Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مهاجری طهرانی، درباره ارتباط دیابت و مشکلات قلبی و عروقی، گفت: درمان دیابت در چند سال اخیر در جهان با تغییراتی همراه بوده است به طوری که قبلاً فقط به موضوع کنترل قند در بیماری دیابت توجه می‌شد، ولی امروزه کاهش ریسک فاکتورهای قلبی و عروقی نیز مدنظر است.

این فوق تخصص غدد و متابولیسم، در حاشیه رویداد اینکرتین سامیت (INCRETIN SUMMIT) که با حضور نزدیک به هزار نفر از اساتید و متخصصان حوزه سلامت داخلی و خارجی به‌ صورت مجازی برگزار شد، افزود: کنترل چربی، فشار خون و موضوع مصرف آسپرین در بیماران دیابتی مورد توجه قرار گرفته و در کنار این موضوع در حال حاضر باید از داروهایی برای بیماران استفاده شود که علاوه بر کنترل قند خون، ریسک ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی را در بیماران دیابتی کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: در حال حاضر دو داروی جدید برای درمان بیماران دیابتی در نظر گرفته شده که یکی خوراکی و دیگری به صورت تزریقی است و این داروها در کاهش احتمال مشکلات قلبی و عروقی این بیماران موثر است.

وی افزود: نوع تزریقی لیراگلوتاید ۱.۸ نام دارد و از جمله داروهایی است که نه فقط قند خون را کاهش می‌دهند بلکه کاهش چربی، کاهش فشارخون، کاهش دفع آلبومین ادراری و کاهش ریسک ابتلا به مشکلات قلبی را در بیمار مبتلا به دیابت سبب می‌شوند. داروی دوم، داروی خوراکی امپاگلیفلوزین نام دارد که دفع قند از طریق ادرار را سبب می‌شود، همچنین کاهش ریسک مشکلات قلبی و عروقی را به همراه دارد و از نارسایی کلیه در بیماران مبتلا به دیابت پیشگیری می‌کند.

این فوق تخصص غدد و متابولیسم، خاطرنشان کرد: ریسک سکته ‌های قلبی و عروقی در بیماران مبتلا به دیابت، دو تا چهار برابر بیشتر از افراد عادی است بنابراین توجه به این مسئله در بیماران دیابتی نباید مورد غفلت قرار گیرد. خوشبختانه نمونه داخلی و خارجی هر دو نوع داروی جدید درمان دیابت و موثر در کنترل بیماری‌های قلبی و عروقی در کشور موجود است.

کد خبر 5018493

منبع: مهر

کلیدواژه: بیماری های قلبی و عروقی دیابت انسولین ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن آنفلوانزا سیما سادات لاری انسولین دانشگاه علوم پزشکی ایران سازمان غذا و دارو کووید 19 تغذیه اهدای خون سعید نمکی دیابت بازگشایی مدارس آزمایشگاه مشکلات قلبی و عروقی بیماران دیابتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۹۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند

آفتاب‌‌نیوز :

طی دو ماه و نیم گذشته توزیع وارفارین چند برابر شده است و بیماران قلبی اطمینان داشته باشند که این دارو به مقدار بیش از نیاز وارد کشور شده و هیچ نگرانی برای تامین دارو وجود ندارد.

به گزارش سازمان غذا و دارو، در روز‌های اخیر نیز محموله‌های بزرگ از وارفارین به مراکز توزیع دارو و داروخانه‌ها توزیع شده است؛ بنابراین موجودی مناسبی از این دارو وجود دارد و با پلن معاونت‌های غذا داروی سراسر کشور در داروخانه‌های منتخب دپوی مناسبی از این دارو موجود است.

این گزارش خاطرنشان کرد: وارفارین در داروخانه‌های مشخصی عرضه می‌شود و مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰، اپلیکیشن تیتک و یا درگاه (اینجا) با وارد کردن نام دارو، وارفارین را نزدیک‌ترین داروخانه تهیه کنند.

وارفارین دارویی ست که به عنوان رقیق کننده یا ضد انعقاد شناخته شده و و در مواردی که احتمال ترومبوز یا آمبولی عروقی بالا است مانند پس از جراحی قلب باز و سکته مغزی مصرف می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان
  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد
  • سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • وجود ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در ایران / آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • سروصدای ترافیک برای سلامتی خطرناک است