‌های مربوطه از تولیدکنندگان صورت می‌گیرد.

تولیدکننده برای کسب مجوزهای تولید نباید چندین ماه در بین ادارات مختلف پاسگاری شود

وی تصریح کرد: متأسفانه هر جا حرف از حمایت از تولید می‌شود اکثر افراد بحث حمایت‌های مالی را بیان می‌کنند اما به نظر من حمایت مالی مرحله آخر حمایت از یک تولیدکننده است و باید از تولیدکننده در مرحله اول، حمایت‌های اداری صورت بگیرد به شکلی که یک تولیدکننده برای کسب مجوزهای تولید چندین ماه در بین ادارات مختلف پاسگاری نشود لذا اگر این اتفاق بیفتد انگیزه تولیدکنندگان ما نیز بالا می‌رود اما آن‌قدر پروسه دریافت مجوزها برای تولید دشوار شده است که تولیدکننده عطای آن را به لقایش می‌بخشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بازار لوازم التحریر لوازم التحریر نوشت افزار سال گذشته ارز نیمایی قیمت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۸۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول

خودرو

قیمت کارخانه(تومان)

قیمت بازار آزاد(تومان)

آریسان ۲ (ارتقا یافته)

۴۱۳.۷۱۳.۰۰۰

۴۵۰.۰۰۰.۰۰۰

اطلس G دنده‌ای

۳۹۹.۷۳۱.۰۰۰

۵۸۰.۰۰۰.۰۰۰

پراید  SE۱۵۱

۲۳۶.۰۳۴.۰۰۰

۳۴۹.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P (ارتقایافته)

۶۰۲.۷۳۵.۰۰۰

۹۶۰.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۷ TU۳

۳۲۳.۸۰۳.۰۰۰

۶۵۲.۰۰۰.۰۰۰

پژو پارس ELX-XUYP

۳۳۳.۸۹۷.۰۰۰

۷۳۵.۰۰۰.۰۰۰

تارا اتوماتیک ۷۲

۴۹۰.۵۸۵.۰۰۰

۹۷۰.۰۰۰.۰۰۰

تارا اتوماتیک LXv۴

۶۸۹.۳۰۹.۰۰۰

۱.۱۸۵.۰۰۰.۰۰۰

تارا دنده‌ای پلاس ۶ سرعته

۵۸۰.۱۲۰.۰۰۰

۸۶۰.۰۰۰.۰۰۰

دناپلاس EFY اتوماتیک توربو آپشنال

۷۰۰.۱۳۴.۰۰

۱.۱۶۵.۰۰۰.۰۰۰

دناپلاس اتوماتیک توربو ساده

۵۴۵.۱۰۰.۰۰۰

۹۸۵.۰۰۰.۰۰۰

رانا پلاس  (ارتقا یافته)

۲۲۵.۷۶۷.۰۰۰

۶۴۵.۰۰۰.۰۰۰

زامیاد پادراپلاس بنزینی

۶۱۶.۸۹۰.۰۰۰

۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰

زامیاد پادراپلاس دوگانه سوز

۶۶۲.۸۹۰.۰۰

۷۶۰.۰۰۰.۰۰۰

زامیاد کارون

۷۱۰.۱۹۰.۰۰۰

۸۷۰.۰۰۰.۰۰۰

زامیاد وانت نیسان دوگانه سوز

۶۲۲.۰۰۰.۰۰۰

۶۵۵۰.۰۰۰.۰۰۰

ساینا S دنده‌ای بنزینی

۳۳۵.۴۶۴.۰۰۰

۴۳۸.۰۰۰.۰۰۰

ساینا S دنده‌ای دوگانه سوز

۲۸۳.۱۶۲.۰۰۰

۴۵۸.۰۰۰.۰۰۰

ساینا S اتوماتیک

۳۳۰.۹۶۶.۰۰۰

۵۰۵.۰۰۰.۰۰۰

سمند سورن پلاس XUYP  بنزینی

۴۵۹.۱۸۸.۰۰۰

۶۵۵.۰۰۰.۰۰۰

شاهین G اتوماتیک CVT

۶۴۹.۰۷۸.۰۰۰

۸۵۰.۰۰۰.۰۰۰

شاهین G دنده‌ای

۴۳۵.۱۹۹.۰۰۰

۷۶۰.۰۰۰.۰۰۰

شاهین GL دنده‌ای

۴۲۳.۷۴۲.۰۰۰

۷۲۰.۰۰۰.۰۰۰

کارا تک کابین ۲ لیتر

۴۸۱.۸۲۹.۰۰۰

۶۶۵.۰۰۰.۰۰۰

کارا دو کابین ۲ لیتر

۵۱۶.۷۷۲.۰۰۰

۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰

کوییک LGXR  دنده‌ای

۳۷۹.۸۴۴.۰۰۰

۴۶۵.۰۰۰.۰۰۰

کوییک R  پلاس اتوماتیک

۳۳۸.۴۸۴.۰۰۰

۵۳۵.۰۰۰.۰۰۰

کوییک S دنده‌ای

۲۸۱.۰۵۹۲.۰۰۰

۴۴۵.۰۰۰.۰۰۰

کوییک SR  دنده‌ای

۲۹۲.۶۲۸.۰۰۰

۴۴۰.۰۰۰.۰۰۰

کوییک اتوماتیک پلاس

۳۳۶.۸۱۷.۰۰۰

۵۳۵.۰۰۰.۰۰۰

دیگر خبرها

  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • قیمت خودرو امروز ۱۲ اردیبهشت +جدول
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • صعود قیمت خودورهای داخلی و خارجی در بازار؛ این خودروی داخلی رکورد رشد قیمت را زد | جدول قیمت ها
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی