Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس فراکسیون کارگری مجلس، با انتقاد از بی‌توجهی دولت نسبت به وضعیت معیشتی کارگران آسیب‌دیده از کرونا از برگزاری نشست این فراکسیون با وزرای تعاون و اقتصاد در هفته جاری برای بررسی نحوه حمایت از این قشر خبر داد.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی بابایی کارنامی در مورد وضعیت کارگرانی که در پی شیوع کرونا بیکار شده‌اند، گفت: تمام کارگران کشور به دلیل شیوع کرونا هم به لحاظ معیشتی و هم مشکلات اقتصادی که واحد‌های تولیدی با آن مواجه شده‌اند از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دولت از خردادماه برنامه‌ای برای حمایت از کارگران آسیب‌دیده از کرونا ارائه نداده است
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه دولت هم منهای پیک اول شیوع کرونا در کشور از خردادماه تاکنون هیچ بسته‌ای را جهت حمایت از کارگرانی که در این شرایط با مشکلات اقتصادی جدی مواجه شده‌اند، ارائه نداده است.

وی تصریح کرد: در ماه‌های اخیر بسیاری از افرادی که در مشاغل متاثر از وضعیت شیوع کرونا فعالیت داشتند با تهدید جدی مواجه شده‌اند، کما اینکه تالار‌ها یکی از مشاغلی هستند که به شدت تحت تاثیر این شرایط قرار گرفته‌اند.

بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: فعالیت در مدارس یکی دیگر از مشاغلی است که کارگران فعال در آن‌ها با مشکلات اقتصادی جدی مواجه شده‌اند و این در حالی است که خانواده‌ها به دلیل نگرانی از ابتلا فرزندانشان به بیماری کرونا که به حق هم هست، درخواست تعطیلی آن‌ها را دارند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هم‌اکنون اکثر کارگران چه در حوزه خدمات و چه فرهنگ با مشکلات جدی مواجه هستند و نه تنها حوزه فرهنگ و خدمات بلکه گردشگری هم تعطیل شده است.
۲ میلیون شغل از شیوع کرونا آسیب دیده‌اند
بابایی کارنامی عنوان کرد: پیش از این پیش‌بینی شده بود که بیش از ۴ میلیون شغل در پی شیوع کرونا مورد تهدید جدی قرار بگیرند و در شرایط کنونی بر اساس آمار‌های ارائه شده حدود دو میلیون شغل مورد تهدید قرار گرفته‌اند که وجود این مشکل می‌طلبد هم مجلس، هم دولت نسبت به تعیین بسته‌های حمایتی برای ارائه به جامعه کارگری تدبیری بیندیشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: قرار است ما در فراکسیون کارگری مجلس نشستی با وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اقتصاد و دارایی داشته باشیم و وضعیت کارگران آسیب‌دیده از کرونا را مورد بررسی قرار دهیم.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بی‌تردید این وزارتخانه‌ها باید به ارائه برنامه خود برای حمایت از کارگران بپردازند و مشخص شود بانک مرکزی چه اقداماتی را قرار است برای حمایت از این قشر انجام دهد، از سوی دیگر گزارشی از نحوه هزینه کرد مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی که به اذن رهبری از صندوق توسعه ملی برداشت شد تا به آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع کرونا اختصاص داده شود، ارائه دهند، ضمن اینکه مشخص کنند چه برنامه‌های تکمیلی برای حمایت از کارگران دارند. منبع: خانه ملت

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بیماری کرونا ویروس کرونا علی بابایی فراکسیون کارگری مجلس حمایت از کارگران مواجه شده اند برای حمایت شیوع کرونا جدی مواجه آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۸۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران ستون فقرات تولید ملی و اقتصاد ایران اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان در پیامی که روز سه شنبه صادر کرده، آورده است: کارگران به عنوان عمود خیمه تولید ملی و ستون فقرات اقتصاد بی‌شک تجلی پیروزی اراده، باور و امید به آینده یک ملت هستند که بارها و بارها با عزم راسخ در میدان عمل نشان داده اند هیچ بن‌بستی وجود ندارد و همواره امیدوارانه پیشرو میدان کار و تولید بوده و خواهند بود.

در ادامه این پیام آمده است: بدون نقش‌آفرینی آن‌ها، عرصه کار و تولید و اقتصاد قوام و استحکام لازم را نخواهد داشت و پرچم این خیمه به اهتزار در نخواهد آمد. به تاسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب یکی از گام‌های اساسی در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید می‌بایست توجه ویژه به قشر کارگر و ارتقای فرهنگ کار باشد تا در نتیجه بهره‌وری افزایش یافته و منجر به رشد اقتصادی شود.

استاندار آذربایجان غربی با تأکید بر حمایت از تشکل‌های کارگری، همکاری و تعامل دولت و بخش خصوصی، اضافه کرده است: معتقدم که همه ما در کنار هم و با رویکردی جهادی و انقلابی، چرخه‌ توسعه آذربایجان غربی را تکمیل خواهیم کرد؛ برنامه یکشنبه های تولید را که با مشارکت شما اجرایی ساخته ایم در راستای صیانت از امنیت شغلی شما کارگران شریف است و از همه مسوولان و کارآفرینان استان انتظار می‌رود تا ضمن اهتمام در بحث جهش تولید به منظور حفظ اشتغال و توسعه آن، تکریم و منزلت جامعه کارگری را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

معتمدیان با تبریک روز کار و کارگر به همه پیشگامان آبادانی میهن اسلامی که در خط مقدم بخش اقتصادی جنگ ترکیبی دشمن مشغول نقش‌آفرینی و جهاد هستند، از تلاش‌ها و مساعی همه کارگران آذربایجان غربی که سهمی مهم در جهش شاخص های اقتصادی استان داشته اند، قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • وزیر کار: دائمی شدن قراردادهای کارگری در نوبت رسیدگی هیئت دولت قرار گرفت
  • وزیر تعاون: بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
  • بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند | توضیحات وزیر کار درباره لایحه جامع اشتغال
  • تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران
  • کارگران ستون فقرات تولید ملی و اقتصاد ایران اسلامی هستند
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است
  • بررسی ۱۰ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان